de buggy voor op de fiets

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sweet978, Apr 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,497
    0
    0
    noord-holland
    hai dames,

voor de zomer wil ik toch wel een buggy aanschaffen die op de fiets mee kan, ben dus nu op zoek naar DE ultieme buggy.

Ik wil graag een buggy die in slaapstand kan, op de fiets mee (met de buggymee??? of zo.. en dus niet te zwaar is), en eigenlijk.. wil ik ook een buggy met niet al te kleine wieltjes ( t moet wel wat veren enzo) en ehm.. een zonnescherm erop is ook handig.

Wie heeft een tip voor de ultieme buggy?

Dank je :)

2. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
  3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

de zapp is ideaal voor op de fiets, maar zonnescherm heeft geen werking vibd ik te hoog, geen vering, en kleine wielen, maar voor in de stad is hij ideaal

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb er een van prenatal zelf, maar misschien moet je even kijken bij het gedeelte over Babyuitzet...daar staan verschillende topics over buggy's op dit moment. Wie weet heb je daar wat aan!

5. Birdie

Birdie Bekend lid

Sep 16, 2008
    528
    0
    0
    Ha, we hebben juist paar weken geleden ook gezocht naar een buggy die in de slaapstand kan. Daar zijn er niet zoveel van, 2 maar. De simba koelstra en nog eentje. Ons werd aangeraden de simba koelstra omdat deze het lichtste is in vergelijking met die andere om op de fiets mee te nemen. Dus die hebben we gekocht. Maarre.. we hadden al eerder op internet gelezen van ervaringen van gebruikers dat dat ook een goeie buggy is, dus we zijn niet alleen afgegaan op advies winkel. Google ook eerst es!

6. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,497
    0
    0
    noord-holland
    dank jullie wel al voor de reactie's . Ik zal idd ff kijken bij t andere topic wat ik daar kan vinden..

Googlen heeft zin.. maar dan lees je toch bijna altijd t reclame praatje.. k was benieuwd naar ervaringsverhalen:)

Wel bedankt allemaal.

7. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    hier ook de Koelstra Simba en ook de buggydrager van Steco op de fiets. Gaat allemaal prima. Wel even wennen om mee te fietsen hoor, en ook hoe je die buggy erop doet. En ik blijf het een heel gevaarte vinden: met zo'n buggy aan de fiets. Maar goed, het is te doen.
    Buggy is goed. Hij kan echt helemaal plat en rijdt prima. NIet als mijn Bugaboo, maar goed. Voor een buggy rijdt ie goed en ze zit er goed in.
    Hij heeft ook een zonnescherm en een netje eronder om nog wat boodschappen in te doen bijvoorbeeld. De wieltjes zijn niet heel groot maar ook niet achterlijk klein. Echt licht vind ik hem niet, maar in de winkel zeiden ze dat het de lichtste was. Op de fiets merk je daar na even wennen overigens niet veel van.
    Kortom, ik vind het wel een aanrader. Heb hem ook vooral gekozen omdat hij helemaal plat kan. Volgens mij kan de Titanium Breeze dat ook. Maar die is opgevouwen stuk groter dan de Koelstra. Heb ik even vergeleken in de winkel ;) Die ziet er overigens wel wat leuker uit. Tis maar net wat je belangrijk vindt...

8. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Misschien een beetje een domme vraag, mar hoe gaat dat dan een buggy mee op de fiets?:)

9. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,497
    0
    0
    noord-holland
    @ banjabes.. daar ben ik ook nog niet uit.. ik weet dat er een buggy-mee bestaat.. ( soort adapter op je fiets waar je de buggy aan kan bevestigen.. maar.. heb er nog nooit een gezien of mee gewerkt :)

10. Boeketje

Boeketje Actief lid

Nov 30, 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Ik heb de koelsta simba en de buggy mee. Het gaat prima.
    Het werkt als volgt: op de buggy mee zit een haak die van de fiets af staat. De wielen van de buggy zijn per 2 naast elkaar, 1 "set" wielen zet je op die haak (de buggy staat dan op de haak) vervolgens gaat er een riem boven om de buggy... en dan kun je fietsen.
    Hoop dat je het zo een beetje snapt, anders kun je geloof ik op de site van steco ook een gebruiksaanwijzing met plaatjes vinden ;)

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,195
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hier ook een lichte buggy voor mee op de fiets. Hebben steco buggydrager. Maar ik vind het bijna niet te doen als je alleen bent om je kind in de fiets te zetten en dan nog de buggy in te klappen en er aan te hangen. Hoe doen jullie dat?? Kan zoonlief niet alleen los in de fiets laten want dat valt hij waarschijnlijk om. Als je van huis weggaat gaat het nog wel want dan zet ik hem even in de box, maar als je ergens weggaat bij winkel ofzo is het ramp. Moet er ook bij zeggen dat hij niet blijft staan (hij kan dat wel)

12. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Ik parkeer mijn fiets dan altijd tegen een muur. Dan eerst buggy eraf en uitklappen en dan kind van fiets en in de buggy. Als ik haar eerst uit d'r stoeltje haal, ben ik bang dat ik ze wegloopt en niet blijft staan (het is nogal een kleine onderzoeker...). Als ik thuis wegga staat de fiets tegen het huis in de tuin; en dan eerst buggy eraan en dan zij in het zitje. Maar ook ik vind het een heel gedoe hoor. Ga soms nog eerder lopend naar de stad met de Bugaboo (20 minuten lopen) dan fietsen met die buggy en buggydrager... erg he?!

13. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,497
    0
    0
    noord-holland
    @poema en vruchtje
    hebbenjullie ene mama fiets met zo een dubbele standaard of een gewone fiets?
    Is t niet mogelijk met de mama fiets hem gewoon op de dubbele standaard te zetten, of kiept t stuur dan om?
    ( duidelijk nog geen fiets ervaring hiero :) )

14. shannen

shannen Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    1,410
    0
    0
    ik heb een mamafiets en zet hem gewoon op de standaard en dan kan ik haar gewoon laten zitten zonder dat de fiets omvalt.
    ideaal,

Ik pak eerst de buggy eraf uitklappen en dan haal ik de kleine eruit.
    En met terugkomen eerst de kleine in het stoeltje buggy inklappen en erop zetten.

Ik heb de chico liteway hele fijne buggy maar ik krijg hem niet goed op de fiets nou moet ik zeggen dat ik eerst zo'n goedkope buggy gebruikte een hele kleine en die gaat heel makkelijk op de fiets dus met deze buggy is het wel even wennen en een stuk zwaarder..

15. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Ja, dat vroeg ik me ook af! Want met een mamafiets met zo'n "bok" standaard blijft de fiets toch staan? En dan heb je ook nog een stuurbegrenzer waardoor het stuur niet omklapt, toch?

Ik ga morgen mama-fietsen testen maar dan moeten al die extra opties natuurlijk wel werken in praktijk! ;)

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,195
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hier een gewone fiets, dus misschien ook maar eens kijken voor een mamafiets:)

17. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Ik heb een gewone fiets maar mijn stuur klapt niet om en de fiets valt ook niet om hoor. Gewoon een stevige fiets. Bij mij hangt er een Maclaren Quest buggy aan.

18. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik heb dus vandaag de buggy mee erop zitten en heb zitten worstelen met de buggy erop.
    Ja fiets valt gewoon om (geen mama fiets :-s)
    Ik baal hier best van.
    Zou de buggy van de kruidvat beter zijn om hem erop te zetten denken jullie? Zou bij mij alleen maar gaan om even naar de stad of winkelcentrum 10 min fietsen te gaan.
    Ik vond de Koelstra Simba echt zeker een gevaarte en baal hier best van want ik dacht dat ik hem speciaal gekocht had omdat hij zo goed op de fiets past.
    Ik lees ook hier dat hij helemaal plat kan...maar zo plat heb ik hem niet. Wat zal ik fout doen? Ik doe de hendel erop en dan zit hij vast maar kan hij nog platter dan?

19. grietje

grietje Fanatiek lid

Oct 16, 2009
    1,918
    0
    0
    Hier ook de koelstra simba, en erg blij mee. Licht, en makkelijk en snel in te klappen. Vergeleken met andere buggies was het toch wel de lichtste en kleinste dacht ik?

20. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

mijn buuf heeft de chicco gekocht en bij de prenatal zeiden ze dat hij ook super geschikt was op de fiets.
    Nou ben benieuwd hoe die bij haar zal zitten.
    Ik heb een hoop frustratie momenteel :-s

Share This Page