Help motivatie kwijt

Discussie in 'De lounge' gestart door Eline1989, 1 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eline1989

Eline1989 Lid

25 aug 2018
    5
    0
    1
    Vrouw
    Sinds dit jaar ben ik begonnen met volwassenonderwijs om alsnog mijn middelbareschooldiploma te halen. Ik ben erg gemotiveerd, maar ik voel me niet serieus genomen daar. Voor mijn gevoel word ik als een kleuter behandeld in plaats van een volwassene. Ik zal wat voorbeelden geven waaruit mijn gevoel voortkomt. Zo mag je niet op je telefoon kijken, ook niet heel even. Wanneer je dit wel doet moet je je telefoon inleveren bij de docent en krijg je hem aan het einde van de dag pas weer terug. Ik vind het wel of niet op je telefoon kijken, vooral in het volwassenonderwijs, je eigen verantwoordelijkheid. Naar de wc gaan mag ook niet tijdens de les. Ik snap dat dit niet kan tijdens de instructie, maar tijdens het maken van de opdrachten moet het kunnen vind ik. Aangezien we vrij weinig tijd tussen de lessen door hebben, kun je soms vrij lang niet naar de wc. Wegens omstandigheden heb ik mijn rijbewijs nog niet gehaald waardoor ik dus ben aangewezen op het openbaar vervoer. Nu is er geen enkele mogelijkheid om eerder weg te gaan uit de les, al is het maar 5 minuten. Hierdoor komt het vaak voor dat ik mijn bus net niet haal en een uur moet wachten.
    Ik wil erg graag een diploma halen, maar mijn motivatie raakt zo langzamerhand op door het kinderachtige gedrag van ‘volwassenonderwijs’. Mijn studiebegeleider neemt mij hierin niet serieus en wuift het weg. Hebben jullie advies voor mij?

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Youtan, Juul75, Luna86 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Tove

Tove Niet meer actief

Het volwassenonderwijs duurt natuurlijk geen jaren. Daarmee wil ik zeggen dat nu doorzetten je uiteindelijk veel meer oplevert dan nu stoppen. Daarbij is werk/vervolgopleiding ook niet altijd leuk en soms ook behoorlijk kinderachtig. Ik snap dat het vervelend is, maar ik zou proberen te bekijken waarvoor je het doet ipv wat er allemaal niet mag.

4. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Accepteer de regels en ga gewoon door. Dat is mijn advies. Zonder een diploma kom je niet ver in dit leven. En ik vind dat ge-rel tegen de regels eerder kinderachtig dan dat ik de regels kinderachtig vind. Die zullen er echt wel zijn met een reden. Er zitten natuurlijk mensen tussen de leerlingen die zulke strenge regels nodig hebben. Waarschijnlijk omdat ze al eerder moeite hadden met gezag, zich aan de regels houden en andere zaken waardoor een schoolcarrière dermate niet gelukt dat je als volwassene je middelbare diploma nog moet halen. En je kan niet het ene groepje wel aan bepaalde regels houden en iemand anders niet. Die gelden dan nou eenmaal voor iedereen. Dus even uitzingen en zorgen dat je dat diploma binnen haalt. De rest is allemaal bijzaak! :thumup:

flipflop, Paardenbloem, jolien 1986 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik snap nooit zo goed waarom mensen een account aanmaken op zwangerschapspagina en vervolgens een eerste topic openen dat he-le-maal niets met zwangerschap te maken heeft. Echt in de verste verte nog niet.

Juul75, Sado, Paardenbloem en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Tove

Tove Niet meer actief

Er komen hier toch ook mensen die voorlopig niet zwanger willen worden of al klaar zijn of wat dan ook?:oops:

Stampertje1, Ysabella en DastyQueen vinden dit leuk.
  7. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Het eerste wat in mij opkomt nav je verhaal. Als je straks voor een werkgever werkt kan je ook niet elke dag 5 minuten eerder weg omdat je anders je ov mist. Dit is de voorbereiding op het echte leven. Telefoon inleveren en niet naar het toilet mogen vind ik overigens ook erg kinderachtig.

Oona, Suusjeee en Nescio vinden dit leuk.
  8. DastyQueen

Ik ben hier ook ooit terecht gekomen via google toen ik nog niet met zwanger worden bezig was en daarna blijven plakken.

Ysabella en Tove vinden dit leuk.
  9. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Omdat het viva-forum kut is? :p

Youtan, Deliana, iMoeder en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Tove

Tove Niet meer actief

Ja precies! Volgens mij zijn dat er meer.

DastyQueen vindt dit leuk.
  11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik vind het heel normale regels. Ik kan me herinneren dat wij dat vroeger ook niet mochten, telefoon/wc tijdens de les. In het linda artikel staat dat er 10 minuten tijd is om van de ene les naar de andere te gaan, wij hadden er maar 5. Dus die 10 minuten vind ik nog erg ruim. Ik vind het aanstellen..

Paardenbloem en jolien 1986 vinden dit leuk.
  12. Nimue

Nimue Niet meer actief

Tja ik ben ook niet zo van het autoritaire en vind dingen zoals niet mogen drinken of naar de wc mogen in de klas echt pure onzin. Voor kinderen maar ook zeker voor volwassenen, in mijn ogen zijn dat gewoon dingen die moeten en die je dus een ander niet mag verbieden. Wel of niet eerder mogen gaan of op je telefoon mogen valt natuurlijk allebei wat voor te zeggen. Zelf zou ik indien de persoon genoeg inzet toont daar niet zo moeilijk over doen maar ik vind het opzich geen gekke regels in een klas, aangezien het anderen ook kan afleiden.

Stampertje1 vindt dit leuk.
  13. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik ga mijn account maar opzeggen dan. Weet iemand nog een leuk bejaardenforum?

Youtan, Deliana, Snoopy1979 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. In your eyes

Mijn oma heeft haar man ontmoet op het forum van omroep max, dus als je toevallig ook nog interesse hebt in een minnaar.... ;)

Marchella, Deliana, Whysteria en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Nee, die heb ik al genoeg! :thumup:

Marchella, Snoopy1979, Paardenbloem en 7 anderen vinden dit leuk.
  16. In your eyes

Ontopic: ik vind -zeker wanneer het gaat om telefoongebruik- dat het een kwestie is van respect naar de leerkracht toe.
    Ik zie ook geen regels die ik echt vreemd vind, en eerlijk gezegd vind ik jou een beetje verwend overkomen om over zoiets futiels te klagen aangezien het ook al bij Linda stond.

jolien 1986 vindt dit leuk.
  17. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik vind ook dat leerlingen van hun telefoon af moeten blijven weet je hoe vervelend het is om les te geven en iedereen maar in de telefoon,s zit en vervolgens zich afvragen waarom ze iets niet snappen of behaald hebben.

Ik heb trouwens nooit me diploma gehaald toen ben ik bij niveau 1 begonnen :p

18. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik bedoel natuurlijk niet te zeggen dat we het hier niet over iets anders dan zwangerschap kunnen hebben. Ik snap alleen niet als je blijkbaar advies wilt over je opleiding hoe je dan uitkomt bij zwangerschapspagina...

19. DastyQueen

Jij geeft les?

sleutelbloem en Spoetnik vinden dit leuk.
  20. DastyQueen

Sommige mensen lezen al heel lang mee hier voor ze ook daadwerkelijk een account aanmaken en gaan reageren. Tenminste dat is mijn eigen ervaring ;)

Deel Deze Pagina