Mijn zoontje van 4 maanden heeft al sinds woensdag diarree. De huisarts raadde ORS aan. Hij wil dit echter niet drinken en gaat heel hard huilen als hij de fles in zijn mond krijgt. Hebben jullie misschien tips? Bedankt!
evt met wat roosvicee vermengen, als hij dat al krijgt en anders met een spuitje in zijn mond spuiten... spuitjes zijn verkrijgbaar bij de apotheek en lukt het dan nog niet weer aan de bel trekken bij de ha...want oppassen voor uitdroging..
Dank voor de tip; ik ga het proberen met een spuitje, zal wel een gevecht worden, maar we proberen het in ieder geval! Hij krijgt nog geen bijvoeding, dus misschien inderdaad beter nu nog niet met roosvicee te beginnen.
drinkt hij melk uit de fles? of krijgt hij bv? als het uit de fles komt doe evt half melk half water met ors... hoop dat hij er snel af is
Ik gaf mijn zoontje de ors slapend. Dan klokte hij de hele fles leeg, terwijl hij in wakkere toestand resoluut weigerde...
Op de ors staat vermeld dat je dit absoluut NIET met melk mag vermengen. Ik heb nog een tip: Je kunt ook cola (ja, cola!) geven. Alleen geen light, en je moet zorgen dat de prik eraf gaat. Daar zitten ook de suikers en zouten in die ervoor zorgen dat je niet uitdroogt. Is ook een tip voor in het buitenland als je geen ors bij je hebt. En die ors: je moet voor de gein eens een slokje nemen. Vind je het gek dat ze het niet willen drinken? Echt vies joh.
Het is inderdaad niet te drinken! Ik doe er nu een scheut diksap bij (toch maar een beetje bijvoeding...) en dan wil hij het gelukkig wel drinken! Diarree is nog niet over, maar gelukkig is hij niet uitgedroogd en heel vrolijk, kwestie van uitzitten zei de ha. Ik kan inmiddels in ieder geval geen poep meer zien Bedankt voor jullie tips!