Hallo allemaal, Ik ben klassenmoeder bij groep 4. Nu het schooljaar afloopt, moet ik een afscheidskadootje namens de klas regelen. Ik was van te voren van plan om met de kinderen iets op de gang te knutselen maar dat gaat natuurlijk niet vanwege de corona-regels. Dus nu ben ik op zoek naar wat inspiratie! Wat hebben jullie de juf gegeven als klassenkado? Of wat zijn jullie van plan om te geven?
Een mooie vaas en elk kind die dag 1 bloem mee laten nemen zodat de juf naar huis gaat met een heel fleurig en bont boeket!
2 jaar geleden deden ze allemaal een bloem en stond er een vaas. Vorig jaar een bloem en iedereen nam een theezakje mee om in de theedoos te stoppen. Nu heb ik nog niks gehoord.
Helaas hebben ze de theezakjes vorig jaar gedaan weet ik toevallig en de vaas hebben we bij juffendag gedaan haha. Ik moet dus nog even verder zoeken maar bedankt voor het meedenken
De kinderen maken bij ons een soort vriendschapsboekje. Doen ze gewoon thuis. https://www.coolestkidontheblog.com/product/juffen-bedankje-printable/
Wij hebben vilten lapjes voor de kinderen geknipt, die versieren ze aan 2 kanten. Wij vouwen ze dubbel en zetten die met een paar stikjes vast, dan gaat in elke houder een invriesijsje: voor deze super "coole" juf
Kalender maken met tekeningen van de kinderen? (Tekeningen via de eigen kind of in de brievenbus in laten leveren of ingescand laten mailen ofzo.) Ik heb ook wel eens zo'n vlaggen slinger gemaakt waarbij de kinderen allemaal een vlaggetje hadden gekleurd. Kookboek met favoriete recepten van de kinderen (vind ik zelf nooit zo leuk, maar anderen wel, dus ja ). (En mocht je ook geld inzamelen, bv. een dinerbon erbij ofzo.) Een broodtrommel (Mepal) met fototjes van de kinderen. Als er ergens nog een klassenfoto is, een mok met foto waarbij de foto zichtbaar wordt als er iets warms in zit.
Aju paraplu is ook leuk. Een paraplu met die tekst en alle kinderen hadden een kaartje gemaakt met of zonder foto en een moeder had ze aan de paraplu geknoopt.was zeer feestelijk. Een katoenen tas is ook leuk. Heb je met en zonder teksten. Iedereen nog een kaartje (gemaakt of gekocht dat moeten ze dan zelf weten) Voor een origineel kun je ook als het een gezonde school betreft een stuk fruit mee laten nemen. Heeft de juf uiteindelijk een hele volle fruitschaal. Die kun je dan met het gezamenlijke geld bijvoorbeeld kopen.
Jullie hebben echt leuke ideeen. Ik ga vanavond beslissen maar denk dat ik er wel uit ga komen! Dankjulliewel