Mag ik dit onder jullie aandacht brengen?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaZE, 19 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Via via ken ik een gezin waarvan het oudste zoontje een stofwisselingsziekte heeft.

Het soort wat hij heeft is heel erg zeldzaam, en er is een hoop onderzoek nodig.
    Nu wil ik absoluut niks 'aansmeren' maar op de een of andere manier heb ik de behoefte het wel te delen, onder de aandacht te brengen.
    Het jongetje is nog geen 3 en heeft ze hebben net het vreselijke nieuws gehoord dat hij wellicht de feestdagen niet zal halen:(

Ze hebben een hele tijd geleden een facebook pagina gemaakt, ik weet alleen niet of ik het hier mag delen?

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

als het is om deze ziekte onder de aandacht te brengen, mag dat volgens mij wel hoor. alleen goede doelen mogen niet.
    Wat verschrikkelijk verdrietig zeg...:( Hij is net zo oud als mijn jongste...moet er niet aan denken :(

3. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Wat verschrikkelijk:(

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik ben bekend met stofwisselingsziekten. Ze kunnen zich evt aanmelden bij de VKS of stichting Metakids. Die doen veel voor deze kinderen.
    Welke ziekte gaat het om? Snap eerlijk gezegd niet zo goed wat je precies onder de aandacht wil brengen dan?

5. misa

misa Niet meer actief

Pff afschuwelijk.... :(

6. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Het type wat hij heeft is inderdaad niet heel bekend, en waarom weet ik niet, maar na steeds alle updates te lezen en te zien dat het alleen maar slechter gaat, heb ik op een een of andere manier de behoefte dit onder de aandacht te brengen.
    Stichting MetaKids zijn ze inderdaad mee bekend en doen daar ook heel veel mee.

Ik deel het gewoon en als het niet mag hoor ik het:)

https://www.facebook.com/DamianZiekteVanMenkes?ref=ts&fref=ts

7. penseel

penseel Niet meer actief

Hier word je niet vrolijk van..

Arme kind ouders.

8. Loesje86

Ik hoop dat hij er nog bovenop mag komen. Ik heb nog niet alles gelezen.. Heeft hij het al vanaf zijn geboorte?

9. Winterkindje

Winterkindje Niet meer actief

Verschrikkelijk zeg :(

10. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Ja hij is er mee geboren inderdaad. Kindjes met dit type stofwisselingsziekte worden meestal niet ouder dan 3 jaar. En dit jongetje gaat nu zo hard achteruit dat de kans klein is dat hij van deze terugval er weer bovenop komt.

11. Loesje86

Erg hoor! Maar blijf moed houden... Mijn zus heeft ook een stofwisselingsziekte, zeldzame vorm, en ook daar hadden ze gezegd dat ze niet ouder dan 18 jaar zou worden (ze was 8 toen ze ziek werd). Ze is nu alweer 33 jaar! De artsen staan versteld en ze is nu ook 'uitbehandeld', maar haar lichaam heeft al heel veel overwonnen.

12. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.072
    113
    Oh wat een ellende.. heb het zo met dat gezin te doen, en de foto's spreken boekdelen. Wat is dat mannetje ziek! Hoop dat ze hem nog eventjes bij zich mogen hebben zonder dat hij lijd.

13. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Vreselijk zeg!
    Krijg er helemaal kippenvel van, veel sterkte.

14. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Vreselijk :(

15. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja arme Damian, volg de facebook pagina al een tijdje.
    Ik hoop echt voor ze dat ze de feestdagen nog samen hebben. Maar het ziet er echt heel slecht uit :(

Deel Deze Pagina