Klas in quarantaine

Discussie in 'Corona forum' gestart door LisbethSalander, 29 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Hier hebben ze de regels mbt thuis laten van kinderen aangescherpt en wijken daarmee af van de RIVM richtlijnen...

    Zoonlief verkouden (geen koorts) , dus die hield ik thuis om toch te laten testen uit voorzorg. Dochter geen klachten en bracht ik naar school. Volgens de beslisboom deed ik niets verkeerds. Maar wat schetst mijn verbazing? Ik word gebeld of ik mijn dochter kom ophalen omdat ze niet eens had mogen komen... Huh? Zoonlief was uiteindelik "gewoon" verkouden, dus loos alarm. Maar mijn dochter heeft 2 dagen school gemist voor piet snot.

    Ondertussen worden wij niet geïnformeerd over het feit dat de lerares van zoonlief nog in afwachting van de uitslag van een test is.. Pas achteraf krijgen we te horen dat deze negatief was en ze weer naar school komt.

    Ook moeten alle broertjes/zusjes van klasgenoten die vanwege een positieve test in de klas ook in quarantaine.

    Ik begrijp deze aangescherpte regels wel, maar de communicatie vanuit school is gewoon ruk en de regels worden steeds tussendoor door de school veranderd lijkt het wel.
     
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Melden bij onderwijsinspectie. Er is nog steeds sprake van leerplicht. Een school kan een kind niet zomaar de toegang ontzeggen.
     
    Mapje en Dubbeltje82 vinden dit leuk.
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier meerdere leraren en kinderen op school positief getest. Alle leraren dit weekend getest. Ben er bang voor dat de school straks helemaal dichtgaat...
     
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    En school dicht t/m maandag...
     
  5. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hè, balen! Wel thuisonderwijs?
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja dat wel, maar dat is echt minimaal. Gelukkig voor mijn dochter geen probleem en omdat we onlangs allemaal corona hebben gehad, hoeft ze niet in quarantaine, dus dat is fijn. De rest van de school moet wel in quarantaine en mag zondag testen. Zal wel druk zijn bij de teststraat dan, zullen zo'n 300-400 leerlingen zijn die gaan testen ;)

    Mijn dochter vindt het fijn thuis, alleen het omschakelen met weer naar school gaan is echt lastig bij haar. Ze zitten nu voor de 3e keer thuis in een maand.
     
  7. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.697
    1.617
    113
    Vrouw
    Ik vind het altijd zo bijzonder om te lezen hoe het op de ene school continu mis is en op de andere school niets aan de hand. Hier op een randstad school draaien we nog steeds zonder problemen. 1 kind nog maar 1 dag thuis gehad en dat was het.

    Overigens zijn de commerciële sneltesten hier wel hot. Binnen een uur ben je aan de beurt en heb je uitslag en is je kind weer terug op school.
     
  8. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier op de basisschool gaat het ook heel goed. 1x uit voorzorg een klas thuis omdat een leerkracht zelf positief was en alle leerlingen negatief. Een andere klas met een aantal positieve leerlingen maar geen verdere verspreiding.
    Vorige week zat dochter wel ineens een dag thuis omdat er een positieve leerling thuis zat maar die was al een week thuis en bleek positief te zijn maar ook daar zijn geen verdere besmettingen uit ontstaan.
    Op het VO bij mijn oudste dochter ook geen haarden.
     
  9. mvl

    mvl Fanatiek lid

    16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Hier in anderhalve week al 4 klassen thuis..
     
  10. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.931
    2.384
    113
    Net bericht gehad dat er een kindje positief is getest in de klas van de jongste (groep 1/2)... De oudste brengen we nu dus wel naar school... Ik twijfel een beetje of we de jongste moeten laten testen... Hij hoest al zeker een week vooral als hij uit bed komt, praat schoor en zegt soms last te hebben van zijn keel en klaagt soms over oorpijn, maar voor mijn gevoel steeds niet overduidelijk echt ziek. Zijn broer had de week ervoor last van klachten en die heeft negatief getest... Ik heb last gehad van keelpijn, hoesten en loopneus maar ben ook negatief getest dinsdag.

    Met het bericht dat er dus toch een kindje positief is getest in zijn klas twijfel ik of ik hem en mezelf toch niet weer moet laten testen :confused:
     
  11. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.368
    12.061
    113
    Vrouw
    Lastig hè, dat steeds maar afvragen wat je moet doen!
    Vind ik ook. Als jij met nagenoeg dezelfde klachten dinsdag nog negatief testte dan is de kans groot dat het gewoon een verkoudheid is bij je jongste. Maar ja zeker weten doe je het niet.
    Ik weet niet of je jongste moeite heeft met testen?
    Mijn zoons hebben er geen moeite mee, die zouden het zo doen.
     
  12. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.931
    2.384
    113
    Nou zeker.. Hij heeft het 1x eerder moeten doen en had er niet heel veel moeite mee, maar toch... Liever niet als 't niet nodig is zeg maar... Mja nu eerst even de info vanuit school afwachten en daarna bel ik de GGD wel voor advies... Ben wel bang dat dat toch weer testen wordt
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  13. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.991
    113
    Vrouw
    Ggd gaat sowieso zeggen; testen. Dus daar zou ik ze niet voor bellen. Het is echt je eigen keuze, je kan hem ook gewoon 10 dagen thuis houden.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  14. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.931
    2.384
    113
    Nou zeker.. Hij heeft het 1x eerder moeten doen en had er niet heel veel moeite mee, maar toch... Liever niet als 't niet nodig is zeg maar... Mja nu eerst even de info vanuit school afwachten en daarna bel ik de GGD wel voor advies... Ben wel bang dat dat toch weer testen wordt
    GGD zei idd toch testen en op dag 5 weer... Is het dan negatief beide keren mag hij weer naar school.

    Aangezien ik zelf merk dat ik ook wat zieker wordt (hoest erger en temp gaf 37,5 wat met zwangerschap nog niet heel gek is en met een koutje ook gewoon kan natuurlijk) besloten om voor ons allebei maar weer een afspraak te maken... We mogen over een half uur!

    Zo balen dat dit wel weer roet in 't eten gooit voor de verjaardag van mijn oudste dit weekend :( had de hoop zelf op te knappen nog voor die tijd... Nu de quarantaine van de jongste eroverheen moeten we toch afzeggen :(
     
  15. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.368
    12.061
    113
    Vrouw
    Oh wat balen.
    Beterschap en ik duim mee voor negatief❤️
    Gisteren is onze zoon van 15 voor de tweede keer in twee weken getest. Gelukkig weer negatief, maar het geeft iedere keer weer die baal momenten en stress.
    Idd zo balen dat de verjaardag niet door kan gaan.
    Hier was gisteren het stress-level ook flink hoog met een tester en toetsen en tentamens in het vooruitzicht...
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  16. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ahh zo balen hè.. ik ken dat gevoel rondom de verjaardag van je kind. Je hoopt dat er niemand verkouden wordt en hoeft te testen.. misschien heb je de test uitslagen nog op tijd?
     
  17. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.931
    2.384
    113
    Ja, als we nu negatief testen dan komt mijn broer met gezin wel op voordeur visite... Maar met opa en oma kan dat niet... We denken nu aan voorstellen dat zoon dan met taart en papa naar opa en oma kan... Want jongste moet echt wel nog even wachten op de test van maandag voor hij uit isolatie mag... Dus visite voor die tijd lijkt me niet heel handig.
     
  18. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou echt terughoudend zijn met bezoek of op bezoek gaan, of van andere gezinsleden dan degene die in quarantaine zit. Hier zat mijn jongste in quarantaine, maar die heeft heel snel de rest van het gezin besmet (tenminste, daar ga ik vanuit). Ik werd ziek de avond voordat zij mocht gaan testen.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  19. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Nee idd, visite zou ik nu zeker ook niet doen. Had even niet goed gelezen, ik zie nu dat er iemand in de klas is positief is getest. Wanneer de test negatief is zou je zoiets als “voordeur visite” wel veilig kunnen met voldoende afstand, denk ik. Ondanks alles hoop ik toch dat jullie een fijne verjaardag hebben op een passende manier!
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  20. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Weet je waar ik me trouwens ontzettend aan irriteer...
    Onze zoon hebben we aantal weken geleden laten testen, want klachten. Positief dus in quarainte, evenals wijzelf.
    Ik heb een familielid, en hoor het sowieso meer om me heen.
    Die laten bij klachten niet testen. Hun kind heeft contact gehad met corona patiënt in de klas. Laten hun kind niet testen maar 10 dagen thuis, tot zover prima.
    Maar omdat ze niet laten testen, weten ze niet of hun kind corona heeft. De rest van het gezin doet dus lekker hun ding en verspreid misschien wel corona.

    Waarom hoeven de gezinsleden niet thuis te blijven?? Mensen die zich laten testen moeten in quarantaine en gezinsleden ook.
    Niet testen is 10 dagen thuis, ik vind eigenlijk dat dat óók voor de gezinsleden hoort te gelden.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina