Klas in quarantaine

Discussie in 'Corona forum' gestart door LisbethSalander, 29 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    De klas van mijn kind zit in quarantaine. Nu krijgen we van de directrice een mail met daarin; mocht de uitslag van uw kind positief zijn geef het dan zo snel mogelijk aan ons door.

    hoezo? Waarom ben ik verplicht dit door te geven? Snap dat ze het willen weten hoor maar een klassenlijst mag al niet gecommuniceerd worden ivm AVG en nu “eisen” ze dat ik medische gegevens van mijn kind doorgeef.

    Denk dat mijn haren ook overeind staan omdat de manier van communiceren van deze directrice sowieso vaak op een niet prettige manier verloopt.

    Dus vraag, hoe doen ze dit op de school van jouw kind?
     
    Helicryse vindt dit leuk.
  2. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.049
    4.243
    113
    Bij ons kregen we het zo verwoord.

    Wanneer er een kind of de leerkracht van de klas positief test dan gaat de klas in quarantaine.

    Na 5 dagen kunt u uw kind laten testen, bij een negatieve test mag uw kind weer naar school.

    Wanneer u ervoor kiest om niet te testen moet uw kind 10 dagen in quarantaine en mag het daarna weer na school.

    Testen is niet verplicht maar wordt wel aangeraden.
     
    Dettol, Butchke en LisbethSalander vinden dit leuk.
  3. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Over het testen geven ze inderdaad aan dat het niet verplicht is. Maar ze communiceren nu wel zo dat als je test je de positieve uitslag moet communiceren. En dat vind ik ivm AVG niet kunnen.
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  4. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Dat is inderdaad niet handig verwoord...
    Testen is niet verplicht. De quarantaine duurt dan gewoon 2x zo lang.
    Maar als je je kind wel laat testen dan is het vanuit bron- en contact onderzoek natuurlijk wel wenselijk dat je de school op de hoogte brengt.
     
    Baukje1985, Magnolia29, Fuddey en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.286
    2.898
    113
    Hier hetzelfde hele school in quarantaine.

    Maar ik geef het wel door aan school. School zal dat vast niet aan andere ouders doorgeven.
     
  6. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Bovendien als een kind positief test kan het afhankelijk van de laatste contact gevolgen hebben voor de quarantaine van andere kinderen. En via bron en contact onderzoek wordt het sowieso aan school doorgegeven dus ik begrijp het probleem niet zo eerlijk gezegd.
     
    Zara75, chrystel73, jessy77 en 14 anderen vinden dit leuk.
  7. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Vind je het kunnen dan om te verzwijgen dat jou kind positief getest is tegenover de kinderen en de juf waarmee jouw kind in aanraking is geweest? Lekker dan.
     
    Zara75, Baukje1985, chrystel73 en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Het gaat mij om de manier van communiceren zoas ik al zei. Ze heeft gewoon altijd een nare dwingende manier van communiceren waar mijn nekharen van overeind komen te staan. Was daarom benieuwd hoe andere scholen dit wel of niet communiceren.
     
    Amarens vindt dit leuk.
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Hier wilde ze het ook graag weten. Het laatste contact tussen de leerlingen was niet met de positief geteste persoon erbij. Als er dan een kind wat later contact had positief blijkt dan veranderde de telling.
     
  10. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Zoals gezegd. Daar gaat het niet om. Het gaat om de manier van communiceren.
    Buiten dat vragen ze op bijvoorbeeld de school van mijn neefje helemaal niet om het door te geven aan school.
     
  11. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Ik lees niks vreemds. Is toch normaal dat ze dit willen weten. Meteen dat geroepen over de AVG er ook bij.. ik snap het probleem niet zo
     
    LaLaS vindt dit leuk.
  12. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Iedere school gaat er anders mee om. Dit valt voor mij echt in de categorie moeilijk doen om het moeilijk doen. Ik snap wel dat een school overzicht wil hebben van welke kinderen positief getest zijn, ook vanwege broertjes/zusjes in andere groepen.
     
    EdN en Malbec vinden dit leuk.
  13. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Ah nu begrijp ik het. Tja ik verbaas me wat dat betreft nergens meer over, teveel meegemaakt tijdens de schoolcarrière van de kinderen. Ik let tegenwoordig ook enkel op de info niet meer op de stijl zeg maar.
     
  14. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.992
    113
    ik lees niets raars, ik denk dat het gewoon jouw frustratie ten opzichte van de school directrice is.
    ze eist niets, en vraagt in mijn ogen niets raars. zij kunnen via school dan een nieuw bericht sturen naar ouders en/of leraren die contact hebben gehad met jouw kind mocht die positief testen. is geen vreemd verzoek. en tja AVG etc. dat is allemaal ook voor een school irritant om rekening mee te houden en hoe ze dit allemaal aan moeten pakken zodat het voor iedereen werkbaar is.
     
    Youtan en spruitje80 vinden dit leuk.
  15. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    dat is ook wel zo. Heb inderdaad inmiddels zo’n hekel aan dat mens dat ik mijn kont in de krib gooi.
     
  16. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.695
    1.613
    113
    Vrouw
    Hier ook het verzoek om te laten weten als de test positief is. Is toch geen vreemd verzoek? Dat heeft te maken met laatste contactdag met een positief getest persoon.

    En wil je niet testen dan lekker niet. Hoef je ook niks door te geven maar blijft je kind wel gewoon netjes thuis.

    Denk dat het eerder een allergische reactie op je directeur is dan dat het een vreemd verzoek is.
     
    LaLaS vindt dit leuk.
  17. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Inderdaad allergische reactie. Maar dat komt omdat ze het ( wederom) niet als een vraag/ verzoek brengt maar als een plicht. En daar zit dus mijn allergie.
     
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik zie het probleem niet zo. Lijkt me heel erg gewenst dat mensen het gewoon doorgeven en alleen logisch dat ze het melden. Het is altijd nog aan jou of je er wat mee doet.
     
    LaLaS vindt dit leuk.
  19. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Oh hier idem
    Huidige directeur is star
    Nu weer felle discussie want hij wil geen schoolfotograaf meer
     
  20. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.921
    558
    113
    Ik snap jou reactie wel hoor. Maar ik vind dat sowieso nu met heel dat corona gebeuren dat opeens aan heel veel regels lak is. Indd met avg mogen ze zo weinig naar nu met corona moet je opeens wel doorgeven als er medisch iets is. Het is krom maar ja dat heb ik wel met meer regels nu ivm corona.

    Ik zou gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Mocht je het niet willen delen zou ik dat ook niet doen.
     

Deel Deze Pagina