Klas in quarantaine

Discussie in 'Corona forum' gestart door LisbethSalander, 29 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.968
    7.895
    113
    Vrouw
    Mijn reactie boven was geplaatst voordat ik las dat het om ouderen ging. Toen kinderen nog gezien werden als groep die niks doorgaf vertrouwde ik het al niet en zijn wij zelf gestart met afstand nemen als de scholen open zijn.

    Je kan trouwens testen op dag vijf van het laatste contact. Maar diegene (van buiten het gezin) is dan al eerder getest en liep er misschien ook al een paar dagen mee rond.
     
    Zxcvb en siriel vinden dit leuk.
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Dat dacht ik ook, maar een collega van mij kreeg op zaterdagavond een stel te eten (tegen de regels in, I know), zondag kreeg het bezoek klachten, maandag positief getest en dinsdag test mijn collega al positief! Ik had dat echt niet verwacht...
     
  3. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Het is sowieso een persoonlijke afweging voor iedereen. Maar als ik hoor hoe in mijn geval, desbetreffend familielid handelt.. Nee...:cool: ene kind 10 dagen thuis, andere kinderen laten ze rustig bij opa en oma logeren in diezelfde tijd. En dan straks gaan janken als ze toch positief bleken te zijn en opa of oma op de ic ligt. Sorry hoor maar dan ben je gewoon écht enorm dom in mijn ogen. Ze nemen die beslissing dus bewust.

    Als je je netjes aan de regels houd en je raakt besmet zonder klachten dan kan je er niets aan doen. Maar als je bewust alles blijft doen en totaal geen rekening houd na contact met een besmette klasgenoot.. Ik weet niet maar dat praten ze voor mij niet recht iig.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  4. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw

    Dat is dus precies mijn punt.
    Als ik zou weten dat de hulp van mijn oma een mogelijke besmette zoon of dochter thuis heeft zitten.
    Heb ik liever dat ze het eerlijk zou zeggen wij testen niet, hoe staan jullie hierin, en zou ik haar vriendelijk verzoeken om dan maar even 14 dagen niet te komen.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  5. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Ik begrijp je punt wel, maar het is geen verplichting. En laten we wel wezen, het gezonde verstand zijn we al maanden kwijt.

    een vriendin van mij is PM-er op een kinderdagverblijf. Haar dochter van 16 heeft een besmette klasgenoot, ze test niet maar wacht 10 dagen. Mijn vriendin werkt gewoon alle dagen door; werkgever is op de hoogte maar geeft aan dat ze dan maar verlof moet opnemen. Dus echt niet, kan je aan de gang blijven. Zouden dan alle ouders geïnformeerd moeten worden van de groepen waar zij staat? Zodat deze ouders de keuze kunnen maken om hun kind thuis te houden? Ook vraag ik mij af of de AVG het wel toestaat om dergelijke info vrij te geven.
     
    Vero0504 en dobbel vinden dit leuk.
  6. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Hét is gewoon heel scheef dat het wél een verplichting wordt nadat mijn zoon dus wel positief test.
    Al neem ik wel graag mn verantwoordelijkheid.
    Ik geef het ook door aan school, wat maakt mij het uit of mensen weten dat mijn zoon corona heeft. Hoeft geen geheim te blijven.
    Hét is een discussie waar je nooit uitkomt, en daarom is deze hele situatie nog niet zomaar voorbij ben ik bang..
     
  7. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Wij kregen afgelopen vrijdag bericht van de ggd dat mijn zoon bij een ( achteraf) besmet persoon in de taxi ( speciaal onderwijs) had gezeten. Wij moesten zoon meteen ophalen van school. Op de vraag of wij ook binnen moesten blijven zei de ggd dat wij dat niet hoefden. Man mocht gewoon werken jongste mocht gewoon naar school.

    Afgelopen zondag kon onze zoon gaan testen, hebben de keuze bij hem gelaten, testen of 10 dagen thuis blijven. Hij koos voor testen.

    Vanmorgen was er nog geen uitslag en dus besloten dochter thuis te houden. Mocht zoon positief zijn dan konden wij woensdag testen. Ze gaan er vanuit dat je 2 dagen voor je test besmettelijk bent. Door dochter thuis te houden besparen we haar klas op een eventuele quarantaine.

    Gelukkig hoorden we om 11 uur dat hij negatief was en dus kon mijn man gewoon aan zijn late dienst beginnen.

    Mijn zoon kreeg nog wel van de ggd te horen dat hij, uit voorzorg, de komende 10 dagen niet bij oudere of mensen met een zwakke gezondheid in de buurt moet blijven.
     
    Willemijntje19, siriel, Lafayette en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.346
    12.034
    113
    Vrouw
    Dat is idd heel snel
     
  9. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.989
    113
    Vrouw
    Bij andere scholen ook zo dat de leerkracht niet altijd meer in quarantaine hoeft bij een besmetting in de klas? Zolang ze niet langer dan 15min binnen 1,5m zijn geweest van de leerling, hoeft het hier niet. Snap dat opzich wel, maar vraag me af of dat bij meerdere scholen zo is?
     
  10. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Hier verjaardag van oudste gevierd met familieleden terwijl jongste in quarantaine moest.

    Hebben de ene familie buiten in de tuin laten komen, terwijl ik met jongste binnen bleef (ik was verkouden). En de andere dag is mijn man met oudste zoon naar opa en oma gegaan voor zijn verjaardag.

    Dit wel in overleg met de familie leden en een negatieve test van jongste en mij op donderdag. (uitslag vrijdag) gisteren is jongste zoon op dag 5 (met klachten) wederom negatief getest, dus niks aan de hand.

    Hadden wij gehandeld zoals jullie zeggen, had oudste zoon dus dit weekend zijn verjaardag helemaal niet kunnen vieren terwijl er volgens de GGD helemaal geen risico nog is voor oudste zoon...

    Dus zolang je goed overleg hebt en iedereen de evt risico's begrijpt is er toch niks aan de hand. Dan moeten ze de adviezen aanpassen naar "iemand in je huishouden in contact geweest met? Iedereen thuis blijven"..
     
  11. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.346
    12.034
    113
    Vrouw
    Fijn dat je jongste negatief getest heeft. :thumup:
    Je hebt het zo goed en veilig mogelijk gedaan.
    Persoonlijk had ik dus die verjaardag wel een weekje opgeschoven. Maar ieder zijn keuze daarin.
     
  12. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Weekend erna staan al andere familieleden ingepland en 't weekend daarna z'n kinderfeestje... Dus veel schuif mogelijkheden zijn er niet onder de huidige omstandigheden.. (wij wilden ons zoveel mogelijk aan de regels houden en hebben dus voor 1 gezin per dag gekozen..) had jongste echt ziek geweest was 't misschien ook wel weer anders en hadden we 't wel afgezegd... Maar voor enkel een evt contact met klasgenootje vond ik persoonlijk echt te weinig risico om alles af te blazen. :)
     
    Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina