Wegtrekken beginnende spataders na bevalling

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mama em, Jul 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    Hoihoi,

Nogmaals een vraagje voor jullie:

Ons meisje is inmiddels bijna een halfjaar. Tijdens de zwangerschap heb ik een paar kleine spataders gekregen, had er weinig last van. Daarnaast een aantal plekken waar kleine haarvaatjes samenkwamen, leken net blauwe plekken. Volgens de vk zouden deze na de bevalling weer wegtrekken.
    Ik heb op jullie advies na de bevalling ook weer een tijdje die steunkousjes (vd hema) aangehad. Met werken (veel staan) doe ik ze vaak nog aan. Toch heb ik niet het idee dat de plekken wegtrekken, maar eerder erger worden. Ik heb er geen pijn aan, wel snel vermoeide benen. En het ziet er niet uit al die 'blauwe plekken' op mijn benen (met een rokje valt het best wel op)
    Hebben jullie nog tips of zal ik hierover de vk bellen of kan ik beter naar de ha gaan?

Alvast heel erg bedankt voor deze super-service van jullie!

Liefs emmalotte

ps. geef nog volledig bv, dus snap dat ontzwangeren langer duurt

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Emmalotte,

tja het zou nu toch wel minder moeten zijn. Je kunt via de huisarts een verwijzing krijgen voor spatadertherapie. Helpt dat niet dan zou je eventueel weg kunnen spuiten.

Mirjam

3. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    Hoi Mirjam,

bedankt voor je antwoord. Had zelf ook al het idee dat het nu wel weg zou moeten trekken. Ga ik de huisarts maar even bellen.

Groetjes!

Share This Page