Kleding borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Meis28, 22 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik wil graag borstvoeding geven aan ons kleintje wanneer het zo ver is. Nu vraag ik me af of ik rekening moet houden met bepaalde kleding, want het is misschien lastig om een trui aan te hebben waar geen rits of knopen in zitten?? Ik heb wel twee voedings hempjes en heb een paar voedings BH's, maar verder heb ik eigenlijk weinig kleding met knoopjes en ritsen.. Is dit belangrijk of kun je ook wel gewoon makkelijk je trui omhoog doen zegmaar? Weet niet of ik nog wat moet aanschaffen

2. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Voedingsbeha is inderdaad wel handig. Voor de rest had ik rekbare hempjes onder mijn kleding, zodat je buik bedekt blijft en lekker warm... ;)
    Verder had ik rekbare shirtjes met vesten aan of een rekbare trui. Ik vond voedingskleding niet handig, ik vond het veel makkelijker om er rekening mee te houden dat mijn 'gewone' kleding rekbaar is. Kijk dus even in je kast wat allemaal makkelijk omhoog te tillen is! :)
    En daarna is het oefenen! :p

3. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Inderdaad voedingsbeha aan, strechhempje en dan gewone trui of vest (niet te dik of koltrui). Bij voeden trui omhoog, hempje naar beneden bh open, kind aankoppelen. Als je dikke trui aan hebt is het onhandig, want veel stof in je nek ;)
    Thuis voed ik gewoon met blote buik, hangend op bank trouwens :D geen gedoe met discreet doen. Heerlijk.

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.411
    17.379
    113
    voedingshemden van de H&M vind ik wel fijn, voor de rest gewoon normale kleding die makkelijk omhoog/open kan.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Een voedingsbh of een bh die niet te strak zit zodat je hem makkelijk even opzij kunt schuiven. (Dus geen voorgevulde cups of beugels, dat zit dan niet lekker.) Voedingskleding heb ik zelden gebruikt en vond ik ook niet echt makkelijker. Twee laagjes werkt voor mij beter; trui omhoog, hemdje omlaag, bh open of opzij en dan heb je gewoon een nette opening, terwijl je borst rondom bedekt is. Ook geen blote buik of rug ofzo.
    Wel is het in het begin even oefenen. De eerste dagen / weekjes is het makkelijker om kleding te hebben waarbij je wel de hele borst kunt ontbloten. Je kindje moet nog goed leren aanhappen en het is voor jou dan wel belangrijk dat je goed kunt meekijken.
    Zodra jullie meer op elkaar ingespeeld zijn, kun je het allemaal wat discreter doen.

Het enige waar ik nu nog rekening mee houd, is dat ik geen dikke truien aan doe omdat dat niet lekker zit, zo'n dikke prop onder je kin als je de trui omhoog doet. Ik heb dus vooral veel van die longsleeves (met een jasje of vestje erover voor de warmte) of dunne truien.

6. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik ben dan weer wel fan van borstvoedingskleding. En omdat TS (en anderen) misschien graag ook wat ervaringen in die richting leest...

Ondertussen heb ik een hele garderobe, en vele verschillende modellen en types opening. Maar ik ben de eerste keer ook rustig gestart met wat goedkope voedingsbh's en shirtjes van H&M. Later heb ik iets betere en duurdere bh's (Carriwell en Anita) en shirtjes (o.a. Mama Licious en Prémaman) bijgekocht omdat ik het wel handig vond maar ook prijzig allemaal. Ik wist ook niet of er nog kindjes zouden mogen komen, en of ik lang zou kunnen voeden. Inmiddels voed ik mijn 3de en heb ik nu alles samen bijna 5 jaar een kind aan de borst (hopelijk komt daar nog 2-3 jaar bij).

Vanaf mijn tweede ben ik helemaal los gegaan qua borstvoedingskleding. Ik kocht mooiere, comfortabelere bh's (o.a. HOTmilk, Cake Lingerie en Mammae). Verder kleedjes, shirtjes en tuniekjes met allerlei types voedingopening. Nog steeds vind ik de typische Boob opening de makkelijkste, maar het zijn vaak niet de meest elegante modellen van shirtjes.

Toch bestaan er ook veel heel mooie en elegante, comfortabele en toch praktische kleding. Qua merken denk ik dan aan Boob (vnl. handig en daar kies ik zeker nu op wintersport vooral voor), maar ook Moters en Vogue, Noppies (samenwerking met Esprit, vergelijkbare prijs kwaliteit verhouding), Japanese Weekend, Isabella Oliver (very stylish, wel iets hogere prijsklasse), Milker, Peaks of London, Pomkin, Seraphine,... Qua opening heb je veel meer keuze dan de Boob flap of de H&M (en andere budgetmerken) overslag (die ik persoonlijk ellende vind). Er zijn mooie watervalhals oplossingen, gedrapeerde lagen (horizontaal of vertikaal), ingenieuze ritsoplossingen, vleermuismodelletjes,...

Qua winterkleding kies ik voor een voedingsshirtje (t-shirt, longsleeve, coltruitje... naar gelang de omstandigheden) met daarover een vest (cardigan, wollen vest, fleece...) ofwel een borstvoedingstrui. Ik haat kleding stukmaken/oprekken/opheffen, teveel stof onder mijn kin, miserie met het vrijhouden van het gezichtje,... en ik kan ook niet fijn kolven zonder aangepaste kleding. Dus mijn borstvoedingskleding moet zeker ook mooi en stijlvol zijn, ik ga er namelijk het eerste jaar ook in werken (heb al 11 resp. 18mnd gekolfd op mijn werk, en binnenkort weer).

Ik geef toe dat mijn enthousiasme voor voedingskleding ontstaan is uit een combinatie van mijn onhandigheid, enig borstvoedingsfanatisme, en totaal gebrek aan creativiteit en budgetbeheersing. Maar voor mij werkt het zo het best.

Deel Deze Pagina