Klas in quarantaine

Discussie in 'Corona forum' gestart door LisbethSalander, 29 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Dit ben ik met je eens, erg krom he.. zolang je je kind niet laat testen mag iedereen gewoon alles doen. Ik vind dat ook raar hoor.
     
    siriel vindt dit leuk.
  2. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Echt héél krom! Ik vroeg ook nog of ze niet een soort van verantwoordelijkhwid voelt tegenover de oude mensen waar ze elke dag thuis komt. Nee totaal niet, was het antwoord.
    Hét zou je moeder of oma maar zijn die op die manier besmet raakt omdat mensen er gewoon schijt aan hebben..:mad:
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  3. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Misschien een beetje off topic, maar heb me vandaag echt verbaasd over het volgende. Toen ik dochter bij school ophaalde vroeg een klasgenootje om bij ons te mogen spelen, de moeder stond er bij en zei niks over een verkoudheid. Het klasgenootje heeft thuis hier zo’n beetje 10x gehoest en toen ik vroeg of hij verkouden was zei hij ja. Het klasgenootje is 7 jaar. Ik weet ook bijna zeker dat hij niet getest is, want hij was steeds gewoon op school. Ik vond het erg vervelend.
    Ik moet ook nog eens komende week met alle kinderen naar de tandarts en een van de kinderen krijgt een vaccinatie hij het CB deze week. Voelt allemaal zo ongemakkelijk allemaal.
     
  4. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ja precies dat dus!! Ik zou het niet kunnen om dan bij ouderen over de vloer te komen zonder dat je weet of er Corona in je gezin is.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  5. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.983
    113
    Vrouw
    Je hebt helemaal gelijk.
    Het is ook heel krom. Ik denk dat veel mensen daar niet bij stilstaan. Want ja, het is gewoon een verkoudheid toch?
     
    siriel en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  6. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Uhm nee toch. Toen mijn zoontje zich liet testen omdat er een positief kind in de klas was mochten ik en mijn man gewoon ons ding doen en onze peuter ook hoor. Wij hadden geen klachten en hoefden niet in quarantaine of ons laten testen. Als hij positief had getest uiteraard wel. Of bedoel je dat bij alleen als ze positief zijn? Ja dat weet je inderdaad niet als je niet laat testen.
     
  7. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Jij laat je kindje testen dus weet positief of negatief. Stél ik had onze zoon niet laten testen dan hadden we niet geweten dat hij corona heeft. Hij blijft dan gewoon 10 dagen thuis. En wij doen allemaal ons ding, ipv nu allemaal thuis in quarainte geweest te zijn. Snap je?

    Prima eigen keus niet testen
    Maar laat dan iedereen uit voorzorg thuis.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  8. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja ik snap het inderdaad. Vond ik ook gek. Want op dag 5 hadden er 18 getest hier (negatief) dus 7 niet. Alleen weet je dus ook niet of er daar nog 1 positief van was. Want in dat geval hadden ze eigenlijk op zondag weer moeten testen want ja, dan was de laatste dag met positief kind in klas niet vrijdag maar dinsdag geweest. Maar dat is iets wat je dan ook niet weet. Nu viel het hier mee want iedereen ging door Pasen sowieso pas weer op dag 10 naar school maar toch.
     
    Willemijntje19 en siriel vinden dit leuk.
  9. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Ja dat is dus écht héél erg krom eigenlijk..
     
    Mapje vindt dit leuk.
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik snap wat je bedoelt, maar toen mijn dochter in quarantaine zat hoefden wij dat niet, pas bij een positieve uitslag (op dag 6). Dus je zit dan sowieso als andere gezinsleden zo'n 6 dagen niet in quarantaine. Ik ging dus naar mijn werk, terwijl ik de dag erna erachter kwam dat ik waarschijnlijk corona had (dochter had toen de positieve uitslag, en ik had inderdaad ook corona).
     
    Mapje vindt dit leuk.
  11. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Klopt want testen voor dag 5 heeft geen zin. Ik snap ook hoe jij het bedoeld. Maar het klopt gewoon niet helemaal, omdat er eigenlijk niet 1 lijn getrokken wordt.
     
    Snoopy1979 vindt dit leuk.
  12. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    waar hebben ze precies schijt aan? Want het is geen verplichting/regel/maatregel om met je kind 10 dagen thuis te blijven. Mensen volgen dus gewoon de regels, en hebben dan toch nergens schijt aan?
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  13. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Je mag anderen kinderen niet thuis houden zonder corona en of klachten. Een baas zit er ook niet op te wachten dat je telkens tien dagen thuis gaat zijn. En een best grote groep mensen krijgt ook niet doorbetaald bij afwezigheid. Dat is echt niet te doen hoor...
     
  14. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Meen je dat nu serieus, je hebt ook nog zoiets als je gezonde verstand gebruiken.
    Dus als jou kind naast een corona patiënt in de klas gezeten heeft, en jij houd je kindje netjes 10 dagen thuis zonder testen, zoals het hoort.
    Ga jij of je man gezellig op visite bij je ouders, oma of aan het werk bij mensen met een verlaagde weerstand. Wetende dat je kind corona kan hebben.
    Dan ben je dus of héél dom of je hebt er schijt aan.
    Je zou ook kunnen denken..
    Ik kies voor kind 10 dagen thuis, er bestaat een reëel risico dat mijn kind wél degelijk besmet is, dus laat ik lig even open kaart spelen naar mijn oude cliënten waar ik werk en overleggen hoe zij hier in staan. En overleg ik even met mensen om me heen of ze het wel zo prettig vinden als 1 van ons langskomt.
     
  15. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Met Een test heb je zekerheid en een werkgever gaat je neem ik aan niet laten werken met corona in bijv. Een klas vol kinderen.
     
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Die test kan je pas vanaf dag vijf laten doen bij een kind. Wij gaan niet telkens minimaal zes dagen in quarantaine als het weer raak is op school. En ik ga mijn kinderen niet verplichten om een test toe te laten.
     
    dobbel, Roosje35 en Mapje vinden dit leuk.
  17. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ben ik met je eens.
     
  18. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Sorry bericht verkeerd gelezen :)
     
  19. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Als je met mensen met een lage weerstand werkt dan is het verhaal anders dan in het algemeen.

    Verder kan er ook een besmetting zijn zonder klachten of contact waar je het van weet. Sinds de school open is is er nauwelijks contact met de ouderen in de familie. Wij leven sowieso al niet als ervoor. Maar onder sommige dingen kom je niet uit.

    Ze zouden de kansen op uitbreiding van de besmetting binnen een school nog iets kunnen verkleinen als broers en zussen ook thuis mogen blijven. Maar je kan niet telkens alles uit je handen laten vallen.
     
  20. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.983
    113
    Vrouw
    Allemaal alle dagen thuis blijven is denk ik ook niet nodig.
    Als je contact hebt gehad met iemand met corona, kun je op dag 5 testen.
    Na de mogelijke besmetting duurt het sowieso wel een paar dagen voordat je zelf besmettelijk bent.
    Maar als je je kind niet test weet je dus niet of je kind besmet is of niet. Veel kinderen hebben geen of nauwelijks klachten.
    In ons gezin ook. Zoon van 17 klonk 1 middag wat nasaal met praten. (Dat was 2 dagen na zijn positieve test en 7 dagen na het contact met...)
    Dochter van 20, zoon van 9 en zoon van 5 hadden 0,0 klachten.
    Alleen dochter van 19, man en ik hadden klachten als van een flinke verkoudheid/lichte griep.

    Als je niet wil testen is dat je goed recht, maar als je dan wel op bezoek gaat bij zwakkeren/ ouderen etc. Snap ik dat echt niet. Dat risico wil je toch niet lopen?
     

Deel Deze Pagina