Onze oudste dame van 6 word morgen geopereerd aan haar keelamandelen, neuspoliepen en buisjes in haar oren. Nu heeft ze al 4 keer buisjes gekregen maar dit is toch wat meer dan de afgelopen keren. Ik weet niet zo goed wat ik kan verwachten mbt genezing en pijn na de operatie. Wie heeft er ervaring met een kind die deze operatie heeft gehad en hoe verliep alles na de ingreep?
Bij mijn meisje is 2 jaar geleden haar keel en neusamandelen verwijderd. Het was lopende band werk. Nadat ze onder narcose was, kon ik net een bakje koffie drinken en toen kwam ze weer terug op de afdeling. Wat vervelend was is dat ze vervelend uit de narcose kwam en gelijk moest overgeven. Dat was best even heftig om te zien. Ze moest de ochtend blijven in het ziekenhuis omdat het bloeden niet goed stopte (ze was de laatste op de afdeling die naar huis mocht). Ze heeft toen zeker nog wel een week last gehad. Maar met veel waterijs, koud drinken en veel knuffelen en natuurlijk de pijnstillers is het te doen!! Veel sterkte alvast voor jullie!!!
Succes!!! Ik vond keelamandelen echt superheftig ze hadden zoveel pijn.. en dan dat drinken..brrr Twee dagen later ging het al veel beter!
Ze is erg onrustig en boos uit de narcose gekomen maar na een flinke middagdut is ze alweer een beetje haar eigen. Ze drinkt gelukkig wel maar wil verder niks, ook geen ijsje. Heeft nu dus buikpijn van de honger maarja eten wil ze niet, hopelijk als ze eenmaal thuis is dat ze wel iets van koude appelmoes, een ijsje of smoothie ofzo wil. Moeten nu op de KNO arts wachten en dan mogen we naar huis. Update: gezegd dat ze alleen naar huis mag als ze wat van het ijsje heeft gegeten is ze er nu dapper aan begonnen.
Veel beterschap gewenst! Mijn jongste zoon is een paar maanden geleden geopereerd, keel en neus amandelen eruit. Zijn herstel ging best goed. Hij zat dezelfde avond al iniemini stukjes hamburger naar binnen te werken. Hij heeft 5 dagen lang (volgens voorschrift) paracetamol gehad en daarna ging het goed zonder. Hij heeft eigenijk meer last gehad van de nasleep van de narcose. Veel huilen om de kleinste dingen en huilend wakker worden. Dit heeft zo'n 2 weken geduurd en daarna was hij weer helemaal de oude.
Gelukkig is het achter de rug en kan het herstellen beginnen!! Vervelend hè als ze niet fijn uit de narcose komen! Hoe gaat het nu met haar?
Zolang ze op tijd haar pijnstilling krijgt gaat het best goed, eenmaal thuis begon ze meteen met eten en drinken gelukkig. Vannacht maar 1 keer wakker geworden en vandaag lekker op de bank hangen met dutjes tussendoor.