Wanneer mag baby met groeiachterstand uit het ziekenhuis?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marieketjes, 21 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieketjes

Marieketjes Actief lid

11 dec 2007
    128
    1
    0
    Dag moeders,

Vorige week woensdag is mijn zoon na 37 weken en 3 dagen per keizersnede geboren. Omdat ik zwangerschapsvergiftiging heb gehad, heeft hij een groeiachterstand opgelopen. Bij de geboorte was hij 44 cm en woog 2025 gram. Hij ligt nu nog in het ziekenhuis om aan te sterken. Inmiddels zit het naar huis komen alleen nog vast op het zelfstandig drinken. Hij krijgt nu 8 voedingen van 50 cc per dag. Dit drinkt hij inmiddels bijna allemaal zelf, maar krijgt soms nog een beetje door de sonde. Sinds 2 dagen zit hij weer boven zijn geboortegewicht.
    Nu wil ik graag van andere moeders van dysmature kindjes weten hoeveel cc en hoeveel voedingen hun kindjes kregen toen deze naar huis mochten. In het ziekenhuis willen ze geen uitspraken doen over een termijn, maar ik zou toch heel graag een beetje willen kunnen inschatten hoelang het nog duurt voordat mijn kindje naar huis toe mag!

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Vraag een goed door over waarom hij nog voeding met de sonde krijgt! (Mijn ervaring was dat ze dat bij Sam soms wel erg makkelijk vonden).
    Mijn situatie is niet helemaal vergelijkbaar omdat Sam al met 30.1 week is geboren (ook na pre-eclampsie/HELLP)

3. Marieketjes

Marieketjes Actief lid

11 dec 2007
    128
    1
    0
    Hij krijgt nog voeding door de sonde omdat het drinken anders teveel tijd kost. Hij krijgt iedere 3 uur een voeding, als dit dan een uur duurt, krijgt hij te weinig rust. Het gevolg daarvan is dat hij dan bij de volgende voeding te moe is om uberhaubt te drinken. Hij krijg ongeveer 20/30 minuten de tijd om zelf te drinken, wat hij dan nog niet op heeft gaat door de sonde.

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    misschien dat je meer ifo kan krijg bij topic prematuur?

5. Marieketjes

Marieketjes Actief lid

11 dec 2007
    128
    1
    0
    Heb ik over zitten denken, maar mijn baby is niet prematuur, hij is alleen klein voor de termijn van de zwangerschap. Voor kinderen die prematuur zijn gelden andere "eisen" dan voor kinderen die dysmatuur zijn (oftewel een groeiachterstand hebben). De ervaringen van prematuur-moeders zullen dus niet erg relevant voor mij zijn.

Deel Deze Pagina