Sinds wij hier wonen (2 jaar) hoor ik zo nu en dan gerommel boven zoonlief zijn kamer. Ik dacht dat het vogeltjes op het dak waren. Nu heb ik nogsteeds 1 ongebruikt lichtpunt niet dichtgezet. Daarnet hoorde ik het weer, en jawel, hij stak zn hoofd door het gaatje! Probeerde er doorheen te kruipen! Dat lukte gelukkig niet, en heb het nu dichtgezet met een paar schuursponsen. (De groene kant lusten ze geloof ik niet) Wat moet ik hier nu mee? Volgens mij is het 1 muis. Op doorreis van de buren? Ik gruwel bij het idee! En hij maakt best een hoop kabaal. https://www.dropbox.com/s/kmejqgwjb2p5f65/730326119_39739.jpg
Sponsjes helpen wel goed inderdaad. Ik heb het zelf ook gehad, deze kwam via de muur, via de keukenkastjes de woonkamer in (derde verdieping) Een spons in het gat van het keukenkastje gedaan en het probleem was opgelost. Hahahaha, schrok je je niet kapot?
gezellig Je kan bij de kruidvat bijv van die muizenlokdoosjes kopen. Van het merk roxasect. Dat zou moeten helpen. succes! En wees blij dat het geen marter is
Ja ik schrok me rot! Hij zag er trouwens best wel snoezig uit! Maar ik wil m toch niet in mn huis. Volgens mij is het er 1 hoor, op doorreis. Ik hoor hem namelijk letterlijk lopen. Ik maak zo een filmpje. Ik hoor maar 1 muis trappelen. Een lokdoosje ofzo past nooit door het gaatje heen. Keukenkastje.. Goed dat je het zegt! Bij mij zit daarachter een koof, en ik heb de plaat er ooit uitgehaald.. Misschien maar weer gauw terugzetten. Al komt hij dan nog niet ver, kasten staan stijf tegen de muur, en de deurtjes dicht. Zitten alleen schoonmaakmiddelen in.
Was bij ons ook, hij was dus via de muren omhoog geklommen en heeft een gat geknaagd door het keukenkastje en tja die beestjes kunnen zich heel dun maken dus kunnen echt door de dunste gaatjes. Succes!
Njah, ik denk dat hij dan al binnen geweest was. Ik hoor hem al 2 jaar zo nu en dan lopen. Niet iedere dag hoor. Denk dat ik hem nu een keer of 10 gehoord heb in 2 jaar.
Oei.. hopen dat ie geen vriendjes uitnodigt, want die beestjes vermenigvuldigen zich.. geen poesje uit de buurt die even op visite kan komen? Onze poesjes spelen uit voorzorg wel eens in onze kelder
Ik zou dat doosje vlak voor de ingang zetten. Als hij van het goedje gegeten heeft en dan terug gaat naar zijn nestje dan sterft het hele nestje uit.
Als dat nest echt hier zou zitten, dan zou ik het toch iedere dag moeten horen? En niet 10x in 2 jaar? Video is aan het uploaden, maar duurt even,..
Hier hoor je m aan de wandel. Hij is nu nog druk aan de wandel.. https://www.dropbox.com/s/pj83a52s22z8nj3/TRIM_20140512_132611.mp4
Hier net vorige maand verhuisd en meteen een hele plaag gehad. Het begon bij s' ochtends 1tje en de dagen erna hoorde ik ze overal. We hebben een stuk of 10 vallen gezet met allerlei soorten 'gerechten' (las dat ze pindakaas echt heerlijk zouden vinden) maar daar trapte ze echt niet in en niet 1 is in een val gelopen. Eten konden ze hier echt niet want heb alles in bakken en afgesloten maar aan een kruimel hebben ze naar het schijnt al genoeg. Ik ben echt niet bang maar vind het wel heel erg goor dus zijn voor de hardere aanpak gegaan want ze liepen zelfs boven onder ons bed in de slaapkamer! Hebben van dat bedrijfsgif gekocht ergens van onder de toonbank vandaan en na een paar dagen waren ze allemaal dood. Het heb achter de koelkast en de wasmachine gezet waar de kinderen niet bij konden. Heb er 3 dood gevonden en denk dat de rest ergens dood ligt in de kelder van het huis oid.
Ja erg is dat he! Heel vroeger, hadden we ook weleens een muis. Maar dat was er dan eentje. Als je die had gevangen, dan zag je ze niet meer. Nee als ik merkte dat hij in huis liep had ik al meteen grove maatregelen genomen. Al vraag ik me af hoe lang hij zou leven met 3 katten in huis...
Pepermunt neerleggen, bleven ze bij ons door weg, volgens mn vriend Google houden muizen niet van pepermunt
Ik heb in m'n oude huis ook muizen gehad op zolder. We kwamen er toevallig achter omdat we wat op zolder wilden leggen en er ineens 'confetti' naar beneden kwam dwarrelen, de oude administratie van m'n man... Ik heb toen een valletje gezet met wat pindakaas erop. Die nacht was het meteen raak. De dag erna nog een val gezet en weer 1 gevangen. Dus ze waren met z'n tweeën. Daarna niks meer gehoord. Ik vond het wel heel erg zielig hoor, maar ja, als al mijn spullen kapotgeknaagd worden, ben ik ook zielig. Dus dit was de enige oplossing.
Ja, opzich vind ik het niet erg als er een muis op het dak zit. Zolang ie maar niet binnenkomt, want dan istie voor mij. (of de kat..) Ook die beestjes hebben recht op een leven. Alleen niet in mijn huis
Gewoon zorgen dat hij niet meer binnen kan. Meestal proberen ze het nog een paar dagen en gaan dan op zoek naar een ander adres. Zou was het bij ons wel, in ieder geval. Wij kregen via de meterkast een muis binnen die onder de deur van de hal in de keuken / woonkamer kwam. We hebben een paar dagen de kier onder de deur dichtgehouden met een plank. De eerste paar dagen hoorden we hem (of haar) nog regelmatig tegen die plank krabbelen. Toen we Houdini (al onze huisdieren hebben namen ) een paar dagen niet meer hoorden, hebben we de plank weggehaald en hij is niet meer teruggekomen.
Bob (ja we hebben hem een naam gegeven, zoonlief vond het heeeeel grappig natuurlijk) is weer op bezoek! Ik hoor hem tippelen. En steeds heen en weer. Volgens mij is hij een nest aan het maken boven zoonlief zn kamer ofzo. Ik ga toch maar gif halen, al zie ik wel enorm op tegen de stank, en vind ik het ook wel zielig voor Bob, mjah dan had ie maar een ander huisje moeten zoeken. Ik heb nog geen cm ruimte, dus ik kan echt geen dierkvriendelijke doos plaatsen, Of ik moet het plafond slopen. Wacht eens even! (Lampje gaat aan!). Zoonlief zijn verlichting deed het sinds vorige week opeens niet meer. Zou die knakker soms de kabels doorgeknaagd hebben? Ik zal straks nog een andere lamp proberen, en ze er dan allemaal indraaien (normaal zit er eentje in) dan wordt het lekker heet daarboven. Of zal hij dat juist prettig vinden die muis? Als ik alle 3 de lampen er in heb zitten, is het snikheet in zn kamer.