Bekkeninstabiliteit

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cherrylein, 17 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Wie heeft hier ook last van? Ik heb voornamelijk last van mijn linkerbeen, kan er heel moeilijk op lopen. Wie heeft er ook last van en heeft er tips? Ik was gister bij de vk voor controle en die zei simpelweg dat het erbij hoort. Maar ik moet er niet aan denken dat het die laatste weken alleen maar erger wordt...

2. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    helaas
    kan ik me al hier aanmelden
    zit alweer ruim 1 week thuis en dit zal volgens mijn huisarts niet veranderen!

ik baal onzettend en had het niet nu al verwacht,

Bij de zwangerschap van kyana ook flink last gehad met 14 wkn betitelde ik dit als; lage rugpijn. Helaas as dit bi....

zucht... voel me er schit door

dat het erbij hoort is echt niet waar! genoeg mensen die het niet hebben.
    het kan zo zijn dat als het kindje vast zit in het bekken dat je dan minder pijn heb doordat dat je bekken weer iets stabiler maakt!

3. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Oh jeetje, nou heb ik dus nog ''geluk'' dat ik het nu pas heb! Hoe was het na de geboorte van je dochter? Bleef je er last van houden?

Ik baal er een beetje van, want ik heb een bijbaan als huishoudelijke hulp bij iemand thuis. En ik wil die bijbaan niet kwijt...

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb het gehad en had een bekkenband hielp bij mij erg goed

5. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Hoi,

Ik kreeg er last van toen ik ongeveer 22 weken zwanger was. Ik dacht dat de pijn alleen maar erger zou worden. Eigenlijk is het bij mij stabiel gebleven en nu de laatste weken heb ik er minder last van.
    Het kindje is goed ingedaald en ligt vast tussen mijn bekken en dat scheelt toch aardig wat.
    Maar ook ik kreeg de opmerking: Dit hoort er nu eenmaal bij en over een paar maanden is het voorbij.
    En dat terwijl ik ook lees dat er veel vrouwen fysio krijgen bijv. Maar dat vond mijn arts eigenlijk onzin.

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ik ga denk ik ook zeker B.I krijgen..:(
    ikzelf heb zeer ingezakte enkels en ben hier vorig jaar aan geopereerd en die hebben ze rechtgezet.
    Ook heb ik zeer gekantelde heupen waardoor als het goed is een natuurlijke bevalling nogineens mogelijk is, dus ik vrees zeer voor B.I

7. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Hoe kan je arts dat nou onzin vinden, absurt zeg!

Ik heb net mijn cesartherapeut gebeld. Ik ben een jaar bij haar onder behandeling geweest voor een goede houding enzo en zij wil wel samen met mij kijken hoe ik de klachten kan verminderen...

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

de fysio mag je zelf bellen, je hebt geen verwijzing meer nodig, ik weet niet of je dat nu nog wilt voor de laatste 3 weken maar als je echt veel pijn hebt kan je dus gewoon naar de fysio zonder verwijzing van je huisarts ;)

9. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Zou dat ook helpen als je voornamelijk last hebt van je been?

10. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ja ja hier bekend met B.I.
    Vanaf week 11 begonnen, loop al die tijd bij de Mensendieck/Bekkentherapeut, oefeningen, oefeningen en nog eens oefeningen. Nu ben ik er even mee gestopt, is te intensief, en ben heel erg moe, veel rusten.
    Mocht het na de bevalling weer nodig zijn, dan kan ik zo terecht bij de therapeut.
    De ene heeft er heel vroeg last van, de ander juist later in de zwangerschap, en sommige hebben nergens last van.

Een tip: luister goed naar je lichaam, als je niet meer kan, dan kan je gewoon niet meer en moet je echt rusten. Ik ging maar door en door, werkte nog vrolijk over en bleef tot laat werken, op een gegeven moment kon ik echt niet meer, en zakte ik in mekaar. De arts heeft me letterlijk teruggevloten voor rust!

11. Aralyn

Aralyn Lid

16 feb 2009
    27
    0
    0
    Ik zou het wel doen, heb door hormoonbehandeling waar mijn lichaan nogal extreem op reageert al bekkeninstabiliteit klachten gekregen vanaf 3e week zwangerschap. Dacht eerst dat het een verrekt spiertje was, dus liep er gewoon doorheen totdat het overging in soort zenuwpijn: bij elke minieme beweging (ook van bovenlichaam) trok er een pijnschok door me heen. Kon niet meer lopen op gegeven moment. Fysio gaf aan dat ik er absoluut niet 'doorheen' mocht lopen (wel als beetje pijnlijk, maar niet bij pijnscheuten) dus heb rust gehouden en daarna de geleerde oefeningen gedaan en kon na 2 weken alweer op de skies. Heb nu af en toe wel wat last, maar abosluut niet meer zo extreem. Fysio gaf trouwens aan dat wel tot 6 maanden na de geboorte kan aanhouden. Ik zou dus maar aan de oefeningen gaan, succes!

12. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Hier ook al bekkeninstabiliteit sinds week 14. Ik had het wel verwacht aangezien ik hypermobiel ben, maar ik had toch gehoopt dat ik er geen last van zou hebben.

13. Only me

Only me Niet meer actief

Hier nog één. Ben momenteel iets meer dan 13 weken, maar pijn is er al wel. En erg ook :(
    Vooral opstaan vanaf het zitten en fietsen is hopeloos.
    's morgens opstarten heeft meer tijd dan normaal nodig, en mijn huisarts zei dat het minders zou worden.
    Nou mooi niet dus, het wordt met de dag erger en pijnlijker.
    Morgen maar weer een afspraak bij de huisarts gemaakt... ben benieuwd!

14. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hier al de reveu gepasserd;

bekkenfysio
    kan niks meer voor mij betekenen weet al heel veel door de vorige zwangerschap

ergotherapie
    had ik voor de fibromyalgie en die zegt ook; dit staat zo op de voorgrondwe kunnen alleen maar hopen dat het niet erger wordt, meer kon ze niet voor mij.

bekkenband
    vind ik een onding, schiet ook echt niet op bij mij. woensdag gaat de bekkenfysio kijken of dit wel de goede is voor mij.

15. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Wat vervelend dat er zoveel meer meiden last van hebben :(

16. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Ook ik heb tijdens de 1e zwangerschap last gehad van B.I.
    Echt een hel!
    Ik kreeg zo rond de 16 a 17 weken ontzettend last van m'n rug, even later kreeg ik last van m'n billen etc.

Ik heb wel Fysio gehad en kreeg oefeningen mee naar huis om de pijn wat draaglijker te maken.
    Ik moest met 25 weken zwangerschap al ophouden met werken, dit op advies van vk, huisarts en Fysiotherapeut.
    Bekkenband hielp hier overigens niet, vond het inderdaad ook een onding, kreeg er zelfs meer last mee.
    Na de zwangerschap is het minder geworden, maar zo af en toe is het nog steeds pijnlijk.

Ik ben nu zwanger van ons 2e kindje, weet nu eigenlijk al dat de kans heel groot is dat ik weer ontzettend last krijg.
    Nu is mijn kinderwens groter dan de angst voor pijn, maar leuk zijn mijn vooruitzichten natuurlijk niet.

Ik moet er wel bijzeggen dat rust me heel goed deed, toen ik gestopt was met werken.
    En omdat je rust en activiteit afwisselt, is het gelukkig goed te doen.

Jij nog een fijne zwangerschap verder en hoop dat de pijn nog iets minder wordt!

Liefs Elly

17. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    elly
    ik herken me helemaal in jou verhaal

18. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Volgens mij heb ik ook last van bekkenpijn, heb sowieso een scheve rug en scheve bekken (in het ziekenhuis geconstateerd dmv röntefoto's) en sinds een week of twee pijn in mijn onderrug, rond mijn stuitje.
    Ook heb ik last van 'startpijn' en is het erger wanneer ik vermoeid ben of intenstief sport (paardrijden). Kijk het nog even aan en maak dan toch maar een afspraak met de fysio!

19. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    hier ook last van mijn bekken, gelukkig niet zo langdurig en extreem als ik hier van anderen lees. Maar omdat het bij mij pas later begon (rond 33 weken, toen ik net van VK naar gyn overging) heb ik niet direct actie ondernomen; ik dacht ik moet gewoon eerst maar wat rustiger aan doen. Ben een week eerder dan gepland gestopt met werken (met 35 weken dus, dus dat valt toch mee) en dat leek te helpen. maar sinds vorige week heb ik weer extreem veel last. Vooral mijn onderrug, rechterheup en rechterbil zijn het probleem. En dan vooral als ik stilsta of langzaam loop (dus dingen als douchen en koken zijn vrijwel onmogelijk geworden :( ) Maar om nu voor die paar weekjes nog een fysio te bellen... dat vind ik ook weer zo wat. Dus ik blijf 'gewoon' maar rustig aan doen: wel lopen en bewegen, niet zwaar tillen, niet teveel stilstaan en regelmatig even rusten. Heel vervelend, maar ik ben al lang blij dat ik er niet mijn hele zwangerschap last van heb gehad.
    Sterkte voor iedereen die er zo heftig last van heeft!

20. jessica1

jessica1 Niet meer actief

hoi dames ik herken dit probleem heel erg
    heb er zelf ook heel erg last van gehad, vanaf mnijn 16de week van me zwangerschap liep met 23 weken thuis mocht niet meer werken van de dokter, heb een bekkenband gebruikt en die heeft mij enigzins geholpen als ik toch even de deur uit wou,, nu ik bevallen ben( al ruim 5 en halve maand geleden )
    nergens geen last meer van, al eigenlijk direct na de bevalling
    tuurlijk voel ik het nog wel eens als ik een verkeerde houding heb of als ik zwaar getild heb(en verkeerd)
    maar bij mij is het gelukkig over gegaan:)

veel sterkte en ik hoop voor jullie dat het niet al te erg word!

Deel Deze Pagina