Mag de gemeente zomaar de straatindeling aanpassen?

Discussie in 'De lounge' gestart door 1981Mama, 2 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik kreeg vandaag een brief thuis dat de gemeente onze straat opnieuw gaat bestraten, n dat ze daarbij ook hebben besloten om de drempels op een andere plaats te leggen.

De drempels liggen nu bij niemand voor de deur, maar in de nieuwe situatie, je raadt het al, komt ie precies bij mij voor de deur te liggen.

Kan ik daar nog protest tegen aantekenen? Er stond niets over inspraak maar gewoon als mededeling dat ze het eind deze maand gaan doen

2. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Het eerste wat bij mij opkomt is, waarom zou je daar bezwaar tegen willen aantekenen? Ik woon al jaren aan een drempel, een vrij lange eigenlijk, weet niet of dat iets uit zou maken, maar heb hier eigenlijk nooit problemen mee gehad....
    Dus, warom zou je bezwaar willen Aantekenen?

3. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Er is geen verkeersbesluit nodig bij de aanleg van een drempel, omdat de functie van de weg niet wijzigt. Je kunt dus geen bezwaar maken. Wellicht kun je samen met omwonenden in het geweer komen tegen de nog aan te leggen verkeersdrempels. Maar sowieso contact opnemen met de gemeente en overleggen.

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Wat is je bezwaar tegen die drempel dan precies? Ik heb ook een drempel voor de deur en merk daar verder niks van eigenlijk :)

5. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Hier ook een drempel voor de deur.
    Wij hebben juist aangegeven, volgend jaar wordt alles opnieuw bestraat, dat we de drempel graag terug willen!

Wat is je bezwaar??
    Bijna, op een enkele idioot na, elke weggebruiker remt namelijk/mindert vaart, bij een drempel.

6. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik zou er juist heel blij mee zijn! Wij hebben ook een drempel voor de deur en juist hier rijdt men veel minder hard dan in de rest van de straat. Tel je zegeningen.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vraag mij net als mijn voorgangers af wat het bezwaar tegen een drempel zou zijn?

Of je bezwaar kan maken...geen idee?

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    De drempel lag eerst 2 huizen verderop (waar geen huis staat). Genoeg drempels hier in de straat sowieso. Maar de nieuwe komt ook nog voor mijn parkeerplaatsjes (nou ja, openbaar parkeren hier maar iig mijn eerste 3 opties) en ik ben niet zo stabiel dus ik zie mezelf al vallen :(

Ze rijden hier sowieso keihard door de straat helaas

9. Noorie

Noorie Niet meer actief

Maar dan is een drempel juist fijn toch? Dan rijden ze niet zo hard lijkt me

10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Lijkt mij ook?

11. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Wij hebben ook een drempel voor de drie. Een heel groot nafeeel is dat een aantal mensen op de elektrische fiets bij ons over de stoep fietsen omdat ze de drempel irritant vinden.

Dus dan rijden ze met 25 km per uur over de stoep.

We hebben er weleens wat van gezegd, maar ze trekken zich er niets van aan.

12. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Wat voor woning heb je? Ik ben hier bekend mee helaas.
    Bij oude woningen met een houten/stalen fundering kan er schade optreden bij het plaatsen van drempels.

13. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik zou ze morgen gewoon even bellen en aangeven wat je zorgen zijn! Ambtenaren zijn ook maar mensen ;)

Deel Deze Pagina