Mijn man werkt heel veel.. In het weekend wilt hij in de ochtend graag ontbijten met een van "zijn" serietjes. Op dit moment Flikken Maastricht. De kinderen houd ik dan weg bij de tv en wij spelen aan tafel een spelletje of zoals nu overal knuffels, poppen, autootjes enz. Toch loopt de oudste van 5 geregeld naar papa en zegt "ik weet wel dat het allemaal nep is". Toch wil ik gewoon niet dat ze ziet hoe iemand afgeranseld wordt .. of erger.. Mijn man probeert het ook te voorkomen dat ze het zien.. Maar toch. Het enige wat ik nu kan doen zijn dodelijke blikken naar hem werpen, toen mijn dochter met open mond zat te kijken toen iemand een bloedneus geslagen werd. Ik gun hem zijn ontspanning, echt waar.. Maar op dit moment kook ik. Ik open dit topic eigenlijk vooral om mijn woede even te laten zakken en het van me af te schrijven. Het rustig, op een ander moment aankaarten heb ik opgegeven.
Gevolg van ouder zijn, dat je niet meer alles kan doen wat je graag zou willen. Ik zou zeggen: wordt volwassen... Hij zou van mij op z’n slaapkamer mogen kijken oid, maar niet waar kleine kinderen bij zijn.
Nee dit wordt hier ook niet gekeken waar de kinderen bij zijn, ik vind het een geweldige serie hoor, maar niet voor kinderen. Dan kijkt tie maar een comedyserie s ochtends.
Kan je man niet op de tablet kijken? Vind het ook een beetje triest hoor dat hij daar zelf geen rekening mee houdt, snap wel dat je daar een beetje pissig van wordt.
Nee dat zou ik ook niet oké vinden. Als hij die serie wil kijken is dat in een andere ruimte of na kinderbedtijd. Buiten dat: de maaltijden eten wij met zn allen aan tafel en de tv uit en telefoons weg.
Kan hij niet als hij laat uit zijn werk komt even ontspannen met zijn serie? Of inderdaad anders op de tablet of laptop?
Waarom inderdaad niet gewoon op een tablet of andere tv even kijken? Ik vind het ook apart dat hij dat niet uit zichzelf doet.
Idd beetje raar. Ik hou mijn kinderen er ook weg van. Ik mag graag gamen, maar doe dat wel savonds als ze slapen. Kennis van me zat rustig GTA te spelen tussen de peuters, toen hij ging oppassen. Nou ja, dat was dus gelijk de laatste keer.
hier kijken we dat soort dingen ook op de laptop of als de kinderen op bed liggen - en áls ze dan uit bed komen voor het één of ander, gaat hij gelijk op stil. Soms kijken we overdag wel, als ze buien aan het spelen zijn. Maar kunnen ze zich niet vermaken en komen ze telkens binnen- dan houd het op voor ons .
Sowieso vind ik tv kijken bij het ontbijt geen goed voorbeeld. En wat de anderen ook zeggen, dat soort dingen kijk je gewoon niet waar de kinderen bij zijn. Jammer maar helaas. Ik zet zelfs geen journaal op als zij erbij zijn. Je weet nooit wat er daar ineens aan verhalen of beelden voorbij komt.
Als je dan zo graag die serie wil kijken doe je dat maar op het mobiel. Wij houden ook van series voor volwassenen met geweld of enge scenes, maar no way dat wij onze kinderen daar nu al mee confronteren. Ik kan ze niet uitleggen dat het verkeerd is wat die mensen doen en dat we geweld afkeuren, maar vervolgens wel voor ons plezier kijken op televisie. Zolang ze dat niet snappen, kijk je maar op je telefoon waar ze niet mee kunnen gluren. Als ze op bed liggen zetten we inze series aan op de tv.
Dat heb je nu eenmaal als je kinderen krijgt. Mijn man kijkt ook graag aktiefilms en - series maar doet dat dus echt niet waar de kinderen bij zijn. In het geval van jouw man zou ik hem dus lekker naar boven sturen om daar z'n serie te kijken.
Daar moet je als ouder echt rekening mee houden. Onze zoon was destijds een jaar of 10 en kwam rond 22 uur in de avond ineens de woonkamer binnen terwijl ik een enge film aan het kijken was. Ik heb gelijk weggezakt maar hij had toch iets gezien, hij heeft zeker een aantal weken slecht geslapen. Nu is die 15 jaar en kijkt alles waar ik voor wegzap
Nee, ik vind dit ook zeker niet oké en snap heel goed dat je daar pissig van wordt. Vraag me wel af waarom je 'Het rustig, op een ander moment aankaarten heb ik opgegeven' dat dus niet meer doet?
kijk even naar de kijkwijzer. Volgens mij adviseren ze daar pas vanaf 12 jaar. Dat zetten wij niet overdag met de kinderen erbij aan. Sowieso alle series met pistolen en geweld of series met expliciete scenes gaan hier niet aan met de kinderen erbij. Het journaal echter is voor mij een uitzondering. Dat kijken we ook weleens met de kinderen erbij. Als we zoiets kijken is het op de laptop of na kinderbedtijd
Dat snap ik ook niet zo. Je hebt het hier over, jij zegt het niet acceptabel te vinden. Dan hoort hij zich daar in aan te passen. Daarbij, als iemand dit zou doen waar mijn kinderen bij zijn denk ik niet dat ik die discussie ooit zal stoppen. Zal het iedere keer weer aankaarten.
Dat is helaas het gevolg. Mijn man speelt ook graag op de psp4. Maar gewelddadige spellen kan niet meer als dochter er bij is vinden wij meer dan logisch. Kan hij niet boven ergens kijken.
Eigenlijk kijken wij alleen films en gamen we als de kinderen in bed liggen. Maar goed, die zijn 4 en 1,5 dus vanaf 19 kunnen we wat kijken. Enige wat overdag wel eens aanstaat is autorace of wielrennen ofzo. Ik zou het dan op een tablet kijken denk ik, of in een andere kamer.
Heel apart, wij kijken ook geen nieuws meer overdag. Onze knul van 5 krijgt dan echt teveel mee. Bij de serie horen ze dan toch ook het taalgebruik en wat er aan de hand is. Onze knul zou vragen stellen en zeggen waarom doet die dat? Als ik wat wil kijken is het onschuldig zoals heel holland bakt en vt wonen. Mijn man kijkt wielrennen, over het algemeen onschuldig alleen kan wel eens iemand stuiteren. De rest s' avonds wanneer uk op bed ligt. Waarom kijkt je man niet op de slaapkamer over samen savonds?
Eens met de reacties hierboven. Dit programma is echt veel te heftig voor een kind van 5. Misschien kun je je man dit topic laten lezen?