vantevoren betalen... of niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mamzie, 14 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hoi allemaal,

Heb net bericht gekregen van babywinkel Van Asten dat ze 14 december de babykamer en de kinderwagen komen leveren ( en in elkaar zetten)
    :D :D :D :D

Nu hebben mij man en ik een meningsverschil over het geld.
    We hebben al wel wat aanbetaald maar de rest zouden we dan bij aflevering betalen ( moet contant kan niet gepind worden)
    Maar mijn man vind het dus eng om zoveel geld in huis te hebben en wil het eerder gaan betalen in de winkel.

Mijn moeder heeft zoiets van: betaal nou niet alles, want als er iets niet goed is of ze leveren niet alles dan heb je altijd het geld nog en dan zullen ze het eerder in orde maken dan dat ze het geld al binnen hebben.

Vind dat mijn moeder wel een goed punt heeft.

Wat zouden jullie doen?
    Eerder alles betalen of pas bij levering?
    Of een deel gaan betalen in de winkel en de rest contant?
    En hoeveel zouden jullie dan eerder betalen?
    ( alles bij elkaar is het iets van 1200 euro )

Alvast bedankt voor jullie mening dames ! :thumup:

2. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ze zijn toch wel even bezig met het in elkaar zetten

dan hebben jullie mooi de tijd om even geld te pinnen :)

nooit van te voren alles betalen

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    nou, ze komen overdag. Dus dan ben ik alleen thuis ;)
    Dus dan ga ik niet ff weg om geld te pinnen :(

Dus die optie valt helaas af ;)

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Misschien kun je even navragen of je bij de afleveraars ook kunt pinnen?

Onze babykamer is gekocht bij Babypark. We hebben ook een gedeelte aanbetaald en kunnen de rest bij aflevering betalen en dus gewoon via zo'n zakmodel pinautomaatje ;)

Edit: en als je de avond van tevoren gaat pinnen is er toch ook niets aan de hand? Een dagje kan dat echt wel op een veilige plek in huis liggen lijkt me!

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    kan helaas niet bij de afleveraars pinnen :(

Mijn man is niet zozeer bang om het geld in huis te hebben.
    Maar om de weg naar huis met al dat geld op zak.

Ik zei ook al dan pin ik dat overdag en stop ik het in mijn beha.
    Knappe vent die het geld er daar uit haalt op klaarlichte dag ;)
    Maar hij is zo'n schijtert wat dat betreft :p
    Hij zou het zelf zeker niet durven

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hij durft het zelf niet in z'n bh te stoppen bedoel je? :)

Maar serieus, zoooveel geld is dat toch niet? En dan ga je toch gewoon even samen pinnen vantevoren?

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hihihihihi :thumup:

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik zou eerst even nagaan of je wel zoveel kunt pinnen in 1 keer (ongeacht of dit nu op je rekening staat) bij onze bank is het zo dat als je boven de € 1000,- in 1 keer wilt pinnen dit dus niet kan.
    Je moet dan eerst naar de bank om te melden dat je op die en die dag graag meer wilt pinnen en zij stellen dit dan in de computer bij zodat je op die dag inderdaad boven je limiet mag pinnen.
    En als je het geld gewoon op gaat halen bij de bank dan hebben ze ook liever dat je dit een paar dagen van te voren meld zodat hun zeker weten het geld in huis te hebben.

Groetjes anita

ps ik ben het met je moeder eens.

9. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Nooit vooraf betalen! Echt niet doen!

En ik zou dan in 2en (ook in 2 dagen dus) €600 pinnen, ivm het €1000 per dag limiet van sommige banken.

Succes,

gr. Cellie.

10. Ik zou ook echt niet alles betalen en pas bij aflevering dan maar wat meer geld in huis.

Een vriendin van mij is ook zwanger en had bij prenatal een kamer gekocht, en die bleek tot 3 keer niet goed bij aflevering en ze was dus ook blij dat ze nog niet had betaald uiteindelijk kreeg ze 50% korting.

Maar nee ik zou nog liever geld pinnen op de dag zelf of dag van tevoren dan nu al betalen.

11. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb er nooit zo'n probleem mee... wij brengen wekelijks een smak geld naar de bank (eigen zaak)... nooit wat gebeurt, je gaat toch niet orn lopen bazuinen midden op straat dat je een boel geld bij je hebt...

Ik zou het gewoon in huis halen en als de kamer staat betalen.

12. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik zou ook niet van tevoren betalen.

Je hebt tot de 14e nog even de tijd, dan pin je toch gewoon een paar keer 200 of 300 euro, hoef je niet in 1x met 1200 euro over straat.

13. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    het hangt een beetje af van wat er in de verkoopvoorwaarden staat. Als daarin staat dat je alles moet betalen bij aflevering, dan moet je dat ook doen. Je kunt natuurlijk wel proberen om het gelijk nadat het geleverd is, te gaan betalen in de winkel. Dat hebben wij ook een keer gedaan. Maar dat was niet omdat we niet zoveel geld in huis willen hebben.
    Dus neem contact op met de winkel om te vragen wat de mogelijkheden zijn, dan weet je waar je aan toe bent. Nu kun je wel iets bedenken maar gaan ze daar niet mee akkoord.
    Bel even en leg het uit. Dan valt er vast wel wat te regelen.
    Maar betaal nooit alles, want misschien leveren ze wel later. Hoorde laatst van iemand die werd de dag vantevoren om 4 uur gebeld dat ze niet zouden komen (via de voicemail).Het zou een week later worden. Toen belde ze om 2 uur 's middags (dus de dag voor ze zouden komen) dat het voorlopig even niet kon, want het product was niet op voorraad. Dat was bij een bekende grote zaak. Uiteindelijk zijn die mensen naar de winkel gegaan om uitleg en hebben ze een tijdelijke leen gekregen, die later omgeruild werd.
    Dus betaal niet alles vantevoren.

14. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    dankje voor de tips dames! :thumup:

Ben er uit gekomen met mijn zwaar bezorgde man ;)
    We gaan vantevoren naar de winkel en betalen de helft.
    En de rest van het geld pin ik dan in delen deze aankomende weken.
    Zo hebben er toch beide onze zin ;)

15. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ahahaha kiowa das sterk, wij kunne het 9 dece,ber gaan halen! ook bij asten in tilburg en ook vandaag te horen gekregen!

oja ik zou het gewoon even pinnen en niet van te voren betalen....
    je hebt als het goed is al iets aanbetaald en tja wat is veel geld...
    gewoon het geld onder je kussen leggen 'snachts en niet meer van huis gaan! hihi

16. Roxy

Roxy Lid

22 dec 2005
    71
    0
    0
    Eigen ondernemer
    Noord-holland
    Wij hebben ook een dag van tevoren geld overgemaakt (wilde niet zoveel geld in huis hebben, en je kan niet op 1 dag zoveel geld pinnen) naar babyplanet (hier hadden wij alles bestel), wel afgesproken dat we een deel achter zouden houden, mocht er iets niet goed zijn.

Dit was geen probleem, alles is geleverd en het overige bedrag aan de chaufeur meegegeven.

Het is maar net hoeveel vertrouwen je in de winkel heb.

17. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Wij hebben een gedeelte bij bestelling betaald en het restant na het monteren. :D

Deel Deze Pagina