Automagische kattenbak, wie heeft er een.

Discussie in 'De lounge' gestart door Huismuisie, 8 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oke ik zie door de bomen het bos even niet meer. Bij de dierenwinkel verkopen ze het merk petlux maar die krijgt online hele slechte reviews. Dan is er het merk zedar met een duidelijk kopie, maar die krijgt zeer lovende reacties. Nadeel, elke influencer met een poes heeft er een gehad geloof ik, dus hoe betrouwbaar zijn al die reviews dan.

Iemand die een van deze robotjes in huis heeft? Wat is de ervaring.

Reden waarom ik er een wil is omdat mijn kat niet meer op de bak wil als hij er een keer in geplast of erger gepoept heeft. Waardoor er vaak naast de kattenbak wordt gepist. Dus ben inmiddels aardig wanhopig, aangezien de bank en soms het bed er ook aan moeten geloven. Overal liggen nu beschermmatten overheen. God zij dank zijn er nog geen plekken op de houten vloer.

Medische lijkt kat gewoon in orde.

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Heb je wel meerdere kattenbakken staan? Vast wel, want ik denk dat je dat advies vast wel kent met je huidige probleem, maar vraag het toch maar even. Aantal katten +1 is het advies, dat betekent dus minimaal 2 bakken met 1 kat, 3 met 2, enz.
    Verschillend grit vast ook al wel geprobeerd? Wel supervervelend probleem, mijn zus heeft dat ook gehad in het verleden, die deden een hoes over de bank “s nachts…

Ik heb geen ervaring met die robots, wel naar gekeken, maar ze zijn best duur en met die wisselende reviews…

3. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.144
    9.740
    113
    Vrouw
    Wat @MamavanLieverd zegt dacht ik ook als eerste aan.
    Daarnaast een open bak, vinden ze ook fijn. Of het klepje er vanaf. Onze katten hebben een open bak en 1 met de klep eraf maar wel met deksel. Zij zijn 3 daags kieskeurig maar de bak moet wel na elke boodschap, groot of klein geschept worden anders willen ze ook niet meer.

4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb een tijdje twee bakkende gehad, nu niet meer. Leek geen verschil te maken. Maar ik zou hem zo weer neer kunnen zetten.

heb al veel verschillende soorten grit geprobeerd.

Ik heb soms ook het idee dat het een aandachtsding is. Standaard in de ochtend ligt er een plas naast de bak.
    we gaan heel even boodschappen doen en komen terug en hij heeft toch weer op de bank geplast.

Gelukkig heb ik een meubelreiniger, dus voor ons dus geen pisgeur die blijft hangen.

Mijn bank ligt nu als we weg zijn vol met AH kratjes, daar gaat hij op liggen, niet op plassen gelukkig :)

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Vriendin heeft zo'n rollende kattenbak, alle poepies komen dan in een separate bak. Is nog geen uitkomst maar bevalt. Het is in elk geval prima als je kat niet van drollen in zn bak houdt.

Ze heeft ook een of andere hark constructie bak. Is een open bak en dan gaat er eens in de zoveel tijd een harkje om de boel opzij te duwen. Die kan je overslaan, meer ellende dan goeds.

Er is van die magic kattengrind, dat klontert urine heel goed en ruik je niet. Als dat met zo'n draai bak werkt is dat allicht wel een oplossing. Zij heeft er budget grind in zitten, dat klontert niet al te best.

6. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Een vriendin van mij heeft er 1. Zo’n rollende.

de kat vind het geweldig, niet zozeer voor zijn behoeftes, maar hij springt erin en er weer uit en dan draait dat ding, hij gaat ervoor zitten kijken en dus de halve dag zit hij er mee te spelen haha

Bailey07, citroenrasp, bloemetje1 en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.358
    30.650
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao:
    Geweldig. Dat alleen zou een reden voor aanschaf zijn :D

Hier hebben we ook een tijdje een bankpisser gehad. Dat is echt heel vervelend. We zijn eraf gekomen door steeds heel grondig schoon te maken en op die plek een kleedje met mispoes (geur waar ze niet van houden) neer te leggen.
    Groot nadeel. Dat mispoes stinkt ook voor ons :|
    Maar na een poosje gingen ze weer braaf op de bak.

Ze hebben wel een sterke voorkeur voor het grind van de welkoop. Ik heb een tijdje een biologisch afbreekbaar spul geprobeerd, maar toen vonden ze de bank ineens weer een goeie plek.
    Voor ons was dus de juiste vulling cruciaal voor de wildplassers.

mamabri vindt dit leuk.
  8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.358
    30.650
    113
    Vrouw
  9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    ik gebruik nu wel echt duur grit en dat ruikt totaal niet. Na 5 min is alle geur weg en het klontert mooi samen. Oh ja die zag ik ook, een sport semie automatische.

10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hmm ik gebruik dit https://www.petsplace.nl/biokats-natural-care-kattenbakvulling-m-4002064617343-pps

Ik vind dat misspoes wel een heel goed idee. Ik ga er eens naar kijken.

11. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Die had ik al gezien en brengt me niks verder. 3x komt dezelfde rebrand er uit. Dus eigenlijk heb ik geen idee of het nou een goed ding is of niet. Maar zo tot ongeveer 400 euro vind ik acceptabel…

Dit is gewoon de beste. Maar ik vind bijna 900 euro voor een kattenbak echt heeel veel geld.
    https://www.bol.com/nl/nl/p/litter-robot-4-eu-zwart/9300000156270099/?Referrer=ADVNLGOO002041-S--9300000156270099&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmN9JTOWwxjQMPCFCoHheVsLo&gclid=EAIaIQobChMI8Knb0YD_hQMVU6qDBx2gjAj9EAQYASABEgLZ5vD_BwE

12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Omg, 900 euro voor een kattenbak :eek::eek:

mamabri en Zxcvb vinden dit leuk.
  13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.358
    30.650
    113
    Vrouw
    900 gaat mij ook veeeeeeels te ver :eek:
    Gelijk ook maar vullen met gouden korrels dan o_O

Huismuisie, mamabri en citroenrasp vinden dit leuk.
  14. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.048
    2.553
    113
    Limburg
    Wij hebben 4 katten, dus volgens de 'regels' zouden we dan 5 bakken moeten hebben. Duur grapje dan :roflmao::roflmao: (stiekem hebben wij maar 3 kattenbakken)

Huismuisie en citroenrasp vinden dit leuk.
  15. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    In geen 900 jaar :roflmao::roflmao::roflmao:
    Is nog duurder dan mijn eigen toiletpot haha

Huismuisie, citroenrasp en Mamafiets vinden dit leuk.
  16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik moet eerlijk zeggen dat is vanmiddag heel even heb overwogen om mn belastingteruggave er aan te besteden. Maar ik vind het echt niet normaal veel geld en ik kan nog 100 leukere dingen bedenken om er mee te doen.

mamabri en citroenrasp vinden dit leuk.
  17. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.262
    8.710
    113
    Vrouw
    Mijn kat plaste 2 jaar geleden opeens ook buiten de bak. Ik had toen een nieuwe kattenbak gekocht. Een dichte, ervoor had ze ook een dichte. Maar de nieuwe was iets kleiner. Toen ik eenmaal de kap eraf had gehaald ging ze weer goed op de bak.

Zo'n automatische heeft een vriend van mij. Hij vindt het ideaal. Ik vind ze rete duur :|:roflmao:

Huismuisie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina