placenta met thuisbevalling?!

Discussion in 'De bevalling' started by hartmannetje, Nov 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hartmannetje

hartmannetje Actief lid

Jul 20, 2011
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft...
    Als je thuis wilt bevallen,waar laat je dan de placenta?
    in het ziekenhuis gooien ze hem geloof ik weg ofzo9,maar ik kan dat thuis toch niet zomaar bij het afval gaan gooien?
    Weet iemand wat ik daarmee moet gaan doen?

2. uil85

uil85 Actief lid

Feb 19, 2013
    320
    12
    18
    Die van mij is toch echt in de kliko beland hoor.. De verloskundige vroeg wel wat we er mee wilden doen.. Sommige mensen begraven hem en planten er een boompje op, en ze had zelfs eens meegemaakt dat mensen hem in de vriezer wilden houden.. Dus.. mogelijkheden genoeg..:D

3. hartmannetje

hartmannetje Actief lid

Jul 20, 2011
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke dus het mag in de kliko....alleen wel wat onsmakelijk,maar ja misschien in 3 of 4 zakken weggooien dan maar...

4. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    Vuilniszak er omheen en klaar. Is meer het idee denk ik. Er zitten wel meer onsmakelijke dingen in de kliko toch?! :D

5. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,465
    3,910
    113
    Female
  6. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Hij is niet zo groot dat je vier zakken nodig hebt hoor :p

7. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Ieuwww....

Ik ben (weer) in het ziekenhuis bevallen en hij is (weer) opgestuurd voor ontstekings check, maar ik zou hem thuis ook in de kliko doen. Ik wilde hem deze keer ook niet weer zien. Vond het erg onsmakelijk. Ik keek liever naar dat kindje in mijn armen :)

8. hartmannetje

hartmannetje Actief lid

Jul 20, 2011
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee oke,maar je zal er maar per ongeluk met je hand aankomen als je iets in de bak probeert te stampen ieuwwww.

9. Daar hoef je jezelf geen zorgen over te maken, dat regelt de kraamzorg wel ;)

Ik heb trouwens wel gekeken en uitleg gekregen over de placenta. Vond het machtig interessant om te zien waar ons mannetje al die tijd in had gezeten!! :D

10. Miek22

Miek22 Actief lid

Sep 29, 2011
    325
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Verloskundige controleert of de placenta compleet is en vraagt dan nog wat je ermee wilt. Mag gewoon in de kliko hoor, stoppen 'm in een vuilniszak en weg ermee ;)

11. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    De mijne bleef in het ziekenhuis. Thuis gaat hij gewoon in de kliko. Vuilniszak eromheen, dichtknopen en evt nog een extra zak erom.

12. nedjla

nedjla Fanatiek lid

Jun 16, 2008
    1,773
    40
    48
    wij hebben van de 2 thuis bevallingen de placenta gewoon in de tuin begraven wel in een zak

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Getver ik kom niet met mijn handen in de kliko, het liefst blijf ik op een meter afstand als ik er iets in gooi.

14. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Ik ook hoor. Ze hebben hem bij de 1e in het ZH laten zien. Echt een huisje. Echt intressant om te zien.

15. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

Jan 12, 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vond er niks vies aan, het is toch prachtig dat je kleine wondertje in zoiets kan groeien tot het mensje wat het is wat uit je kwam?
    de placenta hebben we eerst in de vriezer bewaard, omdat het nog mega winter was. tot de grond niet meer zo hard was en de kleine 3 maanden was hebben we de placenta in de tuin begraven met een perenboompje erbovenop.

16. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,855
    2
    38
    NULL
    Alles ging zo het vuilniszakje in ;).
    Gelukkig hebben wij alleen ondergrondse containers dus hij heeft niet nog 2 weken in een kliko gelegen hahahahaha.

Toen ik onder de douche vandaan kwam, was het of er niks gebeurd was op de slaapkamer.
    Ik vond het overigens niet vies, maar heel indrukwekkend.
    Het is toch mooi om te zien dat jou kindje daar 9 maanden in geleefd heeft?

17. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Geloof me, net na de bevalling ga jij je echt niet druk maken waar de placenta heen gaat. Ik heb hem idd bekeken en wat de kraamverzorgende er toen mee gedaan heeft.. vast in de container beland maar heb dat echt niet meegekregen. Ik ging idd douchen en daarna was er niets meer te zien in de slaapkamer wat met een bevalling te maken had, behalve de baby dan ;)

18. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ff om en om in de pan:D:D:D:p:p:p

19. Kittie

Kittie Actief lid

Sep 30, 2013
    107
    0
    0
    Doe je hem in de vriezer, kom je 'em volgende zomer tegen naast de hamburgers als je gaat bbq-en.

'Schat, wat voor vlees is dit?'

Ik denk niet dat ik 'em zou bewaren.

20. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Wij hebben hem gewoon in zo'n grijze vuilniszak gedaan, goed dichtgeknoopt en in de kliko gegooid.

Share This Page