Ken jullie deze ook nog: 10 pond bananen, bananen zijn gezond, Adam sloeg eva voor zijn blote kont...staninopel Is een mooie stad, daar lopen de meisjes in hun blote... Ga je mee naar Frankrijk, Frankrijk is zo leuk. Daar wordt er s avonds heel wat af geneu...shoorntjes Vangen in het hoge riet, daar lopen de meisjes in hun blote tie... Tatovenaar heeft een lange sik en bovendien nog haren Op zijn pik...ken is verboden, pikken mag hier niet. Dit is het einde van ons beschaafde lied! En er staat me iets van bij over een baby die werd geboren met een kwartje in zijn hand! Maar die weet ik niet meer...
Er kwamen 2 pantoffels aan. A joe ka jee jee jee Wat kwamen die pantoffels doen. Ze zeiden dat (iemands naam) trouwen moest. Met wie moet ik dan trouwen gaan. Je zult met (iemands naam) trouwen.
Hahaha die deed ik ook! Ook en ook willie wortel, onder de tafel (briefje) .. Good old games... Papegaaitje leef je nog heb ik in suriname aan de kindertjes geleerd, heel de klas stond het toen te spelen...
Ik bel politie op , ik zeg haar naam erbij Haar naam is I a dea Riketike tea Hollebolle whisky elastiek
Ooh wat erg , ik herinner me nu ineens een klap spelletje wat er op de middelbare erg grappig vonden . Waar kom jij zo laat van dan Ik heb met ... Om de hoek gestaan Hoeveel kusjes heb je hem gegeven . Was een spring spelletje op de basisschool . Maar op de middelbare was het ... Waar kom jij zo laat vandaan Uit de k*t van tante sjaan . Hoe kwamen jullie daar dan in , via de l*l van ome Wim . Wat hebben jullie daar gegeten s*****ballen niet te vreten Wat hebben jullie daar gedaan skiën van de s*****baan . Hoop dat ik niet de enige ben die dan liedjes klapte /zong
Hahaha . Bij ons op de basisschool zongen de leraren ook vaak een liedje waar de kinderen dan de tweede zin van gingen nazingen. Iets met: Vli, vla, vlo - vli, vla, vlo Oh no no no la die fieste - oh no no no la die fieste Kumbeladi kumbeladi oewa poewa - etc etc Geen idee hoe het verder heette .
-Fli Fli -Fla Fla -Fli-fla Fli-fla -Fli-fla-flo Fli-fla-flo -Fiste Fiste -Cumeladi cumeladi cumeladi fiste Cumeladi cumeladi cumeladi fiste (vanaf deze regel hoort er een wijsje bij) -O no-o-o-no-ne fiste o no-o-o-no-ne fiste -Ine mine dessa mine oe a poeha de mine ine mine dessa mine oe a poeha de mine -Dessa mine salamine oe a poeha dessa mine salamine oe a poeha -Bibibliodedodebobobedidedadewade - shedidedade tse en toe -Bibibliodedodebobobedidedadewade - shedidedade tse en toe
En wij maakten hem nog langer met daar weer achteraan: Melkfabriek Chocolade marmelade lust ik niet Wat een rare liedjes eigenlijk
ik ben 22 en dus een broekie. Hoor zo vaak van collega's "hoe ken jij dit nummer" of simpelweg "he? dat deden de kinderen toen toch al lang niet meer?". Jawel Ik heb smakelijk zitten lachen in dit topic want bijna alle liedjes kon ik zo meezingen! Wij hadden ook altijd iets met handjeklappen en zoentjes uitdelen ofzo. Ook in zo een circel en dan met jongens (ja echt, dat die mee wilden doen verbaasd me nog!) en meisjes. Deden we twee rondjes een klap-liedje, een keer een jongens rondje en een keer een meisjes rondje. Daar kwam dan dus een "koppeltje" uit en die stonden in het midden van de kring met de ruggen tegen elkaar. Vervolgens aftellen en dan moesten ze hun hoofd een kwartslag draaien. Allebei dezelfde kant op? Dan een zoentje! Zo niet, geen zoentje. De pauze kon ons toen niet lang genoeg duren Heel veel liedjes zongen wij ook bij het elastieken. "elastieken, er in er op eruit, kattekruid" En dan bij elk stapje hoger hadden we een ander liedje geloof ik.. of in iedergeval een aparte beweging. He get, ik heb nu al weer zin om dat te gaan doen Ik wil terug naar die tijd
Haha, wat leuk! Die goede ouwe tijd wij deden ook nog: Onder de blauwe ardennen, ardennen, was eens een meisje verliefd Zeg (naam) wil jij mij vertellen, vertellen ben jij op (naam jongen) verliefd. Hij houdt zoveel van jouhou, jouhou, hou jij ook zoveel van hem? Je leve nog lang en gelukkig, gelukkig, onder de blauwe arden.. Of met springtouwen: Karel één, brak zijn been: 1 Karel twee, zwom in de zuiderzee: 1,2 Karel drie, brak zijn knie: 1,2,3 Karel vier, dronk vier glaasjes amstelbier, 1,2,3,4 Karel vijf, sloeg zijn wijf, 1,2,3,4,5 Karel zes, zat op blokfluitles, .. Karel zeven, stond te beven, .. Karel acht, hield de wacht, .. Karel negen, moest zijn voetjes vegen, .. Karel tien, kon niet zien, 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 En: Schipper mag ik overvaren ja of nee? Moet ik dan nog geld betalen, ja of nee? En: Rode bessen lust ik graag, zwarte nog veel liever. Rode jongens kus ik graag, zwarte nog veel liever. Weet je wie ik tegenkwam, (naam) met haar jongeman, Zou wel willen weten hoe dat ventje heette. ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ.. Xxx
En deze was ook altijd leuk: De boom wordt hoe langer hoe dikker, hoe dikker, de boom wordt hoe langer hoe dikker. En dan met z'n allen om een boom heen, wat een lol hadden we.
Pepsi , Pepsi cola Hero , Hero cassis Wie er lacht krijgt een opdracht Wie beweegt krijgt er 2 10 ,9 , 8 , 7 .....
Niet met klappen maar wel op het schoolplein. Dat lange liedje: Ik kom uit verre landen. Ik kom uit verre landen Magom magom magommetje Ik kom uit verre lansen magommetje Wat heb je voor ons mee gebracht, Magom magom magommetje En nog heel veel verder met voor wie mag dat wezen...en die krijg je niet en honden loslaten enzo
Leuk zoveel verschillende versie's. Wij deden hem altijd zo Er is een vrouw vermoord Met het gordijnenkoord Het was op kamer 10 Ik heb het zelf gezien Het bloed liep van de trap Het leek tomatensap Ik Nam er een likje van Ik werd er misselijk van Ik bel de politie op "Hallo met wie spreek ik?" Mijn naam is ie-ja-dee-ja Dikke-Dikke-dee-ja Holle-bolle-whisky Elastiek-chocola Gele Vla SeksBH - SeksBH
En 'geef de hond een stukje worst' en daarna 'onze hond die lust geen worst' die was ook érg leuk.. Ik zie weer erg leuke boven komen drijven. Die van 'Pepsi cola' En dan met de opdrachtjes deden wij ook. En van het kusjes geven, deden wij ook in de kring: 1, 2,3,4,5,6,7 - kusjes geven, met de suikerpot, met de deksel erop, en van je 1 , 2 , 3 ! En wie je dan aanwees moest erbij in de kring. Inderdaad rug tegen rug. En dan: 1 , 2, 3 DRAAI OM! En dan als het raak was, zo'n heel snel vluchtig kusje op de wang Geweldig .
Dat komt van een ander rijmpje: Elastiek (met je twee vingers je mondhoeken uit elkaar trekken) Melkfabriek (met je twee vingers je borsten aanwijzen) Limonade (naar je plasser wijzen) Chocolade (naar je anus wijzen) ...sorry nogal ranzig
Dirksmama, Die ken ik als: Melk melk (naar de borsten wijzen) Limonade (naar je plasser wijzen0 Druk op de knop (je navel aanwijzen) en chocolade (je anus aanwijzen)