Pijn/zwelling na vaccinatie beperken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Druif, Mar 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif

Druif Bekend lid

Jul 8, 2006
    730
    0
    0
    Dag dames,

laatst kreeg ik een tip om de pijn/zwelling na een vaccinatie te beperken. Je zou er iets om moeten smeren. Maar wat was dat ook alweer? Wie weet het?

2. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Arnicazalf ... kun je krijgen bij de drogist ...

3. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Gewoon een warm washandje, of als de beentjes erg warm zijn een koud washandje.. helpt erg goed.

4. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Met de beentje fietsbewegingen maken, en de plekjes masseren.

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Wat mij verteld is, is dat je dit absoluut niet mag doen. Door de kou knijpen de spieren samen, waardoor de vloeistof van de vaccinatie langer in de spieren blijft en je dus langer klachten houdt.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Mij werd ook een koud washandje afgeraden, om wat Saskia al schrijft.

Ik heb helemaal niets gedaan, had wel voor de zekerheid paracetamol in huis voor het geval ze hoge koorts zou krijgen. Maar ze heeft alleen maar iets meer gedronken en geslapen en heel even gehuild. Geen verhoging of last van de plekken.

7. loesje

loesje Bekend lid

Mar 1, 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    Ik smeer ook altijd arnicazalf dan wordt het niet zo stijf. Hier werkt het goed.

8. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    nou allereerst

v'o'or ze de prikken krijgt zorgen dat haar beentje goed warm zijn, hierdoor verdeeld de vloeistof zxich beter... hierna flink wrijven....
    verder doe ik eigenlijk nooit iets speciaals maar geef haar wel vrij snel een zetpil als ik merk dat ze zich niet lekker voelt

9. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ja, mij werd bij het cb vertelt dat ik om dezelfde reden geen washandje moest gebruiken.

Wat hier goed helpt is van vsm de "blauwe plekken gel". :) noem het maar zo want ik weet even niet hoe het heet. Het bevorderd de doorbloeding, waardoor het spul van de vaccinatie sneller word opgenomen.

10. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    Goed masseren daar wara de rpik gezet is..Overigens heeft marit van alle drie gene last gehad, dus dat viel me reuze mee..

Share This Page