Hoi, ik ben op zoek naar ervaringsdeskundigen Ruben speert namelijk al kruipend door de kamer en trekt zich overal aan op, en als ik zeg overal dan bedoel ik ook overal Dus...nu zit ik te tweifelen of het wel een goed idee is om de kerstboom straks op te zetten. We hebben een nepboom op zo'n voet en normaal gesproken leg ik daar dan zo'n wit kleedje over en klaar is Clara. Ik ben dus bang dat hij gaat proberen zich aan de kerstboom op te trekken en dan die hele boom over zich heen krijgt. Iemand tips of ideeen? Krijg namelijk wel een hoop visite en vind het zo gezellig. Of zeggen jullie gewoon een jaartje niet doen?
kan je de kerstboom niet op een tafeltje zetten zodat hij er niet bij kan? of heb je een hele grote boom
Kan je niet voornamelijk plastic ballen in je boom hangen? Als je er geen hebt, moet je natuurlijk een kleine investering doen... Als hij hem dan over hem krijgt, kan hij zich niet kwetsen & heeft hij tergelijkertijd een goed lesje geleerd... Ik zit met een gelijkaardige twijfel maar ik heb een (b)engel van bijna 17m in huis die soms een echte wildebras is in onze living. Hij loopt van hier naar der, voorwaarts, achterwaarts, zijwaarts, op zijn handen & voeten, noem maar op... Ik ga de ene avond mijn boom zetten met de lichtjes erin & afwachten hoe hij erop reageerd...de volgende avond hang ik er mijn versiering in & dan maar vingertjes kruisen dat hij er kan afblijven! Veel succes in elk geval & al héél vroeg op voorhand...prettige feesten!
Wij doen het wel gewoon altijd hoor... moeten ze maar leren dat het gevaarlijk is. We hebben wel zeker voor onderin plastic ballen maar verder is het gewoon een kwestie van leren dat ze niet overal aan mogen komen. Eerst jaar was mn dochter 6 maand, begon toen net te kruipen, vorig jaar was ze anderhalf en liep toen al flink los... beide keren ging het gewoon goed. Nu hebben we er een zoontje bij van dan 10 maand.
ik weet het ook nog niet of we een kerstboom gaan neer zetten.. hij kruipt nog niet door de kamer, maar raced wel met zijn loopstoel door de kamer, en vind het enorm leuk om met een noodgang tegen dingen aan de botsen. tja, en om nou een kerstboom op de eettafel te zetten denk dat ik mijn piramides en andere tirellantijntjes van zolder ga halen
Hoi, Mijn zoontje kruipt ook en trekt zich overal aan op. Maar ik wil toch graag een boom zetten, het is onze eerste kerst samen met zijn drietjes! ik verheug me er nu al op. Grtjes bella
Wij zetten hem gewoon neer elk jaar,ze moeten gewoon leren waar ze wel aan mogen komen en waar niet.Hier nooit problemen gehad met dat soort zaken.......
Wij hebben hem afgelopen jaar opgehangen boven het dressoir. Zo kan hij er niet bij en staat de boom niet in de weg voor ev. visite. Rowin moet inderdaad ook leren om ervan af te blijven, maar om nou een paar weken lang, constant maar achter hem aan te rennen en hem erop wijzen dat hij eraf moet blijven, vind ik wat ver gaan. Hij moet al zoveel leren... groetjes cindy
ja zet een klein boompje op een kastje oid. wij nemen dit jaar zeker wel een kerstboom, we hebben ook getwijfeld, om dat nu met de box de kamer best vol is. maar sophie vind kleuren en lichtjes geweldig, dus ook dit jaar een (klein) boompje.
Voor de kleine zou ik het niet laten. Die moet maar leren dat nee echt nee is. Jammer genoeg hebben wij dit jaar geen plek voor een boom..
Vorig jaar heb ik het gelaten bij het alleen versieren van de schouw omdat de box op de plek van de kerstboom stond . Dit jaar zetten we de boom (we hebben een grote nepper) wel op alleen heb ik wel allemaal nieuwe plastic ballen gekocht (bij de action had je er 24 voor 2,95). Als er dan wat gebeurt kan hij zich in ieder geval niet bezeren aan de scherven van de ballen. Groetjes Anita
Zeker wel een boom hier! Zo gezellig, zou het niet willen missen. En inderdaad ze moeten toch leren dat nee nee is. En een plaatsje vind ik er altijd wel voor. Dit jaar terug een echte, mm heerlijk die geur, echt kerst vind ik. Grtz x Sylvie
Oke! Nou op een tafeltje is geen optie want daar trekt ie zich ook aan op, dus kan ie er net zo goed bij.......En in het tempo dat hij nu gaat kan ie tegen die tijd misschien al los staan. En ik vind het heel leuk klinken, dat ie maar moet leren dat hij er niet aan mag komen maar ik denk dat het er in de praktijk op neer komt dat je er dus steeds heen moet lopen om hem er weg te halen Nou, ja ik denk dat we hem wel opzetten maar wel wat later als normaal. Zodat ik niet al 3 weken achter hem aan hol tegen de tijd dat het kerst is... Bedankt iig en alvast een fijne kerst allemaal
ik dnek dit jaar nog geen kerstboom. Want die blijft niet staan. ik wacht nog wel een jaar. mijn dochter is 9 mnd
, geweldig! Dat is natuurlijk ook een oplossing! Wij zetten hem toch gewoon op, we kijken wel hoe het gaat. Ze moeten toch leren dat ze voorzichtig moeten zijn. We hebben nu echte glazen, maar gaan plastic ballen halen.
of je doet het zoals ik http://www.zwangerschapspagina.nl/album ... ic_id=9605 Bij ons komt ie net als vorig jaar aan de muur te hangen! Groetjes Vera
Ziet er gaaf uit hoor! Maar zie niet zo snel waar wij dat zouden kunnen doen helaas. Maar wel een echt gaaf idee.