klasgenootjes met asociale ouders

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door linda26, 4 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

precies..je kind verandert er echt niet zelf van in een tokkie. Hier bij dochter in de klas ook een aantal "tokkies" maar de normen en waarden die wij hebben meegegeven die zijn voor haar nog steeds normaal. En ze meldt ook wel eens dingen die zij opvallend vindt en daar ben ik blij om...betekend dat ze het niet als normaal gedrag ziet.

2. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Bij ons op school is het gemengd. Nagenoeg geen buitenlandse kindjes (heb ik absoluut geen problemen mee als ze er wel zouden zijn), maar helaas wel ouders waarvan ik denk 'tja'. Kinderen los in auto's, bij een rokende ouder en geven de kinderen cola. Is niet per definitie aso, maar wel met andere ideeën. Nu hadden wij afgelopen jaar geen kindjes daarvan in de klas.

We wonen in een wijk met veel verschillende huizen qua prijs en nog wat huurwoningen en eerlijk is eerlijk dan heb je toch snel verschil in mensen.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier dus veel buitenlandse gezinnen en daar is de variatie net zo groot merk ik :)

Vorig jaar wilde dochterlief spelen bij een vriendinnetje waarvan de ouders geen Nederlands spreken.
    Maar dus ook geen andere taal die ik spreek...
    Je begrijpt mijn bedenkingen erbij :)

Uiteindelijk mee geweest en supergezellig.
    En geen cola, samen fruit eten en wat drinken.
    En daarna hebben ze lekker gespeeld terwijl ik thee drink en met handen en voeten uitgelegd kreeg waarom ze geen Nederlands sprak.

Volgende keer mag ze dus gewoon daar spelen.
    En dan mag het vriendinnetje even als tolk functioneren om te zorgen dat ik d'r op tijd weer ophaal :)

4. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Bedoel ook niet dat niet Nederlandse niet goed zouden zijn voor mijn kind of dat ze daar nooit zou mogen spelen. Ze heeft straks een Bulgaars jongetje in de klas en omdat hij Bulgaars is verwacht ik niet meteen cola of wat dan ook. Zo was het niet bedoelt.

Deel Deze Pagina