Herkenbaar? Peuter koorts, niet ziek, heeft het heel koud, geen eetlust + slecht slp

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Boordevol, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Mijn zoon klaagde gisteren de hele dag over dat hij het koud had. Hij maakte totaal geen zieke indruk alleen had hij een middagslaapje gedaan wat hij al tijden niet meer doet. Ik stond er niet bij stil tot ik s avonds bij het naar bed gaan voelde dat hij heel warm aanvoelde. Ik heb zijn temp gemeten en dit was 38,3. Omdat hij niet ziek oogde verder heb ik geen zetpil gegeven. De hele avond en nacht sliep hij erg onrustig en praatte veel in zijn slaap wat hij normaal niet doet.

Vandaag heb ik zijn temp niet gemeten (gaat nl gepaard met heel veel gedoe), hij lijkt weer niet ziek maar voelt af en aan heet aan. Hij heeft het de hele tijd koud en vandaag heeft hij geen eetlust. Alleen een broodje en koekje op en verder drinken.

Hij heeft verder geen uitslag en klaagt ook niet over pijn.

Iemand een idee wat dit kan betekenen? Hoe lang kan dit aanhouden en wat wil het zeggen dat hij wel koorts heeft maar verder niet ziekig oogt? We zijn gewoon boodschappen gaan doen en naar de speeltuin geweest. Ook thuis speelt hij gewoon alleen wil hij wat valer onder een deken op de bank omdat hij het koud heeft.

Nou een heel verhaal maar ben benieuwd.

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zoontje had ook n paar dagen,bijna een week zo 38,6-38,3.maar dan kreeg het ineens tegen 40 en loop neus,hoest. goed laten drinken en uit laten rusten. zijn afweer is dus aan het werk. hoeft niet dat hij helemaal ziek te worden met 40graden koorts enzo. maar wel laten checken bij HA.omdat dit jaar een akelige longontsteking heerst. beterschap.

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Belize, toch wel de huisarts benaderen? Ik dacht dat hoeft niet omdat hij verder niet ziekig is. Hoe herken je longontsteking of iets in die richting? Morgen bel ik evt voor de zekerheid wel even omdat we anders het weekend ingaan. Maar eigenlijk maak ik me (voo het eerst haha) geen zorgen omdat hij dus verder zich niet ziekig gedraagd. Maar het is wel duidelijk dat er iets speelt.

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Klinkt meer als een virusje of zo...
    Bij longontsteking hoort vaak hoge koorts (40gr), dus dan wel even HA raadplegen. Verder proberen hem wel zoveel mogelijk te laten drinken....
    Beterschap!

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    is moeilijk om longontsteking te herkennen.HA luistert de longen. bel even eerst.ze weten precies wat heerst en hoe het eruitziet en waar je moet opletten. tim kreeg dus op n gegeven moment toch 40graden en hoest en loopneus. ik weet niet of t iets uit zou maken als ik hem eerder met 38+ graden naar ha gebracht had. maar ik heb hem niet met 38+graden nr HA gebracht.

6. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Ik bel morgen voor de zekerheid wel even maar meer omdat we dan het weekend ingaan en dan niet zo snel de hap zou willen bellen. Oh ja, hij 'snurkt' wel zwaar ineens. Dus misschien toch een verkoudheidsvirusje ofzo?

7. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Ik vind het maar gek. Gisteren overdag dus op de kou en geen eerlust na niets te merken. Zodra hij slaapt wordt hij na een uur al onrustig wakker, huilerig en heel erg klappertanden van de kou. Rest van de nacht heel onrustig slapen en meerdere keren wakker worden al pratend en van de kou. Hij voelde ook heet aan.

Vandaag wil hij niet ontbijten maar is gewoon weer actief en voelt niet heet aan en heeft het ook nog niet over kou gehad. Het lijkt wel alsof als hij net wakker is er niks meer te merken is van de nacht. En later op de dag krijgt hij het weer koud enzo maar echt ziek is hij nog steeds niet. Geen hoesten kuchen loopneus of wat dan ook.

Alleen geen eetlust plus koud en af en toe koorts. Ben benieuwd naar de rest van de dag. Dit is dus sinds woensdag en zijn broetje noch zijn vader of ik merken bij ons zelf iets dus denk dat het ook niet besmettelijk is. Hoop niet dat ik te vroeg juich haha.

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    koud kan hij voelen omdat hij niet eet denk ik?

9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Gister heeft hij dus 1 boterham en 1 koekje gegeten. Vandaag nog niks, alleen gedronken. Maar heel koud heeft hij het alleen als hij heel warm aanvoelt. Dus denk van de koorts. Maar het is overduidelijk dat hij iets onder de leden heeft, misschien moet het nog goed uitkomen en anders hoop ik dat het zo mild blijft en hij snel weer de oude is. Niet eten kan hij echt niet hebben.

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik doe n drupple babyolie op termometer om t makkelijker te meten. hoop t snel beter wordt!

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Helaas wordt hij al helemaaaal overstuur als ie alleen de thermometer ziet. Dan helpt niks en moet ik het samen met papa doen want hij slaat in de wilde weg. Hij wil helaas echt niks eten, ook geen koekje of croissantje wat hij normaal gesproken graag eet. Hij heeft nu een waterijsje op en verder alleen drinken. Ik heb net kauwtabletten paracetamol gehaald. Wat een uitvinding! Ipv zetpil want dat is nog meer drama. Dit omdat de huisartsassisente aangaf dat het beter is wel pcm te geven voor het slapen aangezien hij zo slecht en onrustig slaapt door de koorts.

Deel Deze Pagina