Hoi lieve lezers Na de schoolvakantie gaat mijn zoon naar de nieuwe groep. Hij is daar al 1 dag wezen wennen. Op school werken ze met hulpjes (kinderen die elkaar helpen). Nu is het zo dat hij aan een druk/niet luisterend jongetje gekoppeld is. Dat druk gedrag vindt mijn zoon heel vervelend. Hij geeft nu dus duidelijk aan dat hij dat jongetje niet als hulpje wil. Hij wil niet met hem aan tafel zitten en niet mee lopen. Aan mij het verzoek om dat tegen de juf te zeggen Ik vind het lastig. Wat zouden jullie doen, gewoon naar de juf gaan om te zeggen dat het niet zo tussen deze twee klikt en of ze ze uit elkaar wil halen? Als ik het niet doe, is mijn zoon van plan om het zelf tegen de juf te zeggen en dan is hij erg direct.
Lastig... ik heb het hier ook gehad,mijn zoontje heeft t gezegt tegen dat jongetje en de juf en daarna speelden ze niet meer met elkaar. Nu gaat mijn zoon naar groep 3 en dat jongetje blijft in groep 2 en hij zei wel dat ie blij was dat t jongetje niet mee gaat naar groep 3... Hoe kil kunnen die kinderen soms reageren hé? Maar ik zou het wel bespreekbaar maken bij de juf,misschien kan zij even observeren hoe t gaat tussen die 2?
Ik denk dat ik het eers toch even zou proberen. Zijn ze op de wendag samen hulpje van elkaar geweest? Hoe weet hij dat dat jongetje zo is? Ze kennen elkaar dan? Denk dat de juf er anders ook niks mee kan als ze nog niet samen zijn geweest. Mocht het echt niet werken na een tijdje zou ik samen met je zoontje naar de juf stappen en het hem zelf wel samen met jou vertellen.
Ja ze kennen elkaar uit groep 0-1-2. Dat jongetje is 1 jaar ouder en gaat nu naar groep 4. Groep 3-4-5 is een combigroep. Ik vermoed dat de juf ze juist aan elkaar heeft gekoppeld omdat ze elkaar al kennen. Maar ik ken mijn zoon wel, als hij het nu al aangeeft dan gaat het echt niet meer werken. Neemt niet weg dat ik de situatie lastig vind.
Ik denk dat dit zeer persoonlijk is. Jij als moeder zijnde weet natuurlijk het beste hoe jouw kind reageert op bepaalde dingen. Maar je kind vraagt het niet voor niks aan jou, denk ik. In ieder geval: succes!
ik zou wel aan de juf zeggen en hoor ik ook meteen van haar wat haar gedachte was bij de koppeling. voor de rest laat ik het aan de juf over wat zij met deze info doet. misschien,hopelijk observeer ze de jongens even om te kijken wat het probleem is.
Mijn dochter was gekoppeld aan de klier van de klas. Toen ik de juf er over aan sprak dat ze niet met hem overweg kon zei de juf dat ze het expres had gedaan om mijn dochter wat weerbaarder te maken (mijn dochter is erg teriggetrokken en liet over zich heen lopen) We hebben het nog even aan gegeven, maar steeds vaker kwam mijn dochter niet blij uit school door die jongen. Toen heb ik het nog een keer aangegeven dat het niet werkte en toen is ze aan een hele lieve jongen gekoppeld die haar ook echt hielp als ze zelf iets niet kon. Daarna kwam ze weer huppelend de klas uit. Ik zou het zeker al aangeven bij de juf. ER niet meteen op staan om een ander hulpje te krijgen, maar dan kan de juf het wat beter in de gaten houden.
Ik zou even samen naar de juf gaan. Gewoon na schooltijd. Mijn ervaring is dat juffen het een stuk serieuzer nemen als je kind het zelf aangeeft. En dan luistert ook meteen niet heel de klas mee Waarschijnlijk zegt de juf dat hij het gewoon even moet proberen en dat ze het in de gaten houdt. Zoonlief op het hard drukken dat hij ook daadwerkelijk naar de juf gaat als er wat is. En dan komt het uiteindelijk vanzelf wel goed
Saskia, denk dat ik je advies volg en inderdaad na de schooltijd samen met de zoon naar de juf ga. Dank je wel