Papegaaitje leef je nog Ie-ja-dee-ja Ja mevrouw ik ben er nog Ie-ja-dee-ja Heb m'n eten opgegeten en m'n drinken laten staan Ie-ja-dee-ja POEF!
Scheepjes varen al over de baren, scheepjes varen al over de zee. Hoi! (En als "hoi" raak was bij de buur, dan viel die af, anders de klapper). Dat van die jimmy jimmy hadden wij ook maar ik ken onze tekst niet meer, iets van "akajou, 2 oogjes, mondje toe, kung fu" of zo. Ow, en van het aapje ging bij ons zo: Een aapje wou eens vrolijk zijn En hij beet in de billen van de kapitein De kapitein werd vreeslijk boos en hij stopte het aapje in de poederdoos De poederdoos was veel te wit En hij stopte het aapje in de kolenkit De kolenkit was veel te vies En hij stopte het aapje bij het eetservies Het eetservies was veel te mooi En hij stopte het aapje in de apenkooi De apenkooi stond open En het aapje kon gaan lopen En het aapje kon weer zien Want 5 plus 5 is 10. En we hadden er ook nog 1 van een rivier en een Arabier... Iets van "bij de rivier stond ik te vrijen met een Arabier" Twee jaren later was ik getrouwd Had ik een baby van 2 maanden oud. Twee jaren later ging hij naar school. Leerde hij voetbal Voetbal in de goal'. Er ontbreekt nog iets aan 't begin maar ik weet het niet meer. En iets van een cowboy... "Er reed een cowboy door de prairie Met een lasso aan zijn zij, aan zijn zij En hij reed op een sneeuwwitte merrie En hij zong er een cowboyliedje bij. Violei." "Op een ochtend werd hij wakker En hij keek door 't open raam, open raam En hij zag daar een beeldschoon meisje Rozalina was haar naam, was haar naam" En dan ergens iets dat ze trouwen en zo dacht ik, gevolgd door. "14-18 werd het oorlog En de cowboy werd soldaat, werd soldaat En hij werd door de Duitsers geschoten En hij werd in een kistje gelegd, amen". En dan iets van "En nu ... jaren later ... Waar is papa heen gegaan, heen gegaan? Hij is naar de hemel gevaren Waar hij eeuwig zal bestaan, zal bestaan".
Eerste waar ik aan moest denken was: b i n g o, b i n g o, b i n g o (spellend)en Bingo was zijn naam: B-I-N-G-O, BINGO! Maar hoe het verder ging?
Haha dat laatste stuk ken ik weer anders. Grappig zeg. Ik weet ook nog dat wij een hele discussie hadden over dat gordijnenkoord. Iedereen zong "achter het gordijnenkoord" Maar een paar meiden zeiden dat een gordijnenkoord zo smal is dat het wel "met het gordijnenkoord" moest zijn Ik ken nog: Ik ken een kleine kleine Italiano Hij komt uit verre, verre Italiano, Zijn naam is Antonio Macaronio Isabella..Isabella Isabella macaronio..Oh Oh!
Haha super topic. Wij hadden een extra regel tussen het nummer van vrouw vermoord Ik werd er misselijk van IK BEL DE POLITIE OP.... Mijn naam is ie-ja-dee-ja enz enz. En we eindigde met Draai eens rond, tik de grond. geef nu je hand en kets je kont.... vraag me ook niet waarom En we hadden de zevensprong ook erg leuk! Heb je al gehoord van de zeven de zeven En met elastieken: Pepsi Cola, erin, eruit, erop, eruit, draai in, en spring en dan probeerde je tot falen met beide voeten op het elastiek te springen haha. O ja en we hadden een klapspelletje in een huis huis huis woont een muis muis muis en die muis die brak zijn (bijv) linker been. En je bleef het klapspelletje doen terwijl je zelf die muis was en aftakelde hahaha. Wat grappig als ik er zo weer aan terug denk.
Ja die regel van de politie er tussen ken ik ook. Maar dan kwam er nog achter, politie nam niet op. Ik bel de brandweer op..... Maar hoe het dan verder ging, weet ik niet meer. Een klapliedje is het niet, maar dit zongen we ook vaak: 10 kleine visjes die zwommen naar de zee Nee zei de moeder ik ga niet mee ik blijf liever in die oude vieze sloot want in de zee daar zwemmen haaien en die bijten je blub blub blubberbdieblubberdie blub blub etc. 9 kleine visjes die zwommen naar de zee, etc, etc,
Wij hadden ook nog: Heb een vogeltje gevonden, maar het beestje kan niet zien, Schele Carolien, schele carolien, Heb een vogeltje gevonden, maar het beestje kan niet zien, Schele carolien, niet zien, niet zien, niet zien! En: De rivier de rhone, heeft een wilde vloed, Ga je mee naar boven, kijk dan hoe dat moet: Met z'n tweeën in galop al naar de overkant, Maar niet in de diepte kijken, want we zijn aan land!
Willie wortel Ik denk even diep, volgens mij ging het zo: Willie wortel Willie wee, commissaris commissaris waar gaat de reis naar toe? Dan een land kiezen en slaan tot de eerste letter.. Nostalgie op zondag
JAAAAA dat liedje van de rivier!!! Super!! Wij deden daar een dansje op maar weet niet meer hoe, welkan ik me herinneren dat je in tweetallen in een rij stond en dan door een hele rij kinderen moest dansen. Erg leuk. En dat liedje van.... Het leek tomatensap, bel de politie op. Zeg jij je naam maar op. Mijn naam is Anja Tanja, dikke dikke danja, holle bolle whiskey, elastiek. Limonade, chocolade. Gele vla, SEX bh!!! Slaat nergens op maar wat een lol hadden wij daarom. Hoe gaat hetliedje ook alweer van er kwamen twee pantoffels aan?
Dat klapspelletje met die muis begon bij ons zo: Oh money money money Academie sisi fanny Sisi fa fa fa appelonia In een huis huis huis Woont een muis muis muis En die muis die brak zijn (poot bijvoorbeeld) Erg leuk die liedjes! Wij zongen met touwtje springen ook altijd een liedje maar geen idee meer hoe het ging. Twee kinderen moesten steeds inspringen en de tweede moest de eerste proberen te tikken. Het was niet tringelingeling de schoolbel gaat, iets over een kind die iets gedaan had en vader/moeder moest het kind tikken. Oh irritant dat ik het lied niet meer weet...
Grappig, dat stukje was ik al vergeten. Bij ons was het: Oh money money ma, Acedemi fisi fa, Fisi fa fa fa Money ma ma ma Wij hadden ook nog zo'n ander liedje. Iets met halé halé, en het had te maken met elkaar leuk vinden of verliefd zijn oid. Volgena mij moest je een naam kiezen. Erg spannend allemaal, haha Wij zongen trouwens: Onder de piano, lag een briefje. Ipv onder de brug.
ja! zo ging het bij ons ook... en daarna kwam nog: van je eppe eppe eppe ouwe wijven op de steppe fise fa fa fa money ma ma ma -- Maar wat deden we daar bij? Van de Rivier de rhone deden wij ook! Ik wist alleen nooit wat ik zong . Ik zong de klank iets als: De gevierde ronde heeft een wereldreis, wil je overlopen kijk dan hoe dat moet.. Maar dat was puur omdat ik niet wist wat de originele tekst was . En dan inderdaad in tweetallen bogen maken, en dan mocht je daar met z'n tweetjes doorheen en dan achteraan aansluiten . Erg leuk op het schoolplein ! Super dat die nu ook naar boven komt, want hier ook wel aan gedacht, maar geen idee hoe ik dat verder moest beschrijven omdat ik de tekst echt niet wist
Haha die wilie wortel! Die hadden wij ook, net ,andere variant Willie wortel willie wee Comesssaris comessaris Willie wortel willie wee Commesaris kopje thee Dus.. haha! Ennuh.. kent iemand deze en hoe gaatie ook alweer verder? Is missvhien zelfde als de brug variant? En iets met het alfabet ofzo.. Onder de tafel lag een brief Een liefdes brief, een liefdes brief, Onder de tafel lag een brief ...
Die heb ik veel gedaan! wij zongen m iets anders.. Maar even fonetisch, want geen idee hoe ik het zou moeten schrijven haha Oh oenie moenie mauw academie fisi fou fisi fou fou fou oenie mauw mauw mauw in een huis huis huis woont een muis muis muis en die muis verloor zijn ..... Lachen om al die liedjes weer voorbij te zien komen. Mn zusje leerde tijdens haar PABO opleiding ook een leuk! Een liedje waarbij 1 iemand telkens een regel voorzingt en de anderen het na zingen. aan het eind van elk 'couplet' doe je een handeling, en met die handelingen ga je door totdat je aan het eind heel hard JAAAA roept. Gaat zo: Hallo 2x Ik ben Co 2x En ik werk in een knopjesfabriek 2x Op een dag kwam de baas binnen en die zei 2x Hallo Co 2x Heb je het druk Co? 2x En ik zei nee 2x En ik drukte met mn hand op de linker knop 2x en dan dus al drukkend met je hand opnieuw beginnen. (en ik stampte met mn voet op de rechterknop, met mn kont op de achterste knop, met mn tong op de middelste knop, etc) Maar die van het spel van TS hebben wij ook veel gedaan, kan alleen niet meer bedenken welk liedje wij daarbij zongen, volgens mij van het briefje onder de brug inderdaad!
Ja bij ons lag hij ook onder de tafel! En dan kwamen er nog vragen als: " Heb jij hem weleens gezien?" en "Heb jij hem dan al eens gekust?" Dan ben jij er uitgeblust! En met die vrouw vermoord hadden wij ook nog: Ik bel politie op...ik zeg mijn na hardop....
Die cowboy ken ik zo: Er reed een cowboy over de prairie Met een pistool aan zijn zij, aan zijn zij En hij reed op een sneeuwwitte merrie En hij zong er een jodelliedje bij, dingadong Op een avond hoorde hij roepen, joehoe En hij keek door het vensterraam, vensterraam En hij zag daar een beeldschone dame Rosalinda was haar naam Rosalinda zei tot de cowboy Zullen wij nou vrijen gaan, vrijen gaan En ze leefden nog lang en gelukkig In een huisje bij de Jordaan