.. kom maar op! Helaas is het nog niet zo ver maar ik vind het gewoon leuk om inspiratie op te doen. Maansneeuw, waar ben je met je mooie, lange lijstjes (waar je die toch altijd vandaan haalt.. )?
Een lange lijst: Emma Anna Tessa Bella Lena, Lina Mia Jada Jenna Stella Thirza Elsa Leila Ava Nina Lola, Lila Linda Sacha Sara Nora, Nova, Noka Mira, Mina Lisa, Liza Flora Rivka Vita, Vida Ronja Kira Noura Iva Isa, Iza Fenna Kaya Esra Freya Eva Gina Jula Lana, Lara Neva, Nena Nika Reza, Reva Rosa Tara Vera Yara Zita Lotta Jayda Liva, Love Luna Mara Laura Senna Mila Noa Hanna Dana Pippa Indra Ella
Jonna Ilva Tessa Lina Stella Anna Mara Jara Jana Janna Ella Fenna Rosa Nora Emma Sanna Sara Eva Rhoda Misha Meta Mirna Freya Mila Mira Prisca Jorna Tosca Ilsa Lotta
Alicia Anna Ariana Ava Britta Christa Cora Dana Daria Elea Emilia Eva Fenna Hanna Helena Isa Jara Jula Julia Juna Kaya Laura Lea Linda Lisa Lora Lotta Luna Maura Nina Noa Nova Olivia Pia Pippa Quinda Rava Rona Rosa Sara Sophia Tessa Vera Willa Yara Ziva Zola
anna nina jenna lisa vera joya rita noa(h) nola dila roza nisa ara ava eva (a)mira isa vita zita nora kika roma linda sema anka lia mia pia rina ilja
Senna Moira Lara Lana Lena Lisa Anna Bella Sacha Mascha Mena Xena Stella Maura Laura Debra Jessa Jura Juna Liva Bracha Jenna Freya Ilja Ina Tara Resa Terra Ana Alba Ella Gina Lexa Kyra Luca Mila Anja Noa
Jayla Nova Brenda Kaya Leyla Laila Lila Minka Tina Tessa Jaira Mia Lea Lola Zora Sheila Joya Anna Xanna Uma Zenza Kayla Ava Aria Zelda Lina Quinta Ronja Franka Reina Elza Gitta Linda
Dank. Heb er zeker een paar opgeschreven! Soms worden namen heel anders als je ze hardop uitspreekt. Hebben jullie dat ook?
Wat veel namen! Ik heb geen toevoeging, maar ik vind het wel grappig dat de naam die wij voor ons kleintje in de buik hebben gereserveerd nergens genoemd wordt. Terwijl het ook een meisjesnaam is met 2 lettergrepen en eindigend op een -a Wel héél veel leuke namen ertussen. TS, als het voor jou niet goed voelt dan gewoon ook niet doen. De naam die jullie kiezen moet echt een 'hit' zijn voor jullie allebei
@ Aiseria, nu ben ik natuurlijk reuze benieuwd naar jouw naam! Ja weet je wat stom is. Wij hebben ik denk toch onderhand al wel bijna 7 jaar (ja écht) een naam voor een jongen. Één van ons hoorde dat een keer, vertelde het de ander en het was gelijk 'JA!, als we ooit een zoon krijgen...' Dat gevoel is nooit meer weggegaan (soort oer gevoel, we móeten haast wel een zoon krijgen ooit). Herken je dat? Het vrouwelijke equivalent bestaat gewoon niet denk ik. Want ja, als we op een naam voor een meisje komen, dan is die naam nog redelijk 'nieuw' en niet al 7 jaar een vaststaand feit. Wat een drama kunnen we ervan maken hè? Ik denk gewoon écht dat er geen meisjesnaam bestaat die zó geweldig goed bij ons past als de jongensnaam die we hebben. Kan het me echt niet voorstellen! Hoewel hier zeker mooie namen tussen zitten (ook zelfs een paar die al op ons lijstje stonden)
Sorry maar ga het niet zeggen het is nog even echt ons geheimpje. Ik herken het gevoel niet qua tijdsduur, maar wel dat wij beiden keren bij het horen van de namen echt zo'n "klik" ermee voelden. Ik had vorige keer en ook deze keer een soort shortlist gemaakt van namen die ik heel mooi vond. Wat we daarna samen bekeken. ML vond de vorige keer Alyss eruit springen en ik ook Deze keer konden wij het maar niet vinden, geen jongens en geen meisjes naam.. dus de pretecho afgewacht en de avond daarna direct samen naar het lijstje met meisjes namen gekeken toen wisten wij het beiden direct, dit moest het worden. Beide keren kon ik trouwens écht maar geen klik vinden met een jongensnaam, zelfs voor de pretecho's nog niet. Dus het heeft bij ons ook zo moeten zijn met twee meiden
Ja dat snap ik wel hoor, dat je het nog even lekker voor jezelf houdt. Grappig dat je dan echt zo'n klik kunt hebben (of juist niet haha).
Mijn oudste heet I.sa (tweede naam F.iene). Nu zwanger van nummer 3, dit keer een jongen na twee meiden, maar meisjesnaam die we hadden voor evt 3e meisje is Stella.