activiteiten buurtvereniging

Discussie in 'De lounge' gestart door mariska165, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Nou het zit dus zo, ik ben gevraagd of ik in het bestuur van onze buurtvereniging wil komen. Ik dacht ooooh leuk. Dus ik zeg ja.
    Nou zegt de mw, misschien heb je ook wat leuke nieuwe ideen voor activiteiten. Whaaaaah:$

Onze activiteiten zijn zoal op dit moment. De jaarlijkse barbeque, fietstocht (meestal oudjes), kerststukje maken (idem de oudjes), met pasen voor de kindertjes eieren zoeken. Euh verder weet ik eigenlijk niet wat we nog meer doen. Het enigste waar we altijd heen gaan is de bbq.

Mijn vraag aan jullie, hebben jullie een buurtvereniging en wat wordt daar zoal gedaan aan activiteiten??????

Liefs maris

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hebben geen burtvereniging, wordt jaarlijks een BBQ/straatfeest georganiseerd en that's it.

Bij mijn zusje werden oa de volgende zaken georganiseerd (zat ze trouwens zelf ook in de organisatie)

Filmmiddag voor de kinderen;
    Schaatsen (natuurijs of kunstijsbaan... mits in de buurt uiteraard)
    Pompoenen snijden ivm Halloween
    plus speurtocht thema Halloween
    Lampionnen maken ivm Sint Maarten

Vogelhuisjes maken

3. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Hier hebben we geen buurtvereniging, maar waar mijn ouders wonen wel en die zijn redelijk actief. Zo organiseren ze een kinderuitstapje (ene jaar naar de bossen, ander jaar naar speeltuin of dierentuin), bowlen voor de jeugd, avondje darten, naar de film met jeugd, avond knutselen met de dames (kettingen maken oid) en damesuitstapje (winkelen in een grotere stad). Meestal wel met bijbetaling van een klein bedrag.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hier vieren ze natuurlijk carnaval en sinterklaas komt voor de kleintjes.

Verder hebben ze hier een kidsmiddag, komen kindjes knutselen e.d. betalen ze 50 cent voor en dan is je kindje een paar uur onder de pannen.
    Ook lampionnetje maken enzo

Ook doen ze meidenmiddagen, voor tienermeiden weet niet precies wat ze doen maar ik weet dat ze wel eens film hebben gekeken en met elkaar kletsen met kopje thee en koekje e.d.

Zoiezo organiseren ze diverse cursussen zoals naaien, breien e.d.

Stichting Welzijn Helmond: Accommodaties

misschien kan je er wat ideeën opdoen, ze zijn hier best actief!

5. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Hangt er vanaf in watvoor soort buurt je woont, maar soms kan het leuk zijn een wandeling onder leiding van een gids te maken, die dan vertelt hoe het er vroeger was enzo. Kan ook als je in een nieuwbouwwijk woont. Het is vaak heel verrassend wat daar eerst was (mooie oude boerderijen, een vliegveld, water, etc.)

Vaak zijn er vrijwilligersorganisaties (zoals het Gilde) die dat doen of heeft het archief in je gemeente mensen die er een boel van weten.

6. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Jeetje meiden, wat een leuke ideen staan er tussen, zal even wat op papier zetten.

@Sanny, dat vind ik een goed idee, ga ik eens uitzoeken. Wij wonen in een oud buurtje, valt vast veel over te vertellen. Dank je wel

@Isademi, kidsmiddag, klinkt ook erg leuk, de meeste kinderen maken al lampions op hun scholen, maar er zijn genoeg andere leuke dingen om te doen. Zal eens navragen wat ze zoal voor kinderen organiseren in onze buurt. Daar ben ik niet zo van op de hoogte.

@hopmarjanneke: die filmmiddag voor kids en het maken van vogelhuisjes vind ik ook erg leuk. ga ikzeker voorstellen.

We hebben best wel een grote buurtvereniging, maar er is weinig animo, er zaten heel veel ouderen in het bestuur, nu komen er wat meer jongeren bij en willen nu met wat nieuwe activiteiten, wat meer de buurt motiveren om te komen.

7. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Succes met de hele organisatie!!

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Leuk Maris, dat je meerwerkt om het levendig te houden!
    Wij hebben geen buurtverenigingen maar Vereniging van Volksvermaken. Dit is minder kleinschalig en dus meer geld om uit te geven (en meer animo).

Veel plezier met je nieuwe job :D

Deel Deze Pagina