easy base in een ford focus sw

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door binnabinna, 29 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    hallo

hier de vraag of iemand er ervaring mee heet of het weet. of de easy base in de ford focus station wagon pas.kan het op inet tot nu tot namelijk niet vinden.

groetjes sabrina

2. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    hoihoi,
    ik heb geen concreet antwoord op je vraag, maar kan je wel vertellen dat de lijst die online staat van auto's waar de easybase in past, echt absoluut niet compleet is! dus als je autotype er niet tussen staat, zegt dat nog helemaal niks. (wij dachten dat ie niet in onze auto zou kunnen adhv die lijst maar bleek prima te kunnen.)
    misschien wist je dit al, dan heb ik niks gezegd ;)

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Jalea het is juist door die lijst dat ik het me begin af te vragen. nu past de maxi cosi er niet in door dat de gordels te klein zijn dus we dachten dan maar een easy base. (wouden we al een beetje) maar ging nu eens een beetje speuren en kwam op die lijst uit die zegt dat het niet kan maar dat vindt ik zo raar want ik neem aan dat een ford focus station wagon toch een famliy auto is.

4. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Een easy base past in principe altijd, kan geen auto (met gordels dan) gedenken waar het niet zou kunnen. Een easy fix daarentegen past alleen in auto's met een isofix-systeem. Je autodealer (of gebruiksaanwijzing) kan je vertellen of je een dergelijk systeem hebt.

In onze vorige auto hadden we geen isofix en dus hadden we een een easy base gekocht. Nu hebben we wel een isofix, maar gebruik(t)en we nog steeds de easy base.

Het enige verschil tussen beiden is dat de easy base met gordels wordt bevestigd en de easy fix met een isofix systeem.
    Voor ons echt één van de beste aankopen, geweldig!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat dacht ik dus, maar ik wist het niet zeker, vandaar dat ik het nog niet geplaatst had: Maar de easybase past in iedere auto en de easyfix dus niet. Ik vraag me alleen dus af hoe het zit met je te korte gordels, beetje raar... onze auto stond overigens ook niet genoemd (of er was wat mee, ik weet het al niet meer), maar het past wel gewoon hoor, de base...

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    bedankt voor jullie antwoorde ik vindt het ook zo vreemd dat ie op het lijstje staat dathet niet zou kunnen. ik bedoel het gaat gewoon met de gordels en zo. maar ga morgen gewoon even langs de fort garage en daarna naar de winkel en neem de auto en maxi cosi gewoon mee en wilhet eerst proberen voor dat ik 95 euro uit geef.

7. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    de easybase past niet in iedere auto! dat is ons iig verteld. de 'stang' die je op de vloer zet, past niet in iedere auto qua lengte (volgens mij was het zoiets als dat er uitzonderingen zijn waar de afstand van de bank tot de vloer te groot is voor die stang)

wij hebben overigens uitzonderlijk korte gordels (bij ons geen kwestie van dat de maxicosi nét niet te bevestigen is, het past gewoon echt absoluut in de verste verte niet), en de easybase is geen enkel probleem. dus ik denk dat er (bijna)geen auto's bestaan waar de gordels zelfs te kort zijn voor een easybase

8. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Wij hebben een ford focus sw uit 2007 en een easy base.. ;)
    misschien verschilt t per bouwjaar nog maar anders gaat ie gewoon passen hoor!
    En hier paste de maxi cosi ook gewoon met gordel..t is alleen een gedoe..
    dit werkt veel makkelijker.. ;)

9. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Volgens mij past de easybase idd in bijna iedere auto. Die van ons stond ook niet op de lijst, maar past perfect.
    En als je hem koopt en je bewaart het bonnetje kun je hem toch altijd weer terugbrengen mocht het niet gaan?

Deel Deze Pagina