aerosleep matras ja of nee?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Alf, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alf

Alf Niet meer actief

Ben bezig me wat te orrienteren op de babykamer-markt. Bij de grote babyzaken raden ze je direct een aerosleep matras met toppers aan.
    Natuurlijk zal het een goed product zijn, het commerciele verhaal erachter is zo mogelijk nog groter.
    Ik ben -vooral momenteel- erg gevoelig voor het 'op je gevoel inspelen' door de verkopers.. mijn man en stuk minder.
    Ook mijn moeder en oudere vriendinnen lachen erom.. het zou echt niet nodig zijn. Schijnveiligheid.

Wat hebben de meesten hier voor een matrasje?

Wat zal ik doen? Wel of geen aerosleep??

2. christacloots

4 sep 2011
    93
    0
    0
    Bij ons was het juist andersom. Mijn vriend was aan het twijfelen over de aerosleep en ik juist niet.

Een aerosleepmatras heeft alleen nut als je kindje een buikslaper is. Maar ja dat kun je van tevoren niet bepalen natuurlijk!
    Op het werk, ik werk bij een kinderdagverblijf, hebben we ook geen speciale aerosleepmatrassen. En wij hebben toch ook buikslapers op het werk! Ik heb dus ook niet echt het gevoel dat die matrassen veel beter zijn dan de gewone matrassen,

We hebben er wel heel even naar gekeken maar je moet dan ook speciale hoeslakentjes kopen en aangezien ik al wat hoeslakentjes had vond ik dit ook zonde.

Maar het belangrijkste is dat jij (jullie) je er goed bij voelen. Als jij je er beter bij voelt in de wetenschap dat jullie kleintje op een aerosleep slaapt in plaats van op een "gewoon" matras dan moet je een aerosleep aanschaffen maar anders zou ik zeggen koop een ander matras.

3. Alf

Alf Niet meer actief

Zou je snel aan een babytje merken dat hij/zij een buikslaper is? Anders kun je altijd nog aerosleep aanschaffen als blijkt dat buikslapen favoriet is (en ik me zorgen ga maken)

Mijn vriendin werkt idd ook al jaren op een groot kdv en had hetzelfde argument als jij :) :D

4. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik had een Aerosleep topdekje en wel speciale hoeslakentjes. Ze bleek een spuugmans, dus man wat was ik blij met die top. Kon zo in de masjien en hoefde niet bang te zijn dat ze in haar spuug zou liggen met haar neus, dat verspreidt zich netjes over het matras en dan dus zo ff in de was en heel snel droog.

5. Alf

Alf Niet meer actief

Dat lees ik elders ook net.. da's dan wel weer heel handig...

Ik dilemma lekker verder..

Ik ben momenteel zo'n Piet Paniek dat ik alles voor waar aanneem.. Babypark kan zo de beurs op als ik uitgewinkeld ben..

6. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Aerosleep-dekje is zo gekocht hoor, desnoods tweedehandsch. Het is niet zoooo belangrijk allemaal. Ik had letterlijk nix toen ze geboren werd en nu kan ik een leuke winkel beginnen. Relax, komt goed :).

7. Alf

Alf Niet meer actief

Dus jij hebt een gewoon matrasje en topdekjes en hoeslakentjes van aerosleep?
    Dat kan natuurlijk ook nog!!!! Hmmm....

8. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    wij zijn gisteren naar een info-avond geweest van kind en gezin bij ons ziekenhuis ,en die raaden het af ,kost massas en is niet veiliger dan een andere matras

9. Alf

Alf Niet meer actief

Oke dan...
    Thnx voor deze reactie!

Manlief is hier blij. Dat wordt een ' gewoon' matrasje met aerosleep toppers. Vind ik fijn, en hij hoeft immers niet steeds te wassen ;)

10. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben het niet en hebben twee buikslapers vanaf 1,5 week oud.

Ik kan me voorstellen dat het sommigen een veilig gevoel geeft, of dat het lekker luchtig is (misschien wel té). Sommigen vinden het handig om schoon te maken bij spugen. Ik moet zeggen dat ik dat zeker niet gemist heb bij mijn grote spugert..! De hoes van een matras kaner ook zo af.

De eerste keer een matras van ikea voor 60 euro. Nu een matras van leenbakker voor 40 euro. Prima!!

Laat je niet gek maken door verkoop praatjes en denk eerst na over bepaalde aankopen. En neem je man mee..! ;)

11. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    Ik heb ook een gewoon matras van de Ikea en dan wel een topper van aerosleep. Nu wordt de tweede over 3 maanden geboren en gebruik ik dezelfde topper, ga er niet nog 1 aanschaffen.

12. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Hier precies hetzelfde!

13. Alf

Alf Niet meer actief

Maar wat heb je dan nodig:

1 matras
    1 topper aerosleep
    Aantal hoeskakentjes aerosleep?

14. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    Ja, zo heb ik dat in ieder geval wel. En ik heb 2 hoeslakentjes van aerosleep.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier gewoon een matrasje van de Ikea.De andere 2 kinderen hebben daar indertijd ook heerlijk op geslapen.Nu wel vervangen want was niet zo fris meer na 2 kinderen.

Mijn inziens is het allemaal geldklopperij en dat geldt voor de hele babymarkt.

Ben nu zwanger van nummer 3 en door schade en schande de afgelopen jaren heel wat wijzer geworden in de wereld van ja-knikkende toekomstige ouders die omver worden gepraat door een gladde verkopen.
    Ik had mezelf heel wat geld kunnen besparen met al die onbenulligheden die er op de markt zijn.

Zou je echt een buikslaper krijgen dan is het vroeg genoeg om er eentje aan te schaffen wanneer je je daar veiliger bij voelt.

16. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja een buikslaper of een megaspuger, dan is zo'n aerosleeptopper megahandig :).

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou ik heb 3 buikslapers en geen aerosleep, vind het gewoon niet nodig en is niet bewezen. Mijn kinderen lagen nooit met hun 2 neusgaatjes in het matras te ademen (ja zo leek het wel soms maar hadden gewoon nog een stukje open om te ademen). Dingen als niet te warm kleden, niet te warm toedekken niet roken in huis etc vind ik veel belangrijker.

18. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Wij hebben hem ook aangeschaft destijds bij mijn zoon.
    Ik vindt het superhandig, zeer zeker ook voor het spugen gewoon even in de wasmachine en klaar.
    Maar ook maakte wij met enige regelmaat gebruik van het campingbed als we een weekend naar familie gingen, dan lag het net even wat zachter voor de kleine man.
    Ik ben er erg blij mee geweest maar dat is echt ieder voor zich.
    je kan het natuurlijk ook eerst even aankijken.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier ook gewoon een ikea en leenbakker matrasje en een buikslaper. Aerosleep is dure schijnveiligheid. Hier werd hij door het cb en kinderarts afgeraden. Zelfs stichting tegen Wiegedood raad dat ding af. Er wordt door de verkopers en Aerosleep echt op je gevoel ingespeeld. Want kleine kan stikken, wiegedood en nog meer geklets. Een kind stikt echt niet in een matras en zal bij ademenood automatisch het hoofdje opzij draaien. Veel mensen denken ook dat wiegedood betekend dat een kind gestikt is. Wiegeddood is een onverklaarbare dood en heeft niets te maken met stikken in bijv een matrasje. Is dus ook niet te voorkomen door een aerosleep.
    Gewoon een goede molton over matras, dat houd spuug en andere sappen echt wel tegen . Kan je ook wassen.

20. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Stichting Wiegedood raadt de Aerosleep volgens mij helemaal niet af. Ze zeggen alleen dat niet bewezen is dat het een positief of negatief effect heeft op wiegedood.

Ik heb voor beide dames een Aerosleep matras en dekje, maar gewone hoeslakens. Heb zelf getest hoeveel het scheelt met speciale Aerosleep hoeslakens maar vodn het weinig verschillen. Vooral mijn eerste dame was een ontzettende spuger en dus had ik er veel baat bij. Heb hem zelfs nog een tijdje gebruikt in haar peuterbed en heeft me veel was bespaard.

Deel Deze Pagina