weer moe..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door celia82, 19 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hallo dames,
    Ik ben weer ontzettend moe word er gek vn.
    Ik was blij dat ik over de 3 maanden was maar het begint weer.
    Sta op en een uur later ben ik weer moe, heb vandaag ook vn 12 tot 15.00 u geslapen ben nu helemaal suf:(

hebben jullie dit ook of ben ik de enige?

groetjes

2. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ik ben dan wel verder dan jij, maar ik heb het ook
    echt heel vervelend :(

3. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @ celia

Ik heb het tot nu toe eigenlijk altijd gehad, dat ik zo moe was/ben. Zat met smart te wachten op het tweede trimester aangezien iedereen zei dat je je dan veel beter ging voelen.. nah.. dat tweede trimester moet hier nog steeds komen :D
    Toen ik nog werkte lostte ik het op door op tijd naar bed te gaan (ondanks dat ik nooit een hele nacht maakte) en door op de momenten dat het kon aan mijn vermoeidheid toe te geven. Ik lag regelmatig s'middags van 5 tot 6 te slapen en in het weekend ook s'middags een uurtje.
    Dus jah.. ik herken het helemaal :)

4. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Nou gelukkig ben ik niet de enige:p
    Maar het is wel vervelend,
    durf bijna met niemand aftespreken om iets te gaan doen.
    Ik krijg opeens een slaapaanval hahaha.
    Misschien heeft het ook iets met de weer te maken ofzo regen steeds en saai.

groetjes

5. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    zolang je er niet duizelig bij bent of hoofdpijn hebt is het idd moeheid ik zat nog es te denken dat was en is bij mij het geval
    misschien kom je wel ijzer tekort ?

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

als je nu zo suf bent heb je denk ik vanmiddag toch echt teveel geslapen. klinkt raar, maar ik heb juist dat ik me met in de middag een uurtje veel beter voel dan 3 uurtjes slapen.

verder ben ik ook de hele zw.schap moe geweest, met de piek op 32 weken. nu gaat het wel weer.

7. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hoi,
    Ja dat ik zo suf was zal idd vn te veel slapen komen.
    Moet voortaan me wekker maar instellen en niet meer dan een uurtje slapen..

Ook ga ik even na de doktor bloedprikken denk dat ik toch ijzer te kort heb.

Nou hoop dat ik snel me energie terug krijg:D

Groetjes

8. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    Hey meid ik ben ook moe en moet echt iedere dag smiddags eind van middag dutje doen anders val van mijn stokje en als ik mijn multivitamine pil vergeet is het nog erger.Mischien voor zekerheid je ijzer toch checken kan het ook aan liggen.

liefs,

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Bij mij is de vermoeidheid ook weer terug hoor. Mijn ijzer is op peil, dus daar ligt het niet aan. Maar sowieso slaap ik niet iedere nacht goed. Zo'n gebroken nachtrust kan ook veel schade aanrichten, helaas :(

10. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Ik heb het ook weer terug die vermoeiheid. Heb laatst even mijn bloeddruk en ijzer bij vk laten nakijken en dat was goed. Maar door dat warme weer slaap ik heel slecht 's nachts waardoor ik overdag uitgeput ben. Dus 's middags moet gaan dutten. Sowieso slaap ik slechter doordat ik niet lekker meer kan omdraaien!
    Dus weet bij mezelf waar het aan ligt!

11. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik heb dit ook!! Had zoveel energie de laatste weken, en nu begint het behooorlijk af te nemen. Wel balen trouwens dat je dit met 19 weken al hebt!!
    Gewoon veel rust nemen.. succes ermee!

12. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Heel herkenbaar, ik ben nu wel iets minder moe, in de zin van in slaap vallen terwijl je aan tafel zit bijvoorbeeld, maar moe blijf ik. Zeker doordat ik het concentratievermogen van een fruitvliegje en de vergeetachtigheid.
    Wat bij mij helpt ondanks dt mijn hb goed is, is floradix. Daar zit veel ijzer maar ook verschillende b vitamines in.
    Ik werk nu minder en dat scheelt voor mij een hoop. Namelijk dat ik niet te hyper ben na het werken zodat ik wel kan slapen en doordat ik minder werk en het dus minder druk heb kan ik ook nog een beetje genieten. Ik werd er erg sacherijnig van op een gegeven moment van de hele tijd maar moe zijn.

In elk geval sterkte en weet dat je niet de enige bent!

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hier nog 1 die de hele zwangerschap al op haar tandvlees loopt... Helaas is het nog niet minder geweest (ach, het blijft in ieder geval constant, valt ook wat voor te zeggen ;) )
    Mijn bloeddruk is altijd perfect geweest, ijzer ook geen probleem, dus ook ik leefde toe naar de 12 weken, want dan zou het beter worden. Helaas, maar dan zal het toch met 16 weken beter gaan?! Nee, hoor, weer niks! Dus dan moet het bijna wel bij de 20 weken beter zijn. Ook niet! Nou ja, heb me er nu dus maar bij neergelegd dat ik 1 van die zwangerschappen heb waarbij de moeheid een constante factor is.
    Helaas pindakaas. Ben sinds vorige week 20% ziekgemeld, dus werk een dagje minder. Nog maar 5 weken werken! Dan komt het vast goed...

14. Nienj

Nienj Lid

18 feb 2009
    30
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Nee hoor, je bent zeker niet de enige. Hier ook iemand die hondsmoe was op 7, 8, 9, 10,11 en 12 weken. Toen werd het echt minder en nu heb ik het ook weer, niet de hele dag en niet elke dag. Als ik niet doorhaal in de nacht, dan word ik echt geradbraakt wakker...pfff. Vanochtend ook, ben ook nu best moe. Kreeg net al te horen dat ik er pips uitzag...(ben ook al 4 weken niet meer in de zon geweest...moet er niet aan denken die warmte...bah)

Maar goed, ik zet wel even door, wil me niet ziekmelden anders heb ik weet ik hoeveel ziekmeldingen dit jaar, niet zo een zin in zegmaar....Gelijk tukken op de bank als ik thuiskomn dan maar.

Sterkte er maar mee!

15. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Als je echt klachten hebt van je zwangerschap, kun je je ook gewoon gedeeltelijk ziekmelden, he?! Dan kun je bijvoorbeeld 2 uur minder werken per dag of zo - maar net hoe het voor jou goed werkt, zodat je je energie goed kunt verdelen. Je moet tenslotte wel zorgen dat je aan het einde van de zwangerschap nog wel energie hebt voor de bevalling... Ik ben nu bijvoorbeeld 20% ziekgemeld, zodat ik 1 dagje extra weekend heb om bij te tanken. UWV vergoedt dit aan mijn werkgever, dus financieel heeft hij er ook geen last van.
    Misschien slim om even met je vk te overleggen (en UWV?) als je echt last blijft houden van vermoeidheid...?

16. LoLa1985LoLa

3 okt 2008
    69
    0
    0
    Leeuwarden
    ik ben 19 weken zwanger en begin ook weer moe te worden, en verschrikkelijk irritante hoofdpijn. Ik heb geen puf voor niks, voel me echt slapjes...bah!!!

17. Nienj

Nienj Lid

18 feb 2009
    30
    0
    0
    Haarlemmermeer
    MvS, bedankt voor je reactie. Ik weet inderdaad dat dat kan, je voor een bepaald % ziekmelden i.o.m. je werkgever en je VK/HA. Ik wil echter nu nog niet vastzitten aan het feit dat ik 6 weken voor de due date met zwangerschapsverlof moet...en dat ben je wel als je langdurig de ziektewet ingaat. 4 weken van te voren spreekt mij ook wel weer aan, dan heb ik weer twee weekjes langer verlof na de bevalling + nog eens vakantie wat ik eraan vastplak, heb ik lekker tijd met de kleine!

Maar goed, als het niet gaat, dan gaat het niet. Gelukkig hebben wij flexibele werktijden, ik kan beginnen tussen 07.00 - 10:00 uur, dus ik kan me omdraaien elke ochtend zal ik maar zeggen. Ik werk om de hoek dus hoef niet lang te rijden.
    Nu gaat het nog wel hoor, maar het is gewoon vervelend, dat lamlendige ik heb nergens fut voor gevoel!

Sterkte iedereen!

18. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    @ Nienj ; dan is het goed ;) Als je maar goed voor jezelf zorgt.

19. Maia

Maia Niet meer actief

de enige periode dat ik het eigenlijk niet heb gehad was tussen ongeveer week 18(?) en week 25 en de laaste weken is het weer flink aan het komen en heb ik mijn middagslaapjes echt nodig.

20. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier ook iemand die eigenlijk de hele zwangerschap moe is. Eerst trimester was idd heel erg. Daarna werd het wel iets minder maar niet dat ik me echt fit voelde, bleef gewoon moe. Scheelde ook heel erg per dag.
    Nu is het weer wat erger maar maakt het me ook niet zo veel meer uit, ben nu lekker met verlof.

Deel Deze Pagina