Welk luizen/neten middel

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jigsaw, 17 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jigsaw

Jigsaw Niet meer actief

Hoi dames,

Bij mijn dochter zijn neten geconstateerd. Ik heb haar haar al behandeld met prioderm maar nog niet alle neten zijn uit haar haar. Duurt het een aantal dagen of alle neten uit het haar zijn of moet je ze er gelijk uit kunnen kammen?
    Anders ga ik nog een ander middel proberen.

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Je hebt kans dat de meeste neten dood zijn door het luizenmiddel. Maar het beste is om de komende 2 weken toch te blijven kammen met een luizenkam, voor het geval er toch nog wat uitkomt.

Jigsaw vindt dit leuk.
  3. Jigsaw

Jigsaw Niet meer actief

Thnx ga ik zeker doen! Ik heb het nog nooit eerder meegemaakt en hoop dat ze niet echt luizen krijgt.

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    #4 Adje, 17 mei 2018
    Laatst bewerkt: 17 mei 2018
    Haha, hoe denk je dat die neten er komen ;)
    Gewoon blijven kammen komt het wel goed hoor.

Edit: nog even een tip: kammen met cremespoeling in het haar. Dat kamt makkelijker en als er luizen zitten kunnen ze minder makkelijk wegglippen tijdens het kammen. Ze kunnen heel snel vooruitkomen tussen de haren maar niet als het nat is en er cremespoeling in zit.

5. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Inderdaad gedurende twee weken twee keer per dag het hele haar uitkammen. Dan ben je er waarschijnlijk helemaal vanaf.

Jigsaw vindt dit leuk.
  6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik doe kokosolie in het haar, even laten inwerken, dan met kokosolie er nog in kammen met een goede kam (die van Assy is heel fijn!), en dat iedere dag 2 weken lang. Ik smeer het er rond het avondeten in, en dan kammen we het na het eten uit, wassen, klaar.

Jigsaw vindt dit leuk.
  7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Je moet sowieso blijven kammen 2 weken lang. Dat is het meest effectief.

Jigsaw vindt dit leuk.
  8. Jigsaw

Jigsaw Niet meer actief

Ja hahaha staat er een beetje stom. Ik bedoelde meer dat ze er heel veel last van krijgt. Nu zijn er alleen neten te zien.

Adje vindt dit leuk.
  9. Jigsaw

Jigsaw Niet meer actief

Deel Deze Pagina