Bso opzeggen of niet?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door sunshine83, 8 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshine83

30 jun 2020
    56
    17
    8
    Mijn kinderen gaan 1 dag per week naar de bso. Dit levert van te voren vaak veel onrust op. Ze zijn die dag vaak huilerig en geven aan dat ze opzien tegen de lange dag op de bso. Als ik ze ophaal zijn ze meestal wel vrolijk, soms geeft de leidster aan dat ze het niet naar hun zin leken te hebben. Omdat het niet altijd vanzelf ging op de bso zijn ze een tijd geleden veranderd van bso, maar dat heeft niets veranderd in de weerstand die ze laten zien.
    Mijn kinderen zijn gevoelige types. Ze spelen wel eens met kinderen van school, maar lijken er geen behoefte aan te hebben dit erg vaak te doen. Ze liggen wel goed in de groep en functioneren verder goed, maar zijn wat meer op zichzelf.
    Omdat er wat dingen veranderd zijn op mijn werk hebben we geen opvang van de bso meer nodig. Wat mij betreft kunnen we dus opzeggen, maar mijn vriend vindt het een goede plek voor ze om zich sociaal te ontwikkelen en geeft aan dat ze altijd enthousiast weer terugkomen. Financieel maakt het voor ons niet uit om de bso aan te houden, maar ik vind zelf de bso aanhouden niet zo nodig als het niet hoeft qua opvang. Wat zouden jullie doen?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Stoppen.
    Ze kunnen beter sociale contacten opdoen op een plek waar ze zelf gekozen hebben. Hobby of sportclub. Matcht vaak veel beter qua kinderen omdat je dan allemaal dezelfde interesse hebt.

bosi333 vindt dit leuk.
  3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je BSO niet nodig hebt èn de kinderen het er niet echt leuk vinden, zou ik ermee stoppen. No-brainer. Sneu voor de kinderen om ze te laten gaan als het niet nodig is en er zo tegenop zien. En zonde van het geld om ze onnodig te sturen. Je kunt het geld misschien wel missen, maar dan nog: als je het op je (spaar-)rekening kunt laten staan, kun je er veel leukere dingen mee doen.

Indiana en Fristi2012 vinden dit leuk.
  4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Sociaalontwikkelen doen ze al de hele dag op school.

Ik zou kinderen nooit naar een BSO brengen als dat eigenlijk niet hoeft. Ik vind ontspanning thuis echt zo belangrijk.

Je kinderen geven ook aan dat ze het niet leuk vinden. Nou dan is het denk ik een makkelijke keuze.

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Alles is eigenlijk gezegd.
    Ik zou ook stoppen. Kunnen ze een keertje vaker afspreken met een vriendje als ze willen en als ze te moe zijn, lekker rustig thuis spelen.

Bovendien, als toevoeging, misschien houdt je wel een plek bezet waardoor een andere ouder geen opvang heeft op die dag.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Als je geen opvang nodig hebt gaan ze alleen naar de bso voor het sociale deel?

Ze zijn elke dag al druk op school inclusief het sociale aspect. Wat andere ook schrijven dan liever naar een club, sporten etc.

7. sunshine83

30 jun 2020
    56
    17
    8
    Bedankt voor jullie reacties! Lekker eensgezind, ik sta er hetzelfde in, maar het is fijn het ook even te horen van mensen die meer op afstand staan. Wij gaan de bso opzeggen, voelt goed.

owly en isabelletje14 vinden dit leuk.
  8. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    828
    534
    93
    Heb je ook geen opvang in de vakanties nodig?

9. sunshine83

30 jun 2020
    56
    17
    8
    Nee dan hebben we geen opvang nodig.

Deel Deze Pagina