Ik ben bevallen in een shirtje met korte mouwen en geen bh. (Kwam uit bad en wilde geen bh meer aan haha). Rest bloot want ook al was het 1/2 jan het is in een kraamhotel gewoon warm haha. Thuis had ik een huispak of een zwarte huisbroek aan met normale bovenkleding.
Bij de eerste ben ik bevallen in een oud t-shirt van mijn man. Bij de andere twee in mijn eigen nachthemd. Alle drie min of meer in de winter. En idd sokken, want ik had koude voeten. Na de bevalling droeg ik de eerste twee dagen gewoon de hele dag mijn pyjama. Na een paar dagen trok ik weer gewone kleren aan. Bij de laatste kon ik direct weer in mijn normale kleding, bij de andere twee heb ik nog positiekleding gedragen in de kraamweek.
Ik had van tevoren precies bedacht wat ik aan wilde om in te bevallen. Maar had iets heel anders aan, haha! Ik wilde graag een zwart lang truitje of jurkje aan. Zodat het over mijn billen zou vallen als ik nog wat rond wilde lopen. En op zwart zie je het bloed niet, voor de foto's een stuk mooier In de kraamweek gewoon lekker huisbroeken, een shirtje en een lekker fleecevest En geen bh, heerlijk!
In het ziekenhuis is het bloed heet hahaha!!! Dit natuurlijk om je kindje goed warm te houden dus een topje is prima. Ik had voor na de bevalling een soort pyjama broek gekocht (draag ik normaal nooit). Die heb ik niet eens gebruikt. Omdat ik een spoedks heb gehad, zat deze niet lekker op de wond. Ik had gelukkig m'n zwangerschaps jogging broek nog bij me van de rit naar het ziekenhuis toe en die zat prima. Beetje ruim, maar knelde tenminste niet. Deze draag ik nu nog, al ik weet dat er niemand komt. Ga ik naar buiten, of komt er bezoek, dan draag ik mijn zwangerschaps jeans. Ben al wel heel wat kilo's kwijt, maar nog lang niet genoeg om m'n "normale" broeken weer aan te kunnen. Hangt er dus allemaal vanaf hoe de bevalling verloopt en waar jij je goed bij voelt! Hier trouwens ook hele charmante "grote" witte onderbroeken van de Hema aan gehad!! Zitten lekker hoog (knelde dus niet op m'n buik wond) en je kraamverband past er prima in.
Haha siertje ja ik heb al 2 kids gekregen in het zk maar dat was midden zomer dus ik weet te nu gewoon niet zo Heb wel gewone slips van de hema.... Misschien toch nog wat shorts erbij halen dan.
Daar maakte ik me ook druk over voor de bevalling. Toen het eenmaal zover was ging ik naar het ZH in mijn t-shirt waarin ik wilde bevallen. Daarover mijn gebreide jurk, die ik overdag aan had en een joggingbroek. Erg charmant. Ook droeg ik mijn crocs, die ik thuis als pantoffels aan heb. Op dat moment interesseerd het je echt niet meer haha. Voor de kraamtijd had ik idd wel strakke boxers voor het kraamverband. In bed alleen een shirtje, zat op een kraammatje en had het dekbed over me heen. Uit bed een joggingbroek erbij aan.
ik had een bij de buste gelokte jurk aan van katoen strapless die kon ik makkelijk naar boven of beneden schuiven daardoor, ondanks dat je geen ondergoed aan kon voelde ik me niet bloot en was het super handig. ook bij het krijgen van een ruggenprik, aanleggen noem maar op kon alle kanten op en zat heerlijk want geloof me je kan het aardig warm krijgen
Ik heb ook een speciaal (nacht)jurkje gekocht waar ik in wil bevallen. Zwart met spaghettibandjes inderdaad. Verder heb ik 2 huispakken aangeschaft. Rib uit m'n lijf haha, maar ook na de raamwerk zijn ze lekker dus dat geniet ik er wel uit. Nu loop ik thuis het liefst in m'n onesie rond, maar dat lijkt me in de kramwerk niet handig met de kraamverbanden.
Ik had een netter joggingspak, netjes zwart en kon ik afwisselen met verschillende kleuren shirtjes, die lekker comfy zaten maar toch ook gekleed en door het jasje van het pak werd mijn buikje verbloemd hihi Bevalling zelf had ik hempje aan die iets langer viel dan normaal
grote onderbroeken zijn idd wel erg prettig, voor je buik en om alles passend te maken qua kraamverband e.d. en natuurlijk sokken tijdens je bevalling en hempje in een wat donkerdere kleur (ivm evt bloed) verder zou ik me niet te druk maken, het is al snel goed haha
Ben ik dan echt zo erg dat ik in de kraamweek heel erg graag weer mijn eigen kleding aan wilde? Het was bloedheet en ik wilde toch echt weer mijn lekkere zomerjurkjes, rokjes en korte broeken aan! Bij mijn buik zat het wat strak en met een elastiekje rond de knoop ging het met gemak! Ik was al die flubber kleding en zwangerschapskleding zo beu....
Ik had tijdens de bevalling een nachthemdje aan (met spagettibandjes) en had dikke sokken en een oud groot vest mee voor het geval dat ik het heel koud zou krijgen. Ik had voor de kraamweek een mooi huispak/joggingpak gekocht (mooi roze van h&m) en een paar voedingstops. Maar ik had ook een paar leggings en droeg de tuiniekjes die ik in m'n zwangerschap ook al aanhad. Die tuiniekjes zijn wel echt een uitkomst hoor, tuiniekje aan, legging eronder, net zo comfi als een huispak maar je kan d'r ook gewoon mee over straat. (Zijn van die lange t-shirts van h&m zeg maar). Owja en boxershorts. Ik heb een bloedhekel aan gewone onderbroeken en ik weiger deze dan ook aan te trekken, zelfs in m'n kraamweken niet. En in boxers passen de kraamverbanden net zo goed.
Ja ik hou ook in mijn achterhoofd dat ik na de bevalling lang niet mooi strak ben nog dus daar wil ik wel mijn kleren op aanpassen
Ik ben naakt bevallen. Was niet in de planning, maar omdat ik net voor de persweeën in bad ben gegaan om de weeën op te vangen had ik niet veel puf meer om nog een T-shirt aan te trekken om te gaan persen . In de kraamweek heb ik lange topjes met een joggingbroek aangedaan. Lekker comfortabel! Door de knip en de vele hechtingen (en na een dag een mega blauwe plek) zou ik strakke broeken niet verdragen hebben .
Bevalling een lang shirt Voor de terugreis en de kraamweek zwarte leggings en jurkjes, loszittende rokjes en shirts. Toch een beetje leuk voor mezelf en de visite. Wil dat zelf Moet er niet aan denken een spijkerbroek ofzo te dragen. Nu nog steeds leggings enzo aan
Ik heb het linker (de effe beige) huispak/ jumpsuit besteld voor in mijn kraamweek en erna http://nl.nextdirect.com/en/x52272s2
Is leuk maar wel een gedoe om dat iedere keer helemaal uit te doen, en ivm kraambloed zou ik liever een donkerdere kleur kiezen Maar heb er idd ook een paar gezien zien er leuk uit!
Ik had wat leuke huispakken gekocht bij de primark en qua ondergoed shorts van de Hema. Alleen totaal geen rekening mee gehouden dat het uiteindelijk wel eens een keizersnee zou kunnen worden en dus vond ik de broeken die ik had niet fijn zitten ivm de wond. Ook de boxershortjes zaten met de rand precies op de wond. Heb het wel op kunnen lossen door alles heel hoog op te trekken zeg maar maar had in dat geweten dan had ik daar wel ff rekening mee gehouden en voor het vloeien vind ik die netbroekjes van het zkh het fijnst! Ik had er stiekem wat meegenomen uit t zkh die lagen in dezelfde kast als mijn spullen (oei, hoop niet dat ik nu een hoop commentaar over mee heen krijg) Verder ben ik beide keren bevallen in een zwart nachthemd wat er nog een beetje leuk en modern uitzag (al kwam die van de zeeman!!)