Dag dames, laatst kreeg ik een tip om de pijn/zwelling na een vaccinatie te beperken. Je zou er iets om moeten smeren. Maar wat was dat ook alweer? Wie weet het?
Wat mij verteld is, is dat je dit absoluut niet mag doen. Door de kou knijpen de spieren samen, waardoor de vloeistof van de vaccinatie langer in de spieren blijft en je dus langer klachten houdt.
Mij werd ook een koud washandje afgeraden, om wat Saskia al schrijft. Ik heb helemaal niets gedaan, had wel voor de zekerheid paracetamol in huis voor het geval ze hoge koorts zou krijgen. Maar ze heeft alleen maar iets meer gedronken en geslapen en heel even gehuild. Geen verhoging of last van de plekken.
nou allereerst v'o'or ze de prikken krijgt zorgen dat haar beentje goed warm zijn, hierdoor verdeeld de vloeistof zxich beter... hierna flink wrijven.... verder doe ik eigenlijk nooit iets speciaals maar geef haar wel vrij snel een zetpil als ik merk dat ze zich niet lekker voelt
Ja, mij werd bij het cb vertelt dat ik om dezelfde reden geen washandje moest gebruiken. Wat hier goed helpt is van vsm de "blauwe plekken gel". noem het maar zo want ik weet even niet hoe het heet. Het bevorderd de doorbloeding, waardoor het spul van de vaccinatie sneller word opgenomen.
Goed masseren daar wara de rpik gezet is..Overigens heeft marit van alle drie gene last gehad, dus dat viel me reuze mee..