Slagroomsoesjes met muisjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Missjoy, 10 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missjoy

Missjoy Lid

10 sep 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,
    Ik weet niet precies waar ik met dit onderwerp terecht kan dus Zet em hier maar neer......
    Ik wil ipv beschuit met muisjes slagroomsoesjes maken die in chokolade dopen en dan muisjes eroverheen.....ik heb dit idee gelezen op internet en ook dat je die dan kan invriezen.... Maar nu is t probleem dat als ik ze ontdooi de muisjes heel lelijk zijn geworden (de blauwe zijn vervaagd) heeft er iemand hier ervaring mee en een tip voor!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Niet invriezen :) door het vocht wat vrijkomt bij het ontdooien verdwijnt de kleurstof van de muisjes.

Trouwens, die soesjes heb je waarschijnlijk al bevroren gekocht? Dan mag je ze sowieso niet ontdooien, versieren en opnieuw invriezen.

3. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    Ik heb ze ook gemaakt...

Ik heb ze bevroren in de choco gedoopt en daar na ff wachten zodat de chocola alweer een beetje dikker wordt dan blijven ze beter plakken. dan dopen in de muisjes... En weer de vriezer in....dus tijdens het maken niet laten ontdooien!

Hier was het een groot succes. Ik heb ze gemaakt met melkchocola en met witte chocola van de Aldi.

Veel plezier!!

4. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Gaat hartstikke goed hoor!!! Hier was het een enorme hit en absoluut gewoon een hele mooie kleur hoor...

Wel bevroren in de witte gesmolten chocolade dopen en muisjes erop en direct weer in de vriezer. Ik heb het in vele porties verpakt en dat was erg handig, als er dan visite kwam haalde ik de benodigde zakjes met soesjes eruit.

Super leuk en ik ben nu alweer aan het bedenken wat ik dit keer zal gaan maken.

5. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Hier hadden we muffins gemaakt en die in muisjes gedoopt en ingevroren.
    Was geweldig.

6. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik heb het al getest zoals je hierboven leest. Heerlijk !

Hoe lang van te voren hadden jullie ze gemaakt ?

7. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ik heb ze al 3 weken in de vriezer liggen...
    Wist ik veel dat ik zolang overtijd zou lopen... ;)
    Vanmiddag toevallig 2 ontdooit en smaken nog prima en zien er nog goed uit!

Hier overigens niet met chocodip gemaakt maar met een mix van poedersuiker en water als glazuur en dan gedoopt in de muisjes!

8. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Okee, thnx, dan ga ik ze binnenkort ook maar maken. Ik had getest met witte chocolade, hmm !

9. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Klinkt allemaal erg leuk alleen weet ik niet of ik een zoon of dochter krijg dus van te voren klaar maken word dan lastig (krijg nu spontaan zin in soesjes hihi!)

10. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Hey, wat een leuk idee!! :D

11. Vlinder 85

Vlinder 85 Bekend lid

10 mei 2011
    811
    0
    16
    Brabant!
    Misschien ook een idee (niet zo leuk als soesjes maar...)
    Lekker zelf cake maken en die invriezen (of eventueel kant en klaar kopen), als de kleine dan geboren is kan je deze bedekken met slagroom en de kleur muisjes erop strooien :p simpel maar wel erg lekker en ook weer eens anders dan standaard beschuit met muisjes.

12. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ow dat is wel een goed idee!!! Dankjewel!

13. zwendel

zwendel Niet meer actief

Ik ga lange vingers in de chocolade dopen en dan door de muisjes halen kan je ook heel goed van te voren maken en goed luchtdicht verpakken

14. mamamoon86

17 apr 2011
    73
    0
    6
    Ik heb zelf het idee opgevat om kniepertjes/ knijpertjes te gaan bakken, en te rollen. Ze horen eigenlijk bij oud en nieuw en kerst, maar ik lust ze het hele jaar door wel:p, en ik vind het leuk om ze te bakken! In de rolletjes spuit ik als er bezoek is slagroom, en de uiteinden dip ik in muisjes! De rolletjes zijn in een trommel heel lang te bewaren :)

15. jodeli

jodeli Actief lid

27 apr 2011
    152
    0
    16
    ohhhhhhh knijpertjes!!! trek in hahaha!!! Maar moet nog even tot de kerst wachten helaas. Wel een goed idee trouwens want die dingen blijven maanden goed en lekker :D

16. Kimmy87

Kimmy87 Actief lid

4 aug 2010
    197
    0
    0
    Tilburg
    hebben we ook gedaan met onze tweeling dochters, en was een heel groot succes!! idd wel bevroren in de choco dippen..!
    en je kunt ze makkelijk in verschillende porties invriezen!! veel leuke reacties gehad!!... je kunt ook met lange vingers doen! dat wil ik als traktatie op school doen voor onze meiden!

17. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Ik had samen met mijn schoonvader zelf soezen gebakken, en deze met gele room gevuld i.p.v. slagroom. En daarna in Callebaut chocolade (beste Belgische chocolade), dan een heel klein beetje laten drogen, en dan ook in de muisjes dippen. Die hebben we ingevroren en elke keer als er bezoek kwam, haalden we er wat uit de vriezer. Wij vonden het erg makkelijk, en iedereen vond ze lekker en mooi. :D

Oh ja, nog wel een tip, als je soezen (o.i.d.) in muisjes gaat dippen: er gaan érg veel muisjes doorheen. Wij dachten het met een paar pakjes af te kunnen, maar werden er echt veel! (We hadden ook wel 300 soezen van een tennisbal formaat.. ;) )

18. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Hoe lang kun je die soesjes-met-muisjes in de vriezer bewaren? Als je gewoon die kant-en-klaar-diepvriesdingen neemt, zorgt dat ze niet ontdooien als je er choco en muisjes op doet?

19. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    ik ga cake-pops maken in de vorm van voetjes.
    ik weet nog niet wat het word dus doe de voetjes in de vriezer en dan zodra het geboren is gaat er glazuur overheen en muisjes.
    heb gehoord dat als je muisjes in de vriezer doet dat ze er erg zacht van worden hebben jullie daar geen last van dan?

ga ze morgen maken samen met mn moeder. de cake is al gebakken en afgekoeld. ben benieuwd wat het resultaat word!

20. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Hmmmm angellove! Dat recept moet je me eens geven tegen die tijd! ;) die callebaut is ook de lekkerste chocolade hè! De Magnum wordt hier ook van gemaakt voor de geïnteresseerden :)

Ben benieuwd MBTC! Leuk idee!

Deel Deze Pagina