Hallo allemaal, Mijn zoontje is over een paar dagen 10 maanden. Hij is nooit een lange slaper geweest, sliep alleen maar hazeslaapjes! Ze zeggen allemaal, het wordt beter, maar wanneer dan??? D. wordt rond 6.15u wakker en zodra hij begint te huilen gaan we uit bed (rond 7.00u) Dan krijgt hij om 9.15u fruit en gaat om 9.30u naar bed. Hiervoor heeft hij al een keer in zijn ogen gewreven of gegapen, maar als ik hem dan in bed doe is het weer een kort slaapje. Rond 9.30u gaat hij dus naar bed tot ongeveer 11.00u (dit is de laatste tijd zo). Daarna gaat hij rond 14.00u naar bed en wordt dan na 45 minuten wakker en houdt het dan dus niet vol tot 1930u. Ik word zo moe van die korte slaapjes.. wil graag twee vaste slaapjes van 1.5u per keer maar ik kan het niet dwingen natuurlijk! ''s ochtends wordt hij vrolijk wakker na 1.5u slapen maar na het middagslaapje is het huilen! Hoe moet hij ooit 1 slaapje van 2uur slapen? Hij ligt om 19.30u in bed tot ong. 6.30u. Soms valt hij nog even in slaap, maar dan moet vriendje niet teveel rommelen in de badkamer en beneden (wat hij dus wel doet) Ik weet het soms echt niet meer en word gek van zijn gegaap en ogen wrijven!
Ja lastig is dat. Hier was mijn zoon ook nooit een hele goeie slaper met twee slaapjes maar sinds hij maar 1 slaapje heeft gaat het steeds beter. Soms tukt ie 's middags zo 4 uur weg, heerlijk!
Maak hem wakker in zijn ochtend slaapje?! laat hem 's ochtends niet die 1,5uur maken, maar bv 45 minuten. dat doe ik hier ook en dat werkt kennelijk! 's middags gaat ze dan rond 13 uur weer slapen, tot 15 uur, dan wordt ze ook echt zelf wakker. Ze red het dan net tot 20:00, soms pakt ze dat 3de slaapje nog, lekker bij ons, of even een powernap van 15 min in de box. Probeer het eens uit! xxx
Hoi, Ik herken het, wij hebben ook lang getobd met de slaapjes overdag. Zoon had geen zin om te gaan slapen en deed hij het wel ook kort idd. Hij kwam op mij ook geregeld moe over en was aan het einde van de dag niet echt gezellig meer. Rond 11 maand konden wij over op een slaapje, hij haalde dan de hele ochtend, at een boterham en ging na een flesje slapen rond 13.00. Meestal niet lang, maar wel zonder mopperen naar bed. Inmiddels loopt hij, verbruikt hij veel meer energie, kan hij ook zijn energie kwijt en gaat hij braaf naar bed tussen de middag. Hij slaapt meestal 1,5 uur soms max 3! Maar komt zijn dag zo goed door en gaat 's avonds lekker slapen. Ik heb niet echt een tip voor je hoe je het in het hier en nu kunt oplossen. Maar bij ons is het dus inderdaad beter geworden vanaf het moment dat mijn zoontje meer zelf kon en beter zijn energie kwijt kon! Ik herken je getob hiermee en ben erg blij dat we dat achter de rug hebben! Zoals mijn vriendin vaak zegt, het zijn allemaal fases! Succes!
Dit is ook ongeveer hoe het bij ons ging. Alleen was onze zoon 14 maanden toen hij naar 1 slaapje ging. Juist toen het 1 slaapje werd, ging het veel beter. Zoonlief gaat nu lachend rond 12.15 z'n bed in tot ergens tussen 14.00 en 15.00. Dan houdt hij het goed vol tot 19.15 en hij weer naar bed gaat. Succes!
Missch kun je hem om 6uur 's morgens een fles geven (krijgt hij dat nog of niet) en hem terug leggen in bed en kijken of hij nog verder slaapt. Dan kun je hem missch die ochtendslaap laten overslaan en hem alleen 's middags nog in bed leggen. Hier ook nooit een goede slaper gehad. Hij wilde overal maar bij zijn en alles zien. Voordeel was wel dat hij 's nachts sliep als een roosje... Verder geen tips sorry
Vanmorgen weer om 6.15u wakker.. Volgehouden tot 6.50u en toen er maar uitgehaald! Eigenlijk wil ik hem niet terugleggen, want dat kan ook niet als ik moet werken! Ik ben ook heel blij dat hij om 19.30u slaapt en heel de nacht ook! Eigenlijk slaapt hij 11u achter elkaar dus dat is best netjes!! Ik zal me er gewoon bij neer moeten leggen ben ik bang.. Maar je verwacht dat een baby van 10 maanden gewoon 2x 1.5u kan slapen overdag!!
onze oudste deed dat ook niet. Als kleine baby sliep ze 4, 5 x 3 kwartier op een dag. Ik had het gevoel dat ik haar de hele dag in en uit bed aan het halen was. Daarna heeft ze lange tijd 3 slaapjes gedaan: In de ochtend, begin van de middag ergens en rond etenstijd allemaal van 3 kwartier. Door dat laatste slaapje ging het precies goed en dan sliep ze s avonds ook gewoon weer. Op het kdv sliep ze overigens beter. Toen ze 14 maanden was ofzo, ging ze naar 1 slaapje en toen ze sliep ze eindelijk 1,5 uur! Maar langer dan dat heeft ze eigenlijk nooit geslapen. Toen de jongste geboren was, sliep ze dus ook al helemaal niet meer, vanaf een jaar of 2 was het nog maar zelden... Gelukkig slaapt de jongste een stuk beter .
Hai Dames Ik had ook problemen met mijn dochtertje (nu 5 maanden) ze sliep steeds maar 45 minuten. Snachts slaapt ze heel goed maar overdag was een probleem. Ik heb het boek van Tracy Hogg gelezen, de babyfluisteraar. Het heeft bij ons enorm geholpen ondanks dat we (mijn man en ik) erg sceptisch waren. Het is wel een beetje Amerikaans maar ja. Het lukt vrij snel, haar methode, en nu slaapt de kleine overdag 2x 1,5 uur achtereen en 1 x een hazenslaapje smiddags. Ze heeft een methode waarbij je je baby niet hoeft te laten huilen en ook niet bij je in bed moet leggen. Het zit ertussenin. Het heeft bij ons heel erg goed gewerkt. Als je baby gaapt en in de oogjes wrijft is je baby moe! Goed slapen is wel een must, maar het is heel lastig, bij ons ook nog soms. Groetjes!
Ik heb dit er even uit gehaald. Smiddags huilen komt op mij over als nog moe. Kan het zijn dat je hem er te snel uit haalt? Hier heeft zoonlief nog steeds dagen dat hij na even te hebben geslapen huilt en binnen 5 min weer slaapt. Rond die leeftijd had hij het regelmatig, maar duurde het soms ook echt langer voor hij weer sliep. Over 2 uur slapen; tijd zal het leren. Het hoeft ook niet 2 uur slapen te zijn! Wat jouw zoon wil. Vermoeidheid zorgt voor slechter slapen.. Hou dat in je achterhoofd. Ik heb een slaapkop, dus kwa dat kan ik makkelijk praten.
Ik zie niet altijd wanneer hij in zijn ogen wrijft, ben niet continu bij hem! Ik let beetje op de klok.. 2.5u na wakker weer naar bed. Behalve na middagslaapje, dan proberen we hem wakker te houden tot 19.30u en is hij zo'n 4uur wakker en valt dan ook meteen lekker in slaap!
Waarom MOET dat? Laat het jochie zelf zijn ritme bepalen. Hij slaapt 's nachts uitstekend als ik dat zo lees maar overdag slaapt hij maar kort. Lekker laten doen zou ik zeggen.
Hier ook een tijdje gehad van 3 korte slaapjes. Heb geprobeerd het ochtendslaapje een beetje te rekken, zodat hij wat later gaat slapen. Nu is het bij ons de ene dag: 7:00 wakker 11.30 -14.00 slapen 17.00-18.00/18.30 slapen 20.30 naar bed Andere dag 7:00 wakker 12.00-15.30 slapen 19.30 naar bed Misschien inderdaad na een slaapje van 3 kwartier even laten liggen/speen geven en wie weet slaapt hij dan nog even verder.
Nou, ik sta ook wel eens in de keuken of ik ben aan het stofzuigen boven.. Ik sta niet continu bij hem om te kijken of hij gaapt of in zijn ogen wrijft.. Jij wel? Ik laat hem ook altijd ff liggen als hij wakker wordt maar hij valt niet opnieuw in slaap... En op een gegeven moment zal er toch een slaapje komen, lijkt me beetje gek om op 2 jarige leeftijd nog twee slaapjes te hebben..
Die van mij is 10 maanden en gaat nu juist minder slapen. Die sliep altijd 2x een slaapje. De eerste ruim 1 uur en de 2de 2 uur. Maar hij zit er nu tussen in. 1 slaapje is te weinig, en 2 te veel. Dus ik laat hem nu 2x slapen, maar de 2de keer haal ik hem er eerder uit, anders slaapt hij 's avonds niet op tijd.
Hier tussen 7-8 uur op. Ontbijten met een papfles. 9.30 fruit (+water/sap etc) en naar bed. 11 uur uit bed. 12 uur brood + drinken Tussen 14-15 uur ergens naar bed Dan na een goed uurtje eruit en een tussendoortje +drinken 17 uur groente 19.30-20 uur naar bed met een lekkere fles. (soms nog ergens in de middag een fles van 120 of zo, we zitten nog tussen 2-3 flessen in)
Twee slaapjes van een uur dus.. Vanmorgen schrok (denk ik) kleintje na een half uurtje slapen wakker! Kreeg hem niet meer in slaap! Na 2.5u weer in bed gelegd en toen bijna 2 uur geslapen!! Hij was lekker vrolijk en hield het dus ook goed vol tot 19u fles en naar bed! Zou dus fijn zijn als hij 's ochtends kort slaapje doet, 9.30-10.30 en dan van 13.00-15.00u.. Maar ja, helaas kun je dat niet zo plannen of sturen