Klasgenootje heeft over mijn zoontje heen geplast

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Michelle04, 13 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

gelukkig... nog een paar mensen hier die niet meteen paranoide reageren. Wat een overdreven reacties zeg: suggereren dat dat manneke dat thuis ook meegemaakt heeft :$ getsie.

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Dat snap ik ook niet zo goed...ja, het is vervelend, maar om zo te overdrijven?

Dus alle kindjes die doktertje spelen en bij elkaar willen kijken, zijn misbruikt? Vroeger gebeurde niet anders bij ons in de buurt...tegenwoordig wordt zo'n kind gelijk weggestopt en gemarkeerd als misbruiker. Daar word ik een beetje ziek van. :(

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.100
    3.879
    113
    Mee eens.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm vandeweek nog stukje in de Telegraaf...
    Kleuter geschorst vanwege het geven van een kusje op de wang.
    En de moeder van het slachtoffer vond het eigenlijk nog te minnetjes.

Vraag me af hoe kinderen, die vooral leren dat elkaar alleen maar aanraken eigenlijk al niet mag, later worden als volwassene.
    Mbt het aanraken van elkaar... Als dat met de paplepel al heel beladen gemaakt word... Gaan die mensen niet heel gefrustreerd worden?
    En seks? Of moederliefde.. Kinderen hebben behoefte aan lichaamscontact lijkt me. Maar hoe moet dat als je leven lang je ingeprent is dat dat fout is?

Ik voorzie problemen :)

Maar goed.. Er kan ook wel wat mis zijn...
    Bij ons is de school de uitgesproken plek om bijv te melden wat er gebeurd is en zij kijken dan of er meer vreemde dingen in zijn gedrag zijn en of evt een andere partij ingeschakeld zou moeten worden.
    Vind dat persoonlijk toch wel prettig.. Ik als persoon kan daar toch niet over oordelen aan de hand van 1 raar voorval.

5. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik vind het gevaarlijke dingen om direct te suggereren dat dit kind dit van huis uit heeft meegekregen?
    Dat zijn van die aannames dat je denkt van... okeeeee!?

Sorry, smerig is het zeker. Maar extreem afwijkend vind ik het weer niet? Misschien heeft het jongetje net leren zwaaien met zijn piemelotje ofzo!? Dat zijn dingen waar ik het eerste aan denk.
    En een 5 jarige corrigeren door in een andere klas te zetten!? Dat vind ik ook maar zoiets. En als ik goed begrijp was dit ook dik een dag later!?

Ik pak mijn broertje even als voorbeeld;
    Als hij als kleuter in groep 3 werd gezet als straf was het gelijk drama op school. Hij wou niet meer, vond het niet leuk meer en wou ook niet meer naar school.

Ik vind dat geen manier van straffen voor een kleuter. Zet hem dan in de hoek ofzo? En hoe wil je twee klasgenoten uit elkaar halen!? Vooral op deze leeftijden.
    Als er dramatisch op gereageerd wordt dan zal het ook ineens een hele beleving zijn voor het knulletje. Het kan natuurlijk goed uitpakken, maar wat gebeurd er als hij dit gaat zien als een mooie manier om negatief aandacht te vragen?

6. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Jullie hebben gelijk ik had niet een vooroordeel moeten zeggen. Zat niet lekker in mijn vel en dacht niet zo goed na. Mijn excuses!

7. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Wat naar en vies dat dat gebeurd is! Klinkt idd alsof de school heel netjes gehandeld heeft gelukkig.

Deel Deze Pagina