Luisteren naar mama nou NEEEE!!!!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sofia1978, 19 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sofia1978

sofia1978 Niet meer actief

Hallo
    Hebben jullie dat ook,dat je kind niet naar jou luistert maar wel naar je man of oma???

Hij wil totaal niet luisteren als we gaan wandelen,of in de winkel zijn.Bij mijn man luistert hij prima,en loopt hij ook niet weg.

Wat moet ik hier nou mee?????? :(

HELLPPPP

Groetjes

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Streng zijn en grenzen stellen.

Isabella laat ik ver gaan, maar ze ziet gelijk als ik het echt niet wil.

Je kunt met je stem heel goed laten merken hoe je het echt vindt.

3. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hier luisterd ze wel als we met z'n tweeen zijn maar zodra er iemand bijkomt heeft ze gewoon maling aan me!
    tja wat moet je ermee haha ik weet het af en toe ook niet meer. ik negeer haar gedrag vaak en dan komt ze toch wel achter me aan.

4. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Oef frustrerend zeg!!

Oh oh, ik durf het bijna niet te schrijven. Ik herken het zelf niet. Dat kan misschien ook wel komen door de manier waarop ik met haar omga. Ik probeer het zo te doen dat wat zij wil net zo belangrijk is als wat ik wil. Dus in 95% van de gevallen heeft ze inspraak en spreken we af hoe we het zullen doen.

Die laatste 5% zijn dingen die ik onveilig vind of dingen die ik zo belangrijk vind dat zij het onderspit delft. Dat kan dus best zijn dat ik ergens per se op tijd wil zijn for whatever reason. Dan gebruik ik toch gewoon mijn 'macht' en pak ik haar desnoods op om weg te gaan bijvoorbeeld.

Ik vermijd trouwens ook veel dingen wel als het kan, ik ga bijvoorbeeld alleen maar met haar boodschappen doen als ik tijd heb, anders ga ik even alleen. Ik snap dat niet iedereen die mogelijkheid heeft natuurlijk.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Herkenbaar Manon,

TS, ik accepteer dat gewoon niet als Isabella niet doet wat ik zeg als ik alleen met haar ben ( ze luistert trouwens beter als ik juist alleen met haar ben)

En dat ik het niet accepteer betekent ( hangt van de situatie af) dat ik haar negeer, dat ik het afpak en/of dat ik in mijn stem laat merken dat ik de " baas" ben op dat moment.

Als ze achter je aan komt kun je gewoon laten gaan. Je kunt het namelijk erg lang negeren. Wat soms ook wel helpt is de situatie ineens veranderen. Dus eerst laten merken dat je boos bent en gaan negeren en dan ineens iets laten vallen waardoor ze afgeleid is. Dat wil hier ook wel eens helpen.

Ik gebruik onze hond wel vaak. Dan praat ik ineens erg lief tegen onze hond en laat haar even links liggen ( als ze zit te mokken). Dan ziet ze dat als je lief bent wel de aandacht krijgt en anders niet.

Ach het is even uitproberen. Ik ben van nature een leidinggevend type, dus ik heb er "nog" niet zoveel moeite mee, ha ha

6. ooh hier ook eentje die echt behoorlijk lastig kan doen.. vooral laatst echt een moment dat ik dacht want help wat moet ik nou doen..

we waren in de albert hijn en Arjen wou graag met een klein karretje lopen.. ik zeg dat is goed arjen dan zet ik Brian in de auto (ook een karretje bij de ah) dat vind hij erg leuk.. begon arjen ineens te schreeuwen dat hij in die auto wou.. ik zeg nee jij wou met een klein kaerretje lopen nu zit Brian er al in.. nou hij begon te krijssen schaamde me dood.. heb gezegt dat ie op moest houden maar ehlaas.. heb t kleine karretje ook terug gezet.. ik zeg dan maar helemaal niks als je zo vervelend doet.. de hele winkel door tijdens t boodschappen doen heeft ie achter mij aan lopen krijssen dat hij in die auto wou.. echt ik schaamde me dood.. heb t gewoon genergeerd en mijn boodschappen gehaald.. en toen krege hij stokjes bij de kassa.. gooit ze zo op de grond.. nou toen wist ik helemala niet meer waar ik kijken moest.. heb hem toen this direct naar zijn kamer gedaan en gezegt dat hij heel stout was geweest... en tot nu toe gedraagt hij zich voorbeeldig in de ah.. dit was ongeveer een maand geleden..

Deel Deze Pagina