Wie heeft wat inspiratie voor klassieke, internationaal makkelijk uitsprekende jongensnamen? Liefst met één of twee lettergrepen. We komen maar niet uit onze jongensnaam. Ik houd zelf ook heel erg van Nederlandse namen, maar mijn man komt oorspronkelijk uit een land in de Zuidelijke Kaukasus en vindt veel namen gewoon raar. Wie heeft leuke namen in gedachten? Daan vind ik bijvoorbeeld erg leuk, die vindt hij nog wel gaan. Maar veel ideeën heeft hij zelf niet. Mijn andere twee zoontjes hebben bijbelse namen maar ook gewoon heel Hollands klinkend, maar dat wil ik deze keer liever niet omdat ik het dan wel erg bijbels vind worden...
Dimitri Alexander Atilla Cengiz (spreek je uit als Djengiz) (Mijn roots liggen ook in het kaukasusgebied. Ottomaans/Mongolisch)
Alex(ander) David Richard Vincent Daniel Thomas Olivier Robert Chris(tiaan) Philip Sebastiaan Max(im) Mischa Roman Succes!
Je vroeg om namen met 1 of 2 lettergrepen : Dion Alex Ivan Robert Oscar Philip Victor Stefan Peter Vincent Felix Arthur Leon Ivo Timon - Timo - Tim Milan Justin Maxim - Max Luca Mika Nico Chris Lars Mark Frank
Mijn zoons heten David en Marcus. Andere namen die op ons lijstje stonden: Robin Arthur Tobias Oscar Adam Lucas Ruben Olivier Benjamin
Als je twee andere zoontjes niet zo heten: David. Klassiek, Internationaal. Wel Bijbels, maar ook weer niet zo alsof je elke zondag twee keer in het zwart naar de kerk gaat.
Hier zoonlief die D.aan noemt *Robin *Xander *Milan *Dylan *Devon *Liam *Senne *Mathias *Stan *Kyran *Kasper/Casper *Louis
Bedankt allemaal! Staan mooie namen tussen. Wat betreft de naam Philip: zouden de meeste mensen dit als Phi-LIP of Phi-LIEP uitspreken? Heb beide varianten al eens gehoord.
Stan vind ik ook erg leuk, niet helemaal internationaal maar we kunnen erover nadenken. Onze naam eindigt alleen ook op -an, zou dit storend zijn?