Wij gaan over een paar weken naar Spanje, hebben daar een auto'tje gehuurd. Nu vraag ik mij af: hoe kan ik een baby het beste in de auto kleden met die warmte? Hij is van zichzelf al erg warm en zweet snel in het zitje. Het liefst doe ik hem alleen een rompertje aan maar is dat niet te weinig ivm mogelijke tocht of zon dat door de ramen komt? Weet niet of de auto een airco heeft eigenlijk. Is het verstandig om de ramen dicht te laten onder het rijden? Ik wil in elk geval wel iets voor de ramen hangen. Iemand ervaring of tips?
Hey, Ten eerste denk ik dat als je tegenwoordig een auto huurt er wel degelijk airco inzit, en daar zou ik dus rekening mee houden. Als er inderdaad een airco inzit is een rompertje veel te "koud"8) Gewoon een t shirtje en korte broek is voldoende. Je hebt er dan ook geen hemd onder. "Zet de airco aub niet te koud" , veel mensen maken hier fouten mee, gewoonweg omdat ze er geen ervaring mee hebben. Ja voor jullie is het heerlijk koel, maar het kleintje kan niet zeggen dat ze het koud heeft. Schrik er niet van als je na een week of zo een flinke kou te pakken hebt (Zo ook met airco's in hotelrooms) Plus je moet de auto ook weer uit, wat betekend dat je weer ineens in die knotsgekke hitte terecht komt. Tegenwoordig heb je van die zonneschermen die je over de achterdeur ramen heen kunt schuiven, misschien een idee om die mee te nemen? Anders doet een handdoek ook veel! Nou ik hoop dat je een hele fijne vakantie hebt! Dit is alleen maar wat ik aanraad, dus niet iets wat je moet opvolgen! Wij hebben hier zomers boven de 40 graden wij hebben onze airco dan op 26 graden staan
Aussi: welk land woon jij dan? Bedankt voor je advies! Auto in en uit idd lijkt me niet bevordelijk voor zo'n kleine. Daarvoor dacht is msschien in de auto een dunne doek om, die kan buiten weer af?
Ik denk Australie? Je zal toch wel airco hebben gehuurd? Kan je zo nakijken op de bon: "ac" staat er dan. Zijn altijd vrij nieuwe auto's en die hebben tegenwoordig allemaal airco. Wij zetten de airco nooit heel koud; wel zetten we eerst de airco paar minuten aan (LO_FAST) en dan pas kind erin. In de zon kan de temp in de auto oplopen tot 40 graden of meer. Wij hadden zo'n raamding mee van de Halfords, dat frummel je gewoon op. Ramen open en airco aan is dom, dat kost je alleen benzine.
Wij hadden een hydrofiel aan het raam hangen.. raampje open, hydrofiel doek er tussen , raampje dicht. En anders een handdoek, tussen de deur, aan de buitenkant, maar dat wil nog weleens 'klepperen' . Verder in het zitje zelf hadden we ook een hydrofiel doek, om het zweten een beetje tegen te gaan en sowieso voor het hygienische idee en oja, ook omdat het stoeltje nog weleens warm was als de auto in de zon gestaan had.