Stel dat jullie je achtertuin helemaal opnieuw mogen inrichten, wat zou er niet mogen ontbreken en welk materiaal zou je graag gebruiken. Wel even er vanuit gaan dat je geen miljonair getrouwd ben Wij willen de achtertuin aanpakken maar weten niet goed hoe en wat. Het enige wat zeker is is dat we de boom willen laten staan, de schuttingen ook (zijn nog goed) en de heg aan de achterkant (is niet van ons) dus qua omheining hoeven we niks te veranderen. Maar dan de rest.... (ongeveer 8,7m diep en 15m breed)
Wij hebben onze tuin pas aangepakt, wel met nieuwe schutting rondom van beton/hout wij hebben 1 lange kant een groenstrook voor planten en fruitbomen, en de andere kortere kant gras voor de konijnen en de kinderen. En dan natuurlijk een terras om te zitten. Geen joekel van een tuin hoor en niks bijzonders, maar wij zijn er blij mee Waar zit het beton in je tuin?
Wat een leuke topic! Vooral omdat wij pas onze tuin klaar hebben.. Wij zijn vorig jaar hier komen wonen en onze tuin was een grote bende. Eigenlijk wou ik het huis niet aannemen, omdat ik het niet zag zitten met de tuin. Maar nu, is hij prachtig! ♡ En nee geen miljonairs portomonnee hahaa.. We hebben veel dingen (stenen, klinkers) die in de tuin lagen maar verzakt waren hergebruik, alles opgehoogd met zand. We hebben met stenen in het midden van de tuin een vierkante border gemaakt met daarin plantjes, een fontein met sierstenen (gratis kunnen ophalen), een leuke lantaarn lamp van 1meter (30euro gamma), solar lampjes... We hebben nog een border gemaakt van ballestrades volgens mij heet dat zo... met wat plantjes en 2 olijfboompjes en wat solar lampjes. Voor de rest hebben we een oude tuinset (gratis op kunnen halen), een tuinhuisje (ook gratis), wat hoge plantenbakken (ook gratis), een bistroset (meegenomen vanaf oude huis), een stenen bbq (ook gratis) en een zweef parasol (60euro).. Nu hebben we heel veel gratis op kunnen halen. Daar hebben we heel veel geluk mee gehad, omdat we geen miljonairs zijn.. Maar kijk eens op marktplaats of op een weggeefhoek bij jou in de buurt van Facebook.. en mooie dingen hoeven vaak niet duur te zijn en heb je erg mooi voor elkaar..
Aan de achterkant van de garage, korte kant tegen een schutting. Heeft een voliere opgestaan bij de vorige bewoners. Voor de rest is het half gras, half grindtegels. De grindtegels wil ik sowieso weg en gladde tegels terug
Ik zou graag gras willen, meerdere hoekjes om te zitten en borders waar kleur in kan. Verder moet de tuin onderhoudsvriendelijk zijn en vind ik verlichting ook belangrijk.
Wij hebben 3 jaar geleden onze tuin gedaan. Stukje gazon. Een vlonder waar onze tuinset staat. En aan 1 kant tegen de schutting hebben we een border gemaakt met een stukje vijver. Zal eens kijken voor een foto
Ik zou absoluut voor een wilde, natuurlijke tuin kiezen met veel leuke speelplekjes voor de kinderen. Geen saaie kant-en-klare dingen zoals een schuifaf, maar wel natuurlijke plekken zoals een tunnel van takken, een bergje, hoog gras, boomstammen etc. En dat beton zou ik koste wat kost weg willen. Dat hoort niet in een tuin.
Speelhuisje voor de kinderen op zetten, eventueel met mini-terrasje ervoor (picknicktafel oid) of kunstgras als 'voortuin', of randen ophogen en zandbak van maken?
Schuifaf... glijbaan? Echt strak hoeft van mij ook niet, kinderen moeten lekker kunnen kliederen en doen. Maar ik wil wel fatsoenlijk met visite kunnen zitten
Zandbak heb ik ook aan gedacht maar blijft dat niet te nat dan na regen? Dit onder t eten even snel neergezet. Speelhuisje erop wat "overloopt" in een verhoogde bloembak.
Geen tuin, maar een balkon. Maar als ik een tuin heb.... Plek voor kipjes/konijntjes Stukje moestuin / fruitbomen Rotstuin met een vijvertje En verder borders met veel kleurlijke planten, die vooral goed zijn voor vlinders/hommels en bijen Op het stukje beton kan je dus een kippenhok, een vierkante meter bak voor de moestuin of een vijver plaatsen Mijn moeder heeft ook een prachtige tuin! Als je vanuit huis de tuin in komt eerst een stuk terras. Dan links en rechts borders. En in het midden twee rechthoeken met planten. En tussen de borders van die grote grijze planten. Komt praktisch geen aanslag op, bezemt goed schoon, etc. Ze heeft in de zijborders staan: laurier, stok -en klimrozen, passieflora, nog wat lage/halfhoge struiken. Voorste rechthoek is wat wild met vrouwenmantel, vlinderstruiken en hortensias, de tweede rechthoek is met een buxushegje, klimspul op de grond en een boompje in het midden. Achter in de tuin is de schuur en nog een klein terrasje.
Mooie overkapping waar we lekker kunnen borrelen, stukje als moestuin en dat is het eigenlijk wel. Onze kids spelen vooral op straat, vinden ze veel leuker dan in de tuin. We hebben wel een zandbak, maar dat is het dan ook.