zwangerschapsgym?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bar, 20 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ik kom net bij de vk vandaan en alles was goed. Mijn baarmoeder is alleen erg prikkelbar dus moet me niet te erg inspannen want dan krijg ik last van harde buiken.
    maar het kindje groeide goed en ik ben goed aangekomen :oops:
    maar nu begon ze over zwangerschapsgym...
    is dit echt nodig? wie doet dit of heeft dit gedaan?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik ga een curus samen bevallen aanvragen. Daar zitten dan ook oefeningen en technieken bij.

Maar net als jij vraag ik me wel af of het ook echt nodig is!

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hai,

Ik heb tijdens mij vorige zwangerschap aan zwangerschapsyoga gedaan en vond dat heerlijk. Mij heeft het goed voorbereid op de bevalling en veel ontspanning gegeven tijdens mijn zwangerschap. Je krijgt ook oefeningen om je lijf een beetje soepel te houden tijdens de zwangerschap en tips om te herstellen nà je bevalling. Ook krijg je informatie over de verschillende bevallings attributen (bad, baarkruk etc...)

Erg goede ervaring mee dus...Ik ben nu weer zwanger, bijna 23 weken en ga ook absoluut weer naar yoga..

4. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Ik heb tijdens de zw. schap van mn dochter zw. schapszwemmen gedaan, ik vond het helemaal geen voorbereiding geven op de bevalling, t was meer gezellig omdat mn vriendin ook zwanger was en het ontmoeten van andere zwangeren. Vriendinnen en kennissen die gym hebben gedaan hoor ik eigenlijk ook alleen maar over dat ze leuke contacten hebben opgedaan maar voor de rest geen voorbereiding op de bevalling. Ik denk dat het heel persoonlijk is, maar als jij er gewoonweg geen zin in hebt hoef je het echt niet te doen hoor. Er zijn zat vrouwen bevallen zonder cursus gehad te hebben, op het moment zelf helpt de VK of gyn. je wel met puffen en zuchten. Ik zou dus kijken naar wat jij wil en niet wat ze in je omgeving doen of wat de VK zegt.

5. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Ik heb zelf idd bij mijn vorige zwangerschap aan zwangerschapsyoga gedaan. Voor mij was dit heeeel erg nodig. Omdat ik niet echt veel andere beweging krijg. Bij mijn zwangerschapsyoga hebben we geen uitleg gehad over de baarkruk of andere methodes. Was meer alleen yoga (dus gericht op ademhalingstechnieken, die je niet perse alleen voor de zwangerschap kunt gebruiken).
    Mijn collega vertelde me dat ze ook yoga had gevolgd, maar dat dit niet aan haar verwachtingen voldeed omdat ze niet beweging, maar andere zwangeren zocht waar ze ook lekker mee kon kletsen. Ze is toen naar zwangerschaps gym gegaan. En dit is meer (naar wat ik om me heen hoor) een praatgroep met een beetje techniek uitleg.
    Daarnaast heb je ook methodes zoals mensendieck (meestal gaan daar vrouwen heen met rugklachten) die dus ook gericht trainen en niet echt praatje houden.
    Maar idd als je er niets inziet en je beweegt genoeg hoef je het niet perse doen. Ik ben toevallig net 1 week voor bevalling medisch geworden vorige keer en kreeg vreemde zusters en gynecologen om me heen. En die hebben me heel erg goed geholpen met de ademhaling en pers momenten.

6. chantal25

chantal25 Actief lid

8 okt 2006
    238
    0
    0
    gelderland
    hoi'

ik heb niet aan gym of yoga gedaan bij de eerste, en ik ga het straks ook niet doen, ik vind het gewoon helemaal niks!

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Volgens mijn vk is zwangerschapsgym absoluut niet noodzakelijk om te bevallen. Volgens haar heeft zij mij tijdens de bevalling de puftechniek (bijv.) in een minuut aangeleerd...

8. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    ga wel naar gym straks, lijkt mij lekker om in beweging te blijven en gelijk wat te leren. Misschien heb ik er niets aan, maar dan weet ik tenminste wel iets. Ga straks ook weer zwemmen. Moet zeggen dat ik laatst op mijn kop kreeg omdat ik mij nog niet had aangemeld. Ik belde om te vragen hoe het zit met mijn lidmaatschap bij de sportschool (waar ook zwangerschapsgym plaatvindt), omdat ik niet tot het eind van mijn abonnement zal kunnen doorsporten. Het was erg druk, en als ik wachtte tot de 20ste week (wat op het inschrijfformulier staat) dan liep ik de kans dat er geen plaats meer zou zijn.

9. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik doe ook helemaal niets aan zwangerschapsgym ofzo.
    Ik heb er gewoon geen behoefte aan om met van die theemutsen over zwangerschap en baby's te praten. :p

10. Kay

Kay Lid

1 dec 2005
    95
    0
    0
    Ik had er van te voren ook geen behoefte aan of zin in, maar ben nu toch blij dat ik het wel doe. Het is gewoon prettig om af en toe je verhaal kwijt te kunnen en andere ervaringen te horen.

Bovendien denk ik dat als het je eerste bevalling wordt, dat het ook niet verkeerd is om daar wat meer informatie over te horen.

11. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Alsof er alleen maar mutsen naar zwangerschapsgym gaan :confused:
    Ik heb wel zwangerschapsgym gedaan, en er zaten alleen maar leuke vrouwen van mijn eigen leeftijd op. Hoewel ik niet vind dat je er zo ontzettend veel aan had, was het toch leuk om er naartoe te gaan. Ik heb wel wat interessante tips gehad voor zwangerschapskwaaltjes en over babyverzorging.

Deel Deze Pagina