Nog een klassieker: de Bolero van Ravel. Der Hölle Rache kocht in meinem Herzen, een aria van de koningin van de nacht uit die Zauberflöte.
Normaal ben ik niet zo van de klassieke muziek, maar een paar nummers ken ik nog goed van de tijd dat ik in een harmonie zat. Was erg leuk om te spelen. Dit is overigens mijn favoriet. Dance Macabre van Camille Saint-Saëns. Danse Macabre 2010 ( Saint-Saëns ) - YouTube En als het vrolijker moet dan de Barbier van Sevilla van Rossini.
Misschien niet helemaal wat je bedoeld maar vind het wel richting klassiekachtige muziek gaan haha =P Resident Evil Outbreak Intro HD - YouTube Vind dit zelf een heel mooi liedje, met een tja disturbing video clip, maar dat is te verwachten van resident evil haha =P
Danse macabre is dus waar het voor mij is begonnen! Ik vind het prachtig en draai het vaak keihard in de auto
Dank je, ik zat op de telefoon en dan is een link plaatsen niet handig. Lachen hè? On topic: carmina burana van Carl Orff is ook indrukwekkend. Paganini vind ikzelf ook erg mooi, maar dat is niet 'overdonderend' zeg maar. Maar lang niet zo soft als Satie. Vijfde symphonie van Beethoven natuurlijk.
Da's wel erg toevallig. Dit is namelijk het eerste klassieke nummer wat ik van naam ken. Ooit tijdens muziekles op de lagere school een hele uitleg gekregen over dit nummer. Dat het dus niet speciaal voor het Spookslot van De Efteling geschreven is, maar dat het (toen al) meer dan 100 jaar oud was.
Danse Macabre is prachtig idd. Is de muziek die ze gebruikt hebben in het spookslot in de Efteling, al van kinds af aan vond ik het mooi. Weet niet of iemand deze al doorgegeven heeft, maar Carl Orff (hoop dat ik de naam goed schrijf) is ook prachtig. Enigma heeft er ook wat van gebruikt in zijn muziek. Enigma is meer New Age geloof ik, maar ook heel mooi.
Carl Orff heeft Carmina Burana geschreven, en in 1992 is het stuk "Oh, Fortuna" uit dat stuk gebruikt in twee dance-nummers gebruikt die nog een tijd verboden zijn geweest (Fortuna - Oh, Fortuna, en Apotheosis - Oh, Fortuna)
Dance Macabre is schitterend inderdaad. Verder hier een grote liefhebber van Tchaikovsky, heeft iets 'lichts', vind ik. En natuurlijk Mozart en Chopin.
Ik hou ook erg van klassieke muziek, vind Dvorak idd ook erg mooi! Wat ik helemaal super vind is dit: Loddenhøj, Løjtland - Maj 2011 - YouTube Dit wordt "gezongen" door het Malle Babbe koor. Het wordt ook gebruikt in de film Paradise Road (prachtige film btw). Ze gebruiken daarbij hun stem om muziek te vormen. Het wordt dus wel gezongen, maar zonder woorden. Hier staan nog meer fragmenten: Vrouwenkoor Malle Babbe
The New World van Dvorak vind ik super! Zag dat Carmina Burana van Carl Off al een paar keer genoemd was, inderdaad ook erg mooi. Verder vind ik Mahler ook prachtig, en dan vooral de 9de symfonie.
Four Seasons van Vivaldi vind ik heel mooi. Het meeste van Mozart ook, behalve de opera's, en inderdaad Carmina Burana.
Ik zou gewoon naar radio4 gaan luisteren en als je dan iets hoort dat je aanspreekt, kan je op internet kijken van welke componist dat stuk is. Of meestal zeggen ze het daarna ook wel. Ben zelf opgegroeid met allerlei soorten muziek, waaronder klassiek en jazz. Dus de bekende klassieke stukken ken ik wel. Maar wij hebben vaak radio4 aan en daardoor leer ik ook weer nieuwe stukken en nieuwe componisten kennen. Onze kinderen luisteren overigens dus ook veel naar klassieke muziek en mijn dochtertje van bijna 3 herkent nu al een viool, piano en trompet als ze een klassiek stuk hoort. Zo leuk om te zien hoe snel ze dat oppikken! Maar dat is dan even off-topic
Je kunt je ook eens verdiepen in de wat makkelijkere opera's / zangspellen (makkelijker in de zin dat het verhaal goed te volgen is) Bijvoorbeeld Aïda, Carmen, Madama Butterfly, Faust, Le nozze di Figaro, Romeo & Julia, Nabucco, La Traviata, Norma, Don Giovanni etc etc
Of operettes, vaak hebben ze bij een theater wel operette voorstellingen, en dan wordt in het programmaboekje het verhaal uitgelegd en op zo'n lichtbak erboven kun je de tekst volgen. Dat gaat trouwens ook zo bij opera, maar operette is vaak iets 'lichter' vind ik.
Ik ben fan van pianist Yiruma, het nummer river flows in you; prachtig! Mijn jongste wordt heel rustig van zijn muziek.
Lachen ik dacht dat ik het herkende van deze game! Maar het lijkt er op!! Thx voor de reminder!!! Oh en die jullie hier voorstelde is prachtig