2e hands / of nieuw

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ducie, 25 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ducie

ducie Bekend lid

15 feb 2008
    662
    0
    0
    ik vraag me af of jullie nu alles nieuw kopen?
    sommige dingen heb je maar ff nodig
    ik had een box die waar al 2 kids in gezeten hadden en binnen het jaar was die er al uit
    ook de kinderwagenbak heeft onze dochter maar 8 weken in gelegen
    een drama was het alleen maar huilen in die bak
    dus super weinig gebruikt

gr anja

2. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    wij hebben een familiewiegje voor bij ons op de slaapkamer waar mijn neefje ook al in heeft gelegen. tevens heb ik van mijn schoonzus de box, kruiken, badstandaard, magnetronsterelisator en nog wat andere kleine dingetjes geleend.

3. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Alleen het wiegje was een famillie stuk voor de rest alles nieuw...:)

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    nieuw zijn de dingen van stof.. zoals matras etc... dingen die ik gewoon kan schoonmaken, af kan soppen die mogen rustig 2e hands zijn

5. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Wij hebben alles nieuw gekregen/gekocht.Eerste kleinkind van beide kanten ,dus we waren ook goed verwend.Maar er niets mis mee om wat 2e hands te kopen(vind ik).Mijn man vind dat weer helemaal niks..

6. Linda86

Linda86 VIP lid

^^ Hier precies hetzelfde!

En bij deze zwangerschap hebben we natuurlijk nog heel veel dingen van Milan die we kunnen gebruiken en de rest komt gewoon nieuw.

7. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Ik was nooit van de 2e hands spulletjes, maar sinds ik zwanger ben vindt ik het heerlijk om te sneupen!
    Ik heb zo een ledikantje en commode 2e hands en een zo goed als nieuwe kinderwagen+maxi cosi ed gekocht (ook net nog nagekeken door de fabriek enzo + binnenbekleding laten stomen en reinigen).
    Maar daarop kreeg ik van mijn moeder al de vraag: Wat mag ik dan geven?? Hahaha, het is namelijk hier ook voor beide kanten het 1e kleinkind :D Dus heb afgesproken dat ik nu niks meer koop en dat ik (als we wat verder zijn) met mijn moeder ga baby-shoppen! Schoonmoeders gaat dan ook wel mee denk ik (weet ik wel zeker:p) Er moet natuurlijk nog vanalles komen!
    Heb er nu al zin in!! :D

8. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Ik denk omdat wij ons een beetje aan het budget moeten houden (we hebben ook net een huis gekocht waar het een en ander aan moet gebeuren).

Dat we dingen als de babykamer wel tweedehands kopen, maar bijvoorbeeld een wandelwagen en een maxicosi nieuw. Omdat we die kwaliteit toch heel belangrijk vinden omdat wij vaak met de auto op pad zijn en veel wandelen, we zitten namelijk dadelijk vlakbij een bos en dan is een kinderwagen met veel stevigheid wel fijn!

Ook dingen van stof zoals kleertjes, een matrasje of aankleedkussen e.d. die willen we nieuw hebben.

Omdat dit het eerste kleinkind is van beiden kanten mogen we binnenkort gaan babyshoppen met ouders van mijn vriend. En die gaan het een en ander ook voor ons kopen.. We worden zo verwend:)

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik koop van alles 2de hands, ik vind dat net zo goed als nieuw. En dingen die je kunt wassen of goed kunt afnemen zijn geen enkel probleem. Ik zal 2de hands geen matras,maxi-cosi kopen.

We hebben ook veel gehad van de opa`s en oma`s. Kinderwagen, maxi-cosi, triptrap en nog veel meer!

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Tweede hands voor de spullen die je tweede hands kunt aanschaffen.

Maar matras, beddengoed en autostoel niet.

11. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier veel tweedehands. Van de eerste had ik bijna niks meer dus kinderwagen van mp gehaald.
    Kleertjes, boxkleden enz gekregen 2de hands.
    Borstkolf geleend en flesjes voor in de vriezer enz op mp gekocht. even in de vaatwasser en klaar.

Wieg is de 60jaar oude familiewieg en commode een oud kastje, dat een ideale hoogte en indeling heeft.
    Slaapzakjes heb ik nog van mn dochter.

We hebben een paar kleertjes wel nieuw gekocht gewoon ook omdat ik dat wilde, even lekker babysnuffelen.
    Verder wat badcapes en hydrodoeken gekregen.

12. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    bedje commode en kast van mp de rest allemaal nieuw

13. fafje

fafje Niet meer actief

hier ook wiegje 2e hands....in principe had ik ook een kinderwagen 2ehands...maar heb een nieuwe gekregen, en zat toen toch te twijfelen om een nieuwe te kopen...aangezien we nog mee rkinderen willen dus dan kan die mooi door ...maargoed we hebben nu een nieuwe dus dat is geregeld..
    ik heb wat 2e hands kleertjes (rompertjes, mutsjes, sokjes ed)...voor de eerste weekjes dan...en nog een paar speelgoed dingetjes...die ik natuurlijk heb gewassen..ohja en kruik ook 2e hands

Voor de rest kamertje en alle toebehoren wel nieuw...om me heen heeft iedereen ook een andere smaak...qua stijl...dus dan kom je nie ver

14. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb best veel 2de hands. In eerste instantie wilde ik alles nieuw, behalve het kamertje.. Maar uiteindelijk hebben we dus het kamertje nieuw gekocht en de rest bijna allemaal 2de hands.

De kinderwagen is nieuw, omdat ik 2dehands niks leuks kon vinden.

Verder zijn 2dehands;
    -kleertjes
    -aantal dingen van het beddengoed
    -matrasje
    -magnetronsteriliastor
    -box (krijgen we 2dehands)
    -boxmat
    -flessenverwarmer
    -kruiken
    -aankleedkussen

15. ducie

ducie Bekend lid

15 feb 2008
    662
    0
    0
    ja hoe lang gebruik je die dingen vaak
    maar heel even je hebt ze nodig
    maar bij die hele kleintjes heeft het niets te lijden
    gr anja

16. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Alles nieuw! Veel spullen ook spiksplinter nieuw vanaf de fabrikant voordat het uberhaupt op de markt kwam. (lang leve werken in een babywinkel = lekker veel korting. ;))

Het enigste wat ik 2de hands heb is een baby bjorn draagzak. Leek me leuk om te hebben en schoonzusje had er 1 die 1x gebruikt was dus die heb ik nu.

17. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    hier het kamertje, box, matrasje, dekentjes, van mijn zus overgenomen. badstandaard en wippertje gratis. kruiken leen ik van mijn schoonzusje. kinderwagen, maxicosi,babyfoon badje en luieremmer, en al het linnen goed nieuw.

18. essie1973

essie1973 Actief lid

14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alles nieuw behalve een badje, wiegje, wipstoeltje, en wat speelgoed.
    Achteraf denk ik wat een hoop geld voor een kinderwagen, maar ik had bij mijn eerste zoon, das alweer 13 jaar geleden zo"n rottige kinderwagen, dat ik nu dacht ik wil een goeie! ik kan niet wachtten om te gaan wandelen met de hond!!

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    voor mijn dochter hebben we de wandelwagen en de maxi cosi nieuw gekocht. En natuurlijk de flessen, hydrofiel luiers etc. Voor de rest veel 2de hands. Dat intresseert me eerlijk gezegd weinig.
    Speelgoed koop ik ook veel 2dehands of op koninginnedag. Scheelt zo een bak met geld.

20. wgev

wgev Fanatiek lid

15 feb 2009
    1.620
    0
    0
    hier het kamertje van mp, net als de wandelwagen, was precies die ik wou hebben, zelfs de kleur, en ipv 800 euro 75 euro, ja dan is de keuze voor mij snel gemaakt.

box, maxi-cosi van schoonzus

matras, kleertjes en andere spullen komen nieuw

Deel Deze Pagina