Ik hoor verschillende reactie`s ... Dit vertelde iemand mij : De klamboe zou gevaarlijk zijn voor het kindje als die straks kan staan. Je moet bang zijn dat hij/zij eraan gaat trekken of erger. Tuurlijk is dat bij een hemeltje hetzelfde maar omdat dat van stof is gemaakt en een klamboe van nylon, is een hemeltje veiliger.... Wat vinden jullie ervan, wat hebben jullie en wat zijn de ervaringen ?
Ik heb geen van beide, ik hou er totaal niet van. Maar je kunt je klamboe/ hemeltje toch weghalen na een paar maanden, als de baby eraan kan trekken? Groetjes, Anakin.
Ik heb een klamboe gehad, maar zou er in elk geval niet teveel geld aan uit geven, want na 5 maanden begon Iman de klamboe in bed te trekken en dat is natuurlijk gevaarlijk, welke stof het dan ook is. Dus doei klamboe...
Ryan begon met een hemeltje en na een jaartje ongeveer kreeg hij een klamboe. Nooit aan getrokken, dus ligt ook aan het kindje. Nu hangen we meteen een klamboe op en als eraan wordt getrokken, halen we 'm er vanaf.
Wij hadden bij onze dochter een klamboe, en na 5 maanden ongeveer ging ze eraan trekken toen hebben we hem weggehaald. Voor onze tweede hebben we ook weer een klamboe voor de eerste maanden, en daarna een blad voor boven het bedje van de ikea. Ik vind een klamboe persoonlijker leuker als een hemeltje, daar hou ik niet zo van.
Ik had eerst ook een klamboe tot Tim eraan ging trekken. Nu heb ik er nog even niks boven hangen, maar wil straks ook het blad van Ikea er boven maken... (heb ik al klaarliggen) Tim krijgt straks zoiezo een junglekamer al hij wat groter is, dan past het blad daar ook goed bij!
Ik had gehoord dat het hemeltje ook een beetje was voor de warmte (dat die niet zo snel weg kan gaan). En dan tocht het ook niet echt zo daar. Het is dus handig voor het begin. Wij hebben dan ook na een aantal maanden weggehaald. Onze zoon sliep op ons kamer en we vonden dat we hem niet zo goed konden zien met die hemeltje, daarom dat het dus eraf ging. Nu bij ons tweede zit het er weer op en waarschijnlijk na een aantal weken/maanden gaat het er weer af.
Voor de warmte? Ze liggen toch helemaal aan het voeteind dus niet onder het hemeltje? Of zijn ze zo lang. (misschien stomme vraag hoor)
Ik heb een klamboe van katoen. Heb er bizar veel geld aan uitgegeven, en weet niet of ik dat nog een keer zou doen. Hij hangt nog steeds en Quinn is inmiddels ruim 7 maand. Er zitten belletjes aan dus als hij er aan gaat trekken hoor ik dat direct. Totaan nu totaal geen problemen mee gehad en voorlopig laat ik hem dan ook lekker hangen. Bij zijn wiegje hoorde een hemeltje. Was ook prima.
Ik heb een klamboe. Vind ik veel fijner dan een hemeltje. De klamboe, komt bij een babyzaak weg, dus ik neem aan dat die goed zijn. Was ook vrij prijzig!
Heb hier ook een aantal maandjes een klamboo gehad. Tot ze er aan begon te trekken idd. Toen weggehaald. Nu hangt er een dromevanger boven dr bedje
ik heb zelf een klamboe gemaakt, van katoen. kijk maar in mijn album. en na een aantal maanden word het veiliger om het weg te halen. ook al zitten ze er niet aan, ze kunnen ineens beslissen het wel te doen, en je bent er dan niet bij natuurlijk. ze kunnen er levensgevaarlijk in verstrikt raken.
www.klamboe-unlimited.com Misschien een tip om hier te kijken voor 30 euro heb je hier een echte klamboe. Speciaalzaak en allemaal verschillende kleuren. Groetjes
wij hebben een klamboe maar als de kleine wat groter is en alles gaat pakken haal ik hem weer even weg. groetjes susanne
Mischien stomme vraag maar hoe hebben jullie de klamboe bevestigd? Aan het plafond of heb je daar een standaard voor ? (volgens mij zijn die standaards erg prijzig? )
Die standaard waren hier duurder dan de klamboe. Mijn klamboe is bevestigd aan de plafond. Dit komt nu wel beter uit, aangezien de lengte van de klamboe vrij lang is, en nu net niet de grond raakt.
Ik ben bang dat ik deze zomer echt een klamboe nodig heb, ivm de muggen die we dus nu al hebben. Het heeft natuurlijk bijna niet gevroren deze winter dus er zullen veel muggen zijn....... Ik heb al even op de site gekeken die eerder werd vermeld, maar daar staan genoeg mogelijkheden op. Ik wil namelijk eerst een wiegje, daar zit natuurlijk wel een hemeltje bij, ik moet dus nog maar even goed gaan nadenken hoe ik dit allemaal ga realiseren zonder dat onze dochter lek geprikt wordt! Gr Tamar
Ik vind het beide niets, voor onze baby geen van beide. We zitten wel te denken aan een horraam, als oplossing voor de muggen.