hoi wie heet een gezin met 4 kindjes en wat zijn de voordelen en nadelen? ik zo het zo graag allemaal weer mee willen maken het ene momet ja ik wil het andere moment denk ik echt nee het is goed zo. ik kan het niet los laten ga ermee naar bed en sta er mee op ik wil een keus maken maar hoe? ik heb 3 kindjes van 4 en half en bijna 3 en bijna 2. erg druk maar zo mooi steeds iets van ons samen allemaal anders. we hebben het best pittig gehad en waren best moe op momenten, als ze nu wel eens bezig zijn denk ik nee ik heb mijn handen vol. ook zouden er bij 4 twee op 1 kamer moeten. ik probeer de voordelen en nadelen naast elkaar te zetten voor mij zelf, voordeel nog een mooi wondertje en nog 1 keer zwanger zijn. nadeel ze moeten 1 kamer samen delen en wordt nog wat drukker. ik wil er zo graag een knoop door hakken, ze zitten allemaal dicht bij elkaar dat zou ik bij nummer 4 dan ook willen dan zou ik er eerdaags voor moeten gaan. wie herkent dit? en wat was/is jou ervaring
Wij gaan nu voor een derde, maar hebben dezelfde discussie al gehad voor een vierde. We willen dat heel graag, maar zijn ook alle voors en tegens aan het afwegen. Kunnen we ze dan nog geven waarvan wij vinden dat ze er recht op hebben etc. Qua kamers kan het hier wel en een nieuwe auto moeten we straks met 3 sowieso al aanschaffen. Andere kids zijn nl ook nog klein (1 van net 2 jaar en 1 van 10 maanden). Lastig he. Ik zou gewoon op je gevoel af gaan. Als het verlangen zo groot is, dan gaat dat met relativeren echt niet weg. En met z'n tweetjes op een kamer is toch niet zo erg? Zeker niet als er zo weinig leeftijdsverschil is. Als ze wat ouder zijn, vinden ze het vast minder, maar dat is voor latere zorg. Voorlopig zijn het nog geen pubers. Succes met het maken van je keuze.
hoi dank je geen waar ze recht op hebben is inderdaad een punt, maar ja vakanties met zijn drie kinders volgend jaar in het hoogseizoen kan toch voor ons niet meer zoals we gewend zijn dat wordt te duur. we kunnen wel goedkoper een weekje in nederland bijvoorbeeld. wij zijn dan ook wel gewend om in een hotel in het buiteland te zitten met al in maar volgend jaar is hij(oudste) leerplichtig en moeten we in het hoogseizoen tel er dan nog maar 2000 exra bij op dus dat gaan we niet meer doen.de rest kan het prima een dagje weg kado,s verder geen kosten want met nummer 3 was ik getopt met werken omdat mijn loon niet opkon tegen de kinderopvang. drie op 1 kamer is eigelijk niet zo erg maar dat was ook wel een punt om aan te denken. auto hadden wij ook al omgeruild met de derde op komt veroeren is geen probleem. je hebt gelijk mijn gevoel is dat ik er nog 1 wil en of ze nou samen liggen op een kamer tja geld om te onderhouden ook prima moeie down momenten gaan vanzelf weer weg wij kunnen goed plannen om en om slapen mijn man is echt een alles doen man.