Hallo dames, Wij organiseren met een aantal een klassen reünie van de klas 15 jaar geleden. Nu willen we net als met het programma aan het begin statistieken laten zien/opnoemen. Wie heeft hier nog leuke vragen voor? De volgende vragen leken me iig leuk: Waar woon je? Hoeveel kinderen heb je? Ben je getrouwd? Woon je samen? Huisdieren? Welke landen heb je bezocht? Welk cijfer geef je je leven? Heb je werk? Nog meer leuke vragen?
Dit zijn vrij standaard vragen. Als je leuke of interessante vragen wil stellen dan zou ik eerder denken aan bijvoorbeeld wat is de meest memorabele gebeurtenis in je leven geweest. Of, wat is je het meest bijgebleven uit de periode op school/in de klas. Wat zou je anders gedaan hebben in je leven als je toen wist wat je nu weet.
Hoeveel verdien je? (meerkeuze opties geven en niet persoonlijk benoemen die avond) Favoriete vakantieland? Welke auto rijd je? Favoriete muziek? Welke winkel boodschappen?
Wat is je beroep? Misschien nog iets van vroeger: Welke leraar was vroeger je favoriet? Wat wilde je worden en ben je dit geworden? Welke klasgenoot was het gezelligst/gekste/leukste? Op welke klasgenoot was je stapel verliefd?
Precies! Je zal maar heel ongelukkig zijn, dan zou ik gaan liegen op die vraag en me heel ongemakkelijk voelen. Vragen die herinneringen terugbrengen uit die tijd is veel leuker en gepaster.
Bij hoeveel verdien je ga ik nooit antwoord geven. Ook niet zogenaamd anoniem. Gaat ze niets aan. Ik zou inderdaad wat over herinneringen aan school vragen. Bij sommige mensen is het leven niet helemaal verlopen zoals ze gedacht hadden en als je Koos Werkloos zonder relatie enz. door het leven gaat en je krijgt zulke persoonlijk vragen, dan komen sommige mensen waarschijnlijk niet eens meer.
Oké ja snap jullie reacties, maar onze bedoeling was om het in statistieken te laten zien en er niet van alles uit te pluizen. Vind jullie vragen ook veel leuker maar het idee van onze vragen is anders vandaar.. Hebben jullie ideeën hoe ik met jullie vragen toch wat kan laten zien? Hoe werk je het uit zeg maar..
Bij onze reünie bleek dat maar 10% de vragen had ingevuld. We hadden verder wel een heel leuke avond. Zou er pas echt veel tijd instappen als mensen ook daadwerkelijk reageren.
Op wie was je stiekem verliefd? Wie bewonderde je, en waarom? Leukste herinnering? En een paar 'most likely to...' vragen En dat alles anoniem uiteraard. Vind die statistieken altijd een beetje suf. Oke we hebben gemiddeld 2.3 kinderen, who cares? Maar die ene die aangaf al die tijd stiekem verliefd te zijn geweest op.mij, wie was dat?!
Ik vind het wel directe vragen, eigenlijk. Misschien kun je beter de vragen meer open stellen. Zoals, wat is je burgerlijke staat, heb je kinderen, zo ja hoeveel Etc.