Goedemorgen, Ik heb hier een recept van Babi Pangang wat ik voor vanavond klaar wil maken. Ik heb 'doorregen runderlappen' nodig. Wat voor vlees is dat precies? Wat moet ik nu kopen? - rundvlees kogelbiefstuk, - rundvlees riblap, - rundvlees magere runderlappen, - rundvlees sukadelappen, - hacheevlees, - runder bieflap, - runderklapstuk, Wie kan mij helpen aan het juiste stukje vlees? Groetjes, Hanna Hier een gedeelte uit het recept: Je hebt nodig voor het vlees: Pond doorregen runderlappen in repen gesneden. 2 t.l gemberpoeder, 1 t.l. laospoeder, 1 t.l. knoflookpoeder, 1 t.l. uienpoeder, 4 e.l. ketjap manis (Yakso), 1 t.l. limoensap, zout en peper, 2 e.l olie Meng alle poeders met de limoensap en 2 e.l. ketjap manis. Schep dit door het in repen gesneden vlees. Laat het vlees hier minimaal een kwartier in marineren. Verwarm de olie in de pan. Laat het vlees dichtschroeien en doe daarna voor ong. 10 min. de deksel op de pan. Haal de deksel van de pan en laat nog 15 min. braden. Doe de rest van de ketjap manis (2 e.l.) erbij en laat nog 5 min. al omscheppend bakken. Doe het vlees over in een schaal en zet het eventjes onder de grill. Dit kan worden overgeslagen maar je vlees krijgt wel een lekker knapperig korstje.
Doorregen betekend dat er fijne "vetlijntjes" door het vlees lopen, dus niet donkerrood, maar gemarmerd met witte lijntjes Het probleem met rundvlees is alleen dat het vaak langer op moet staan, voordat het goed gar is. http://www.sjoep.nl/images/contentimages/runderlappen.jpg
ik denk zelf aan riblappen. maar de tijd die hier bij het recept staat krijg je het nooit lekker zacht. gaar gaat wel lukken maar lekker zacht niet of je moet het wel heel klein snijden dat het wel ietsje zachter word.
De runder of sucadelappen blijven hartstikke taai met deze kooktijd. Ik gebruik voor babi pangang varkenslappen.
dan zou ik een totaal ander recept gaan zoeken, want met runderlappen en 30 minuten garen, dan is het echt niet te eten. Rendang, staat al snel 2-3 uur te stoven. Misschien kun je kip nemen, dat is wel snel gaar.
Dat krijgje fijn gesneden ook niet gaar. Dat blijf taai en kun je een uur kauwen op 1 stukje. Wel handig natuurlijk eet je ook mindere
Ik zou voor kip gaan of anders kalfslappen. Runderlappen krijg je in zo'n korte tijd volgens mij niet eens lekker mals.
Het is goed gegaan. Ik heb biologische runderriblappen gekocht, in kleine, dunne stukjes gesneden. Eerst aangebakken in een braadpan, daarna deksel 10 minuten op de pan, btje sudderen, daarna deksel 10 minuten eraf en wat hoger vuur. Constant omscheppen. En op 't laatst nog ongeveer 10 minuten onder de grill. 't Was heerlijk! Helemaal niet taai. Wat ik vaak wel heb bij dit soort vlees. Dus hoe het komt dat het nu goed is gegaan... geen idee. Waarschijnlijk een gezonde koe.
Riblappen kun je mits mals net zo bakken als ribeye. Is van hetzelfde stuk van de koe. Of heel lang of heel kort bakken anders kunnen ze taai worden. Goede kwaliteit vlees wordt veel minder snel taai dus dan is t voor dit gerecht gewoon geschikt.