Ladies!! Is een wipstoeltje nou echt een must? of zijn er ook mensen die hem niet hebben en hem niet missen? wij kunnen hem van schoonzus 2e hands krijgen maar hebben zo weinig ruimte en huis staat nu al zo vol met oa babyspullen... en als we hem toch besluiten te nemen heb je dan hoesjes ofzo die je kan kopen, want die van hen is niet super schoon meer..
wat ik zag bij vriendinnen wel dus ik heb er twee ook 1 voor mijn moeder aangezien de kleine daar veel zal zijn. het is ideaal bij de de voeding. de hoes kan gewoon in de wasmachine.
Ik zou ´m niet willen missen! Irem heeft dagen gehad dat ze alleen maar in haar wipstoeltje wilde . Weet je, het punt met een baby is dat je ze als ze wakker zijn op niet zoveel plaatsen veilig alleen kunt laten, in de box, zelf vasthouden en verder? in de wipstoel dus . Irem vindt dat erg prettig omdat ze dan wat rechterop zit, rond kan kijken. Ook handig om haar na de voeding rechtop te houden. Ik zou persoonlijk een nieuwe kopen als diegene die je kunt overnemen vies is, dat hoeft helemaal niet duur te zijn die van ons was 15 euro bij de Kruidvat.
Natuurlijk hoeft het niet. Het is net wat je wilt. Wij hebben er wel eentje, want het lijkt me prettig. Voor thuis, buiten, bij anderen (hebben ze iig iets om leuk in te liggen). En ook als we na een klein half jaartje met fruit beginnen, dan kunnen ze nog niet in (de meeste) kinderstoelen. Dan heb je een wipper, is wel handig. Als je zo twijfelt, dan zou ik nog even wachten en anders kun je altijd die 2e handse overnemen. De meeste hoezen kunnen eraf en gewassen worden, volgens mij. En anders bij de prenatal: voor 10 euro heb je een hoes die je er overheen kunt doen. Zet je 'm bij niet gebruiken op de slaapkamer ofzo. Succes met de keuze!
Ik vind het wipstoeltje ook erg handig, ik zou hem wel overnemen/aanschaffen! Is straks ook handig straks met eten geven als ze nog niet in de kinderstoel mogen. Ze stoffen hoes kun je gewoon in de wasmachine gooien, meestal zijn ze erna weer schoon. Anders een nieuwe kopen. Losse hoezen bestaan er niet voor volgens mij.
Bij de eerste kocht ik pas een wipstoeltje rond 9 maanden dus toch tamelijk laat! Mijn 2e en 3e hebben eigenlijk al erg snel er in gelegen, soms had ik geen zin in de box en vond ik de wipper ideaal omdat ie ook helemaal plat kon.
Met 9 mnd pas?! Dat is wel heel laat, dan had je vast een rustig kindje, want de meeste gaan er tegen die tijd vandoor met wipstoel en al (schildpadje heb je dan). Mijn dochter kon er qua gewicht (meestal max 9 kg) nog makkelijk in, maar ging er met 7 mnd zo gevaarlijk in doen dat ik hem al moest opruimen. Meestal gebruik je ze tot een maand of 7 a 9.
nee geen must! Hier tenminste niet. Bij de eerste een wipper gehad, na 1 maand weggedaan ivm voorkeurshouding. De fysio adviseerde haar niet in de wipper te zetten omdat ze zo nog meer in haar voorkeurshouding zakte. Dus weggedaan. Ik heb t daarna absoluut niet gemist. Voor nr 2 ga ik er dus ook geen aanschaffen, we zien wel hoe t loopt. Niet ieder kind heeft een voorkeurshouding uiteraard, dus als dat niet zo is kan t mss heel handig zijn. Maar op je vraag of t een must is, nee dus, er zijn genoeg andere alternatieven
Onze zoon wilde graag bij ons in de buurt zijn. En met een kind de hele dag op de arm is koken etc niet ideaal. Ook ging ie mee als we ergens op visite gingen. Wij hebben hem zeker veel gebruitk. Je kan je kindje er zeker de eerste drie maanden veilig inleggen en je hebt even je handen vrij.
Hier is de wipstoel erg favoriet! Bij de oppas ook! Zou hier echt niet zonder kunnen. Ze mag graag overal bij zijn en lekker rondkijken. Ze zat er ook al vrij vroeg in en hoop dat ze er voorlopig nog in kan.
Ik heb er ook eentje gekocht, het leek me handig. Mijn ouders die gaan oppassen een aantal dagen in de week hebben er ook eentje kocht. We hebben ze beide van marktplaats. Als je even moeite doet heb je een bijna nieuwe voor een schijntje.
Wij hebben besloten er geen aan te schaffen en gewoon even af te wachten of we hem nodig hebben. Dan is hija lsnog zo bij gehaald. Maar jouw schoonzus wil er misschien vanaf? Anders zou ik nog even wachten. Ik hoor en lees toch ook wel vaak dat mensen hem niet of nauwelijks gebruiken.
ik heb er nooit 1 gehad, vind het zulke ondingen. Het enige voordeel is dat je kind wat meer kan zien, maar in de box kunnen ze veel vrijer bewegen
We hadden er geen maar hebben er een geleend van een vriendin en ik kan hem echt niet meer missen. Ukkie ligt er vaak in als we eten en bijvoorbeeld koken. En je kunt rustig eten geven nu dat ukkie nog niet in de eetstoel zit. Uitwassen is bij vele makkelijk even kijken waar je hem los kan wippen of met een doek afdoen dan zijn ze weer als nieuw. Succccessss
Tegen ons werd door vrienden gezegd: nee joh die moet je niet kopen die gebruik je nooit! Wij hadden er een en hij zat er eigenlijk nauwelijks in.... Tja het is net hoe je ermee omgaat! Wij hebben er 1 kado gekregen en Esmay zit er regelmatig in, vind het ook helemaal geweldig!
Hier was (en is) de wipstoel echt onmisbaar. Hij kreeg er zijn eerste hapjes in, hij kreeg er ook zijn fles (hij moest ivm reflux goed rechtop drinken). En we namen hem heel vaak mee op visite, zodat hij lekker zijn eigen plekje had. Op schoot hangen was nl. niet zijn hobby, en nog steeds niet .
Ik heb sinds afgelopen week een wipstoeltje in huis en ik vind het toch wel echt handig. Ayla mag niet te lang op haar achterhoofd liggen ivm een afplatting en als ze in de box ligt ligt ze toch vaak wel op haar achterhoofd en is de druk erop groter als dat ze in de wipstoel zit. Bovendien vindt ze het leuk om wat rechterop te zitten en alles te kunnen bekijken.